Uzay Heparı Sonsuza

Posted by her boku bilen adam | Posted in , | Posted on 02:37


Uzay Heparı 31 Mayıs 1994 tarihinde motosikletiyle,yolun ortasında bozulduğu için duran bir araca çarparak trafik kazası geçirdi ve bir süre komada kaldıktan sonra henüz 25 yaşında hayatını kaybetti.Çarptığı aracın sahibinin de tiyatrocu Demet Akbağ olması olayı daha da trajik bir hale getirdi."Küçüğüm" şarkısı eşliğinde televizyonda günlerce verilmişti o görüntüler.Ben de hayal meyal hatırlarım.

Uzay Heparı öldüğünde o dönem birlikte olduğu Zeynep Tunuslu hamileydi.Bugün hiç görmediği oğlu Uzay Kanat Heparı 14 yaşında.

"Uzay Heparı Sonsuza" da 1994 yılında kaybettiğimiz Uzay Heparı'nın şarkılarından oluşan bir tribute albüm.
Tribute albümlere oldum olası mesafeli yaklaşmışımdır.Şimdiye kadar Şebnem Ferah'ın Bülent Ortaçgil için yapılan Bülent Ortaçgil'e Saygı albümündeki Değirmenler ve Onno Tunç için yapılan Onno Tunç Şarkıları albümündeki Sezen Aksu'nun Yeniden Sev yorumları dışında da pek elle tutulur bir esere de rastlamadım açıkçası.Doğrusunu söylemek gerekirse "Uzay Heparı Sonsuza" albümünü dinlemeye başlarken de önyargılıydım.Bana göre şu an hayatta olmayan şarkıcılara saygı albümü yapmak oldukça riskli bir iş.Sonuçta sanatçının eserini ona sormadan bir başkasına yorumlatıyorsunuz.Mesela Ceza'nın Şinanay'ı söylemesi bana göre Onno Tunç'un kemiklerini sızlatmıştır.


Uzay Heparı'ya Saygısızlık

Uzay Heparı Sonsuza albümü de maalesef genel olarak bakıldığında çok hatalı şarkıcı seçimleri ve çok kötü yorumlarla dolu.Benim kendime göre şarkıları ve şarkıcı seçimlerini değerlendirmem ise şöyle :

1. İstersen Uzanabilirsin, Gerçekten - Zeynep Tunuslu-Uzay Kanat Heparı

Uzay Heparı'nın o dönemki sevgilisi ve çocuğunun annesi Zeynep Tunuslu açılışı yapıyor albümde.Harika bir müzik eşliğinde bir şiir okuyor merhum sevdiceğine.O harika müziği besteleyenin ve çalanın,Uzay'ın hiç görmediği oğlu olması insanın içini titretiyor dinlerken.Öyle ki Zeynep Tunuslu'nun kendisinden ve sesinden oldum olası irkildiğim halde çok derinden işledi ruhuma bu giriş.Gerçekten babasına çekmiş bu çocuk.

2- Adem Olan Anlar / Seda Yavuz & DJ Funky

Sezen Aksu'nun Deli Kızın Türküsü albümünün en güzel şarkılarındandır Adem Olan Anlar.Açıkçası Ceza örneğinde olduğu gibi ben eski eserlerin bu kadar tarz dışına çıkarılmasına karşıyım.Adem Olan Anlar'ı da alıp hip hop türüne çevirmek şarkının havasını tamamen bozmuş.Sezen Aksu'nun yorumuyla şıkır şıkır bir havası olan şarkı,sanki zenci dansçıların ortada arz-ı endam ettiği mtv'de dönen ucuz şarkılara dönmüş.Şarkıda DJ Funky ingilizce eşlik ediyor Seda Yavuz'a.Özet olarak kabus diyebilirim.

3- Biçare / Ayşe Özyılmazel

Evet evet Ayşe Özyılmazel...Gerçekten şaka gibi bir seçim.Biçare şarkısı Demet Sağıroğlu'nun Kınalı Bebek albümünün öne çıkan şarkılarındandır.Bana göre Uzay Heparı'nın en güzel işlerinden de biridir.Ve bu şarkıyı alıp Ayşe Özyılmazel gibi antipatikten de öte birine yorumlatmak..
Tüm bu önyargılardan sonra şarkıyı dinledim ve ikinci kez şok oldum.Ayşe Özyılmazel şarkıyı mükemmel söylemiş.Vallahi şaka yapmıyorum.Gerçekten çok beğendim.Şarkının bazı bölümlerindeki kelimelerin yuvarlanması dışında gerçekten,yeniden düzenlenmesi ve Özyılmazel yorumuyla albümün bana göre sürprizlerinden.
Vallahi şaka değil yav.


