Ben Sevgi Doluyum

Posted by her boku bilen adam | Posted in , | Posted on 22:01

Hepiniz İzmir'de geçtiğimiz günlerde yaşanan vahşetten haberdarsınızdır. Ufuk Günaydın adındaki bir üniversite öğrencisinin bir kediyi tam olarak sıfatlandıramayacağım bir şekilde katletmesi hadisesinden bahsediyorum. Olaydan hala haberi olmayanlar olayın videosunu şurdan izleyebilirler.

Videoya bakıp da sayfalarca tespitler yapabiliriz, Ufuk'un soyuna sopuna küfürler edebilirz, öfkemizi pek çok şekilde ifade edebilirz.. Ben onu yapmayacağım.. Ha yapmadım mı? Yaptım da. Bildiğim küfürleri ettim Ufuk ve arkadaşlarına o öfkeyle.

Geçti sonra.

Şimdi anlatacaklarım da farklı zaten. Bambaşka şeylerden bahsetmek istiyorum.

Bloga yazdığım yazılardan birine ya da mailime şimdi tam olarak hatırlayamıyorum ama şöyle bir yorum gelmişti :


A.ına kodumun hümanisti sen de!!!

O zamanlar çok gülmüştüm bu yoruma. Hani bir insana başka insanlara değer veriyor diye böyle yaklaşılmasına gülmüştüm.

Sonra düşündüm uzun zaman ben hümanist miyim diye.

Gerçekten her insana değer veriyor muyum; mesela Ufuk Günaydın'a; Ufuk Günaydın'a tepki olarak onu linç etmek isteyenlere, katillere, tecavüzcülere, çocuk istismarcılarına da aynı değeri veriyor muyum diye? Sırf insan oldukları için?

Vermiyordum ki.

Ben hümanist falan değildim.

Hani ailemi, dostlarımı ayırın; ben insanları sevmiyordum.

Sevgi dolu biriydim ama; insanları sevemiyordum. Suç bende miydi?

Ben sevgi doluydum ama; ülkemi sevemiyordum. Suç bende miydi?

Ben hayvanları seviyorum.

Ben çocukları seviyorum.

Ben gerçekten sevgi doluyum ama sevgimi hak eden sadece onlar var.

Başkasına sebebsiz yere zarar vermeyen, canını acıtmayan, bundan zevk almayan bir tek onlar.

Ha öyle olmayanlara da sevgisizim sadece. Onları yok etmek istemiyorum, onları linç etmek, öldürmek istemiyorum.

Onlar beni ilgilendirmiyor. Ben onların olmadığı bir dünyada yaşamanın hayalini de kurmuyorum artık. Çünkü artık çok iyi biliyorum ki böyle bir dünya mümkün değil.

Hatta sevdiğim çocukları bile alıyorlar benden. Katil yapıyorlar, tecavüzcü yapıyorlar. Ufuk oluyor o çocuklar.

Ben sevgi doluyum ama insanları sevemiyorum.

Ben sevgi doluyum ama ülkemi sevemiyorum.

Sevgimi verecek bir dünya da aramıyorum artık.

Öyle yaşıyorum ben artık.

Öyle kutumdayım bekliyorum. Kimse görmesin sevgimi diye. Tekmelerler diye korkuyorum bazen. Ama arada kafayı da çıkartıyorum.

Ben sevgi doluyum ama..

Öyle.

Comments (20)

Neyseki hala kaka yapabiliyoruz.

sevgi dolu olmak ne ya?...gıbtayla bakıyorum sizlere..otu börtü böceği sevmem, köpeğim olmadan önce hayvanları da sevmezdim, insanlardan bahsetmiyorum bile...sevgi dolu değilim demi?

çocukları sevmek zaten insanı insan olduğu için sevmenin temelidir...hümanistlik kötüyü sevmemekle çelişkili değil.

izmirden böyle manzaralar beni çok üzdü,gerçekten insan demek çok zor o kişi için

İnanın sadece Türkiye'de değil bu sorunlar. Her yerde cani/saçma sapan insan var. Bazı şeyler ülkeden bağımsız, insanlık denen yaratıkla bağlantılı yalnızca.

Naçizane...