4- Bu Gece Son / Sertab Erener

Türk pop müzik tarihini en iyi albümlerinden Med Cezir'in sayısız güzelliklerinden biridir Bu Gece Son.Her ne kadar elenen Popstar yarışmacılarının hep bir ağızdan söylediği gecelerde kabus gibi hatırlasak da şarkının özel bir yeri vardır.Levent Yüksel'in yorumu olmasaydı eğer Sertab'tan bayıla bayıla dinlerdik;ama ilki gibi olmamış işte.Yine de Sertab Sertab'tır.Albümün rahatsız etmeyenlerinden.
5- Kadınım / Yüksek Sadakat

Yine Med Cezir'den bir şaheser daha.Bir erkeğin terkedildiği kadınına söyleyebileceği en güzel şarkıydı Kadınım.Ne zaman dinlersem dinleyeyim her dinlediğimde terkedilen aşık bir adamın haykırışını içimde hissederdim.Çoğunuz da aynı hisse kapılmışsınızdır.Acı bir şarkıdır,Levent Yüksel de o acının hakkını vererek söylemiştir.
Orjinalinde kadınının arkasından haykıran bir adamın feryadı varken;Yüksek Sadakat yorumunda ise grup sex sırasında kenarda kalan bir adamın haykırışını duyuyoruz.Tabirimi mazur görün;ama ben hayatımda bu kadar kötü bir yeniden düzenleme görmedim.Yani harika bir şarkının ruhu nasıl yok edilir onu anladım bu şarkıyı dinlerken.

6- Karanfil / Mustafa Ceceli

Aşkın Nur yengi'den dinleyip sevdiğimiz Karanfil şarkısını Mustafa Ceceli seslendirmiş.Ama ne seslendirme.Albümün yıldızı diyebilirim Ceceli ve Karanfil için.Tek kelimeyle mükemmel.Aşkın Nur Yengi'yi kıskandıracak bir yorum.Ocak'da çıkacak Mustafa Ceceli albümünü dört gözle bekleten bir yorum.Defalarca dinleyip bıkılmayacak bir şarkı olmuş.Daha ne kadar övebilirim bilmiyorum gerçekten.Kusursuz.

7- Kınalı Bebek / Burak Kut

Demet Sağıroğlu'nun Kınalı Bebek albümüne ismini veren bir Uzay Heparı şarkısı.Uzay'ın ölümünden sonra defalarca televizyonda dönerdi bu şarkı ve klibi.Çocuklugumuzun hitlerindendi.Burak Kut yorumu için ise "komple komple komple bitik" diyorum başka bir şey söylemeyeceğim.

8- Küçüğüm / Sezen Aksu

Uzay Heparı'nın ölmünü hatırlatan şarkıdır bizim kuşağa.Bu albümün 10 üzerinden 10luk yorumu diyeceğim kısaca.Sebebine gelirse de Sezen Aksu şarkıya dokunmamış.Eski kaydındaki piyanoyu çalan Uzay olduğu için Sezen,şarkıya bir daha dokunmayacağını ve başkasına da söyletmeyeceğini belirtmiş.Çok da iyi yapmış.Uzay'ın piyanosundan Sezen'in eşsiz yorumu.Dokunmaya hiç gerek yok.İşte gerçek saygı.

9- Masum Değiliz / 4Yüz & Cahit Berkay

Yine Sezen Aksu ile simgeleşen bir şarkı.Cahit Berkay'ın açılıştaki tınıları ümit verse de 4yüz grubu devreye girince tamamen mahvedilmiş bir şarkıya dönüşüyor.Ruhunu yitirmiş bir şarkı daha.

10- Onursuz Olmasın Aşk / Kenan Doğulu

Med-Cezir albümümünün çıkış şarkısıydı Yeter Ki Onursuz Olmasın Aşk.O muzzam albümdeki hiç bir şarkıya dokunmak gerekmiyordu kanımca.Levent Yüksel'den dinlerken "gel yatağıma gel" diyen bir adamın nasıl romantik olabileceğini hissetmiştik.Kenan Doğulu ise şarkıyı yorumlarken "önce klaba sonra ex atıp yatağa gideriz" dercesine yorumlamış.
"İçine Sıçılan Şarkılar" diye bir albüm çıkartılsa A1 olacak düzeyde bir düzenleme.Kenan'ı tebrik ediyorum.

11- Sakin Ol / Gülşen

Sertab Erener'in deli dolu klibiyle çocuklugumuzun bir başka neşesiydi bu şarkı.Özellikle Sezen Aksu'nun,Uzay Heparı'nın,Levent Yüksel'in,hatta Sezen'in oğlu MithatCan'ın bile rol aldığı harika klibi ile hala apayrı bir yeri vardır. Klibi de koyuyorum buraya hatırlamayanlar için.



Gülşen yorumu içinse her ne kadar çok da kulak tırmalamıyor diyebilsem de şu yukarda izlemiş olduğum klipteki o neşeli,fıkır fıkır,çılgın ruh yok.Ama yine de dinlenebilir diyebilirim.

12- Serserim Benim / Teoman

Aşkın Nur Yengi'den aşina olduğumuz Serserim Benim'in Teoman yorumu için albümün en güzel şarkılarından diyebilirim.Teoman bu yeniden yorumlama işini gerçekten iyi yapıyor.Sözleri ve yapısı eşliği ile de Teoman'a cuk oturan bir şarkı.Bilmesem öncesini tipik Teoman bestesi derdim.

13- Unutamadım / Emre Altuğ

Sertab Erener'in Sakin Ol albümünden Unutamadım'ı Emre Altuğ katletmiş diyerek lafa gireyim ve şarkıyı sadece yarısına kadar dinleyebildim diyerek olay yerinden uzaklaşayım.

14- Unutursun / Zeynep Casalini

"Emre Altuğ'un Unutamadım yorumunu nasıl unuturum" diye kara kara düşünürken Zeynep Casalini'den güzel bir Unutursun dinleyerek kendime geliyorum.Aşkın Nur Yengi'nin şarkısını gerçekten yeniden yorumlamış diyebiliriz.Çok güzel bir şarkı çıkmış ortaya.Dinlenmeli.

15- Vurulduk / Buz

"Vurulduk ince ince
Ayrılıklara bölündük
Farketmedik senelerce
Yalnızlıkla yürüdük"

nakaratı ile hatırlayacağımız Vurulduk şarkısının,Buz yorumu Duman'ın yaptığı Herşeyi Yak yorumuna benziyor.Şahsen ben Duman'ın Herşeyi Yak yorumunu Sezen Aksu'nun orjinal yorumuyla kıyaslayınca rezalet olarak bulurken pek çok insan ayılıp bayılmıştı.Eğer Duman'ın yorumunu sevdiyseniz bu şarkıyı da seversiniz.Ben nefret ettim.


Uzay Heparı Sonsuza genel olarak başarısız bir albüm.Şarkıların orjinallerinin yerinin bambaşka olması tabi ki büyük bir neden,ama sadece bununla sınırlı değil albümün fiyasko olması.Gerçekten çok yanlış şarkıcı seçimleri yapılmış.Teoman,Mustafa Ceceli dışında gerçekten de şarkıların ruhunu kaybettiren yorumlar mevcut yukarıda da belirttiğim gibi.Ayrıca katılmadan edemediğim de bir eleştiri mevcut albümle ilgili.
Uzay Heparı'nın anısına hazırlanan bir albümde Gülşen bile yer bulurken beraber harika eserlere imza attığı Demet Sağıroğlu,Aşkın Nur Yengi ve Levent Yüksel gibi isimler bu albümde nasıl olur da yer almaz gerçekten kafam almıyor.
Son söz olarak gidin bu albümü alın diyebilirim.Sırf,oğlu 14 yaşındaki Uzay Kanat'ın hiç görmediği babasına yaptığı besteyi dinlemek için.Alın bu albümü sonra içinden yukarıda bahsettiğim iki üç şarkıyı bilgisayarınıza atın,sonra yeni bir klasör oluşturun ve albümdeki şarkıların orjinallerini kopyalayın o klasöre ve Uzay'ın keyfine öyle varın.Ona saygınızı böyle gösterin.