üstad. israil olayı ile ilgili yazı yazmıştım bende. aynı tepkiyi bana da hem okulda hemde mail atarak gösterdiler. Hatta hümanist diye anneme bile küfür ettiler. Onun dışında bende insanlara karşı sevgi dolu değilim. Nokta

Bu uzun zamandır okuduğum en iyi yazındı sanırım. Altına imzamı atabileceğim yazılardan biri üstelik, özellikle insanları sevmemem konusunda bir şeyler yazacak olsam yaklaşık bu kelimeleri kullanırdım herhalde.

toplu bi şizofrenlik hali var sanki insanlarda.Önce canavar ilan edip sonra bağrımıza basabliyoruz x kişiyi.Herkez herşeyi alalen ortada yapıyo ama öyle kanıksamışız ki tepkilerimiz bile vah vah tüh tüh den öte gidemiyor.Bu saatten sonra da kimse melek olmaz zaten.evet evet umut yok!!

amma kafa açmışın be.. tamam kediyi hunharca öldürdü bi pezevenk. biz izledik içimiz sızladı. ama bu konu birilerini (hele ki seni) bu kadar derine götüreceğini tahmin etmezdim. söversin sayarsın geçer diye beklerdim senden.

bu arada humanist ve human olmak degisik seylerdir...! human = insanca davranan, insanca yaklasan...

humanist ise, insani herseyin merkezine koyan, insan irkin gezegenin en uestuen en gelismis ve en gueclue yaratigi olan goerendir. yani hayvan sevgisi huemanistlik den gelmez...

En güzel yazılarından biri. Ben insanları üstün görmüyorum hayvanlardan,ama sıkı bir hümanist olduğumu düşünüyorum insana insan olduğu için değer verdiğimden (ve dediğin gibi ; bunu da güzel bir erdem sayardım, ama o zaman ben bir hümanist değil(miş)im. Tüm canlıların eşit olduğuna inanan felsefeye de bir isim bulsak he, -ist'siz kalmayak?

bu konu hakkında bi yazı yazsaydım böyle bi yazı olurdu herhalde..

herkesi severimde bi bunu yapanı sevmem gelsin bana hümanist desin o her kimse.. çünkü zaten hümanistim... birini sevmemek hümanist olmamaksa.. telaşa mahal yok sevmediğimizde insan değil zaten :)

ecdadınını siktiğiminin orospunun çocuğu seni doğuran ananın amısını sikym piç kurusu hayvanoğluhayvan

hümanistsin yine de onlar insan kavramından çıkmışlar çoktan.

ilk önce o ufuk mudur nedir adini bilmiyorum ufuk yazmissin sanirim ufuk.

eger türkiyenin biryerinde olsaydim neresi oldugu fark etmez sirf ufuk icin izmire gider...

o cocugu ayni sekilde beynini tekmeleyip sakat birakirdim...

her yanlisin bir cezasi vardir...

allah bilir ceza bile amamistir o p*cin oglu...

belki bir kac kurusunu almislardir...

videoyu görmemistim simdi izledim, kedileri sevmedigim halde... o kadar üzüldümki icim ciz etti bi an o kanlari görünce...

insan degilki o p*c insan gibi davranak...

haberlerde sadece duymustum bi ara pc basindayken...

böyle bir olay oldugunu...

aslinda devletin sucu lan...
eger devlet hayvan katilerine para degilde hapis cezasi verseydi...
eminimki dahada azalirdi böyle vakalar !!!

bu olay kanımca senin aklını karıştırmış adamım.

ben tr den ayrılıp yollara duseli nerdeyse 1 sene oldu,sadece bıkac blog takip ediyorum ne olup bitiyo anlamak için ,aynı şeylere dayanamıyoruz cunku aynı şeyler canımızı acıtıyo,ve diorum ki uzaktan belki söylemesi daha kolay diyceksin ama sen sevmeye devam et inadına !!kutunun içinden falan da diil daha çok sev ki en azından seni de kendine bnezetemesinler adam!!

hümanistlik iyidir severim, sevmeyeni de sevmeye çalışırım, a.q. derse de bi tane burnuna yapıştırırım. Değer mi, anlık ruh halime bağlı!


Buraya bir bakarsınız mı?
http://fammagazine.blogspot.com

Bu yorum yazar tarafından silindi.

Sayfanı açtığım an karşıma bu yazı çıktı.
İnsan hayvanını sevmeyen, aslında nefrete yakın hisler besleyen biri olarak kendimi buldum hislerinde. Benim kadar vahşi değilsin ama, keşke ben de sadece sevmiyorum lan işte diyebilsem.
''... Sevgi dolu biriydim ama; insanları sevemiyordum. Suç bende miydi?..''
Hayatı yaşanmaz kılan, tek güvenli yerimin evim, en çok konuştuklarımın eşyalarım olmasına sebep olmuştur İnsan dediğimiz hayvanın âlâ'sı.
Halbuki biraz gerçek, biraz vicdan sahibi olsalar böyle mi olurdu?
Küçücük yüreğimde kocaman sevgiler barındırabiliyorum senin de yazdığın gibi. Çocuklara, hayvanlara, anneye...
Doğmamış olsaydın dediğim günler fazla ama neye yarar?
Nefes aldığımız her an, bi yerlerde bi başka canlının acısına sebep oluyoruz.
Ne feci.