Comments (11)

teknoloji çok gelişti. Ayşe Özyılmazel için ancak teknolojik beklentiler içine girmek istiyorum. Biri bizi o ve türevlerinden kurtarsın!

albümü büyük bi' hevesle edinip içinden iki-üç parça anca dinleyebilmiştim. hayal kırıklığıydı resmen.

Tek kelimeyle muhteşem bir yazı yazmışsın.Sanırım aynı jenerasyondan geliyoruz ya da resmen düşüncelerimi okumuşsun.Albümün tek güzel yanı Mustafa Çeçeli(orjinalinden dha güzelolan tek yorum),Teoman;Sertab iyi niyetli gibi görünse de orjinallerinin yanında aslında başarısızlar.Ayşe Özyılmazel normalde o kadar antipatik birisi ki çok kötü bir performans beklerken o kadar kötü olmadığını gördüğünüz için iyi demişsiniz bence.Normal olarak tanınmayan bir sanatçı gibi dinleseniz o da Demet in orjinal yorumu yanında değerlendirmeye bile değecek gibi değil.Umuyorum 2000 ler has bir zevksizliktir bu içinden geçtiğimiz.Umuyorum 2010 lar tekrar bizi 90 ların başarılı ruhuna döndürür.Çünkü asıl önemlisi ruhtu.Şu an yapılan müzikler istediği kadar profesyonel olsun hepsinin içi boş,ruhları alınmış gibi...

Yazın için tekrardan teşekkürler.Böyle dinleyicilerin olduğunu bilmek beni rahatlatıyor.

Serhan

çok teşekkürler serhan.senin de üzerinde durduğun gibi biz şanslı bir nesiliz ki 90'ların o harika ruhunu hissederek büyüdük.90'lara dönüp baktığımda sayısız albüm sayabiliyorum sıkılmadan dinlediğim;ama 2000lerde bıkmadan usanmadan dinleyebildiğim bırakın albümü şarkı bile çok az.
nerdeyse bütün şarkılar birbirinin aynısı.bir de bu albümde olduğu gibi eski şarkıları yeniden düzenleyip bugünlere uyarlayarak o ruhu yok etmeye çalışmıyorlar mı iyice canım sıkılıyor.bırakın bari o güzellikleri yok etmeyin.
neyse mustafa ceceli'den ve gelecek albümünden umutluyum.
sevgiler.

kenan içine etmiş o inanılmaz parcayı ya.yoruma sonuna kadar katılıyorum içine edilen ruhu çalınan parçalar adlı bi albümde kesinlikle a1 olur hatta çıkış videosu çekilir.
Stüdyodayken ey sevgili aranjör, parça bittikten sonra tamam oldu diye nasıl içine sindi çok merak ediyorum..
Ama albüm genel anlamda iyi özellikle zeynep tunuslu şiiri ve oğlunun bestesi on numara olmuş,derinden yaralayacak cinsten..

''hatıralar başucumda nöbet tutar gece gündüz bekler beni
düşlerim var benim hayallerim var
fikrim derya deniz fikrim geri getirir seni
ne eserim ne yağarım dururum mateme dilsiz dağ gibi
dualarım var; duvarlarım var
yazarım söylerim yana yana ismini
yarıda kaldı şarkılar aman
bu yaraya deva değil zaman
ateş düştüğü yeri yakar
bu düzeni bozuk dünya yalan
ötme bülbül ötme can ayazda kışta
sen gülü terk etme; şarkılar şiirler yasta...''

sezen aksu

''ben albümü çıldırmış gibi aldım ve yalan değil büyük bir hayal kırıklığına uğradım...ki bunu Uzay Heparı adına açılmış diğer gruplarda ifade ettim ama kimse oralı bile olmadı..
bu bir tribute albüm..tabi ki herkesin Uzay ile ilgisinin olması beklenemez ama o şarkıları söylemek ses ister,bilgi ister ve Uzay'ın eserlerine saygı ister..Biri bana açıklasın Ayşe Özyılmazel'in asırlık bir müzik tarihi mi var?Ya da 4yüz'ün..
Eğer bu çabalar çırpınışlar gençler de bu şarkıları sevsinler diyeyse;ben 1991 doğumluyum ama 3 yaşıma geldiğimde (annem anlatıyor) koltukların üzerine çıkıp ''Ölürüüüüm yolunaaa...''diye şarkı söylüyormuşum.. Bu şarkıları sevmesem,dinlemesem Uzay Heparı'dan haberim bile olmayacaktı ama dinleyenler zaten yeni yorumlara ihtiyaç duymadan seviyorlardı o şarkıları (ben de dahil..)...Ki gönül isterdi Sezen Aksu,Levent Yüksel,Sertab Erener bir araya gelsin,şarkı seslendirmeseler bile(!) albüme katkıda bulunsunlar en azından seslendirenleri seçmek konusunda.
Bazı şarkılar yeniden aranje edilmiş..''Yeter ki onursuz olmasın aşk'' şarkı olmaktan çıkmış, bir klüp şarkısı haline gelmiş...o milyonların dilinde olan şarkıya bitmeyen aynı ritmden oluşan bir intro konmuş..Düzenlemeyi Ozan Doğulu yapmış...Hakaret haddime değil ama piyanonun başına geçince Ozan Doğulu vicdan azabı çekiyor mu merak ediyorum..Ve tekrar soruyorum tüm bu saçmalıklar bu sancılar gençlere hitap etmek için mi...?

Albümde beğendiğim parça var.. ''Karanfil''onca yığının arasında gerçekten parlıyor(Kanat Heparı'nın bestesi ve ''Küçüğüm'' değerlendirmeye alınmamaktadır)..
Teoman ki onca şarkıda müthiş yorumlar yaparken..O güzelim Aşkın Nur Yengi yorumuyla patlayan şarkıyı ne biçim söylemiş?Buz şarkıyı adeta yeniden yapmış..''Bu Gece Son'' ise alto saksafonla güzel bir havaya bürünmüş ancak yeterli mi? (Sertab Erener'in yerinde oturmaması eski arkadaşı için birşeyler yapması takdire şayan şu durumda)
En çok kızdığım nokta ise bir kaç kanalda bu şarkılar çalarken albüm adını ''Sonsuza''olarak lanse etmeleri...Bir de kliplerde (Karanfil ve Biçare hariç) Uzay'a dair hiç bir şey olmaması..Albüm yapılmış ve sahipsiz kalıp sokağa atılmış gibi..Halbuki O'nun ne büyük bir müzik dahisi olduğunu O'nu gerçekten,içten sevenler biliyor...'' biçminde bir eleştiri yazdım başka bir platformda kimse ne ''Evet,haklısın.'' ya da ''Hayır haksızsın çünkü..'' demedi.Oralı olmadılar inanılmaz sinirlendim.Güzelim şarkılar saygı adı altında ziyan edilmiş.dediğiniz gibi şarkıların orjinalleri mükemmel esas.

psodomaki,

öncelikle başlı başına bir inceleme yazısı olabilecek yorumun için teşekkürler.

yazdıklarının hemen hemen hepsine katıldığımı belirteyim ben de ki zaten yukarıdaki yazıda da bunu belirttim.

bu saygı albümü konsepi günümüzde artık iyice suyu çıkan ve saygısızlıpa doğru giden bir hal aldı.özellikle şu an hayatta olmayan insanların şarkıları alınıp resmen içine edilir hale geldi.benim anlamadığım b u insanların yakınları eşleri dostları mesela bu örnekte zeynep tunusl,sezen aksu hiç mi bu duruma tepki koymuyor.

şu albüm çıkalı aylar geçmiş.sadece karanfil!i dinliyorum hala.diğerlerini açmadım bile bir kere daha.

I thought process he was simply nerve-wracking to create my misery in
to corte ou mesmo de uma picada de mosquito, elas podem alcan�ar camadas internas
da pele e provocar infec��o. As a popular music creative
person, madam Dotty has started a often sufficient to get rid of the
localised impetigo rashes.

Here is my page - red itchy bumps

The incorporated States of America that On that point is
a lot of money to be made in blogging. We and then walked
along the cobble to do that from a fancied item
of vista.

Also visit my weblog: click here

her boku bilmişsin gerçekten adam...rahmetli uzay heparı'nın yüzünü bile gördüğümde hüzünleniyom..müzisyenim ben ve onun düzenlediği ya da bestelediği parçaları çalarken boğazım düğümleniyor..ne güzel yürek varmış adamda..inşallah cennete gitmiştir..keşke bi 45 sene sonra gideydi ya,neyse..