Otobüs Sinefili

Posted by her boku bilen adam | Posted in , | Posted on 16:03

Efendim eski takipçiler bilir ki bu blogu sinema odaklı yazılar yazmak için açmış, daha sonrasında da bi şekilde şimdiki formatına dönüştürmüştüm.

Zaten kısa bir zaman öncesine kadar ciddi anlamda sinemayı takip eden, vizyona giren filmlerden tut da Polonyalı genç sinemacılardan, İran, Bollywood, Uzakdoğu'ya kadar arşivler yapan bir adamdım. Amma velakin son 1 yılda Kamil Koç, Pamukkale, Nilüfer Turizm diye ayırmaya başladım izlediğim filmleri. Sinemada patlamış mısır bile yenmesinin filme saygısızlık olduğunu düşünürken artık bir elimde topkek diğerinde Fanta ile izliyorum filmleri.

O festival senin bu festival benim diye dolanırken, yazıhanaler arasında mekik dokumaya, sinekartlarla, gençturkcell fırsatlarıyla bilet alırken Kamil Koç Yolkart kullanmaya başladım. 

Yani tek bir cümle ile özetlemek gerekirse ne acıdır ki ben artık bir Otobüs Sinefili'yim.

Bu acı ama gerçek durumu da bir fırsata dönüştürüp en azından sinema yazılarına dönmek içinse şimdi sizlere şu dönemde yaptığım yolculuklarda izlediğim filmlerle ilgili düşüncelerimi paylaşmak istiyorum efendim.

İncir Reçeli 

Öncelikle ben bu filmi uzun süre izlemekten kaçtım. Onun da nedeni bu Halil Sezai denen adamın hakkaten de hoşuma giden ağlak şarkılarının etkisi idi. Fragmanında falan görüp edindiğim izlenimle bu film o dönemde beni kötü anlamda etkileyecek, dokunacak bir filmdi. En azından şarkıların bende bıraktığı izlenim buydu. 15 gün önce yaptığım Ankara yolculuğunda ise "Kaçmayayım artık şu filmden" diyerek play tuşuna bastım.

Basmaz olaydım efendim.

Allahaşkına bu ne klişedir, bu ne saçmalıktır, bu ne itici bir filmdir. Bırakın duygusallaşmayı, ailenizin romantik popçusu gibi hissettiğim şu dönemde bile bu film yüzünden kendimi taş kalpli bir insana dönüşmüş buldum.

Her şeyden önce bu nasıl itici oyunculuklardır. Halil Sezai o tripler ne allahın cezası. Ne o havalar. Artis misin oğlum sen?

O Melike denen kız. Kızım sen o sesle, o yapmacıklıkla, o sahte Amelie Pouilan havalarıyla kendini sevimli mi zannediyorsun. Peh! Ya bırakın ya, ya bi gidin ya.

Sevimli mi sanıyorsun kendini?
Neymiş Aidsmiş de öpüşemezmiş, dokunamazmış. Sieeee!!!

Bi de o kadar mumu yakıp nasıl da çıplak oturdunuz o salonun ortasına.

O gökgürültüsüyle beraber gitar çalmak ne lan?

Ya bi gidin ya, ya bi gidin ya.

Eyyy Halil Sezai, o herif de eski sevgilisi ha? Ha benim sığırım ha benim malım.

Puanım : 3/10


Çakallarla Dans

Ben size bir şey söyleyeyim mi?

Bence Murat Şeker Türkiye'deki otobüs firmaları tarafından film çeksin diye finanse edilen bir yönetmen. Başka türlü bu adamın durmadan film çekmesini ve durmadan her otobüste filmleriyle karşıma çıkmasını izah edemiyorum.

Yani hadi şu Aşk Tutulması'na eyvallah diyeyim. O da film çok iyi falan olduğundan değil ha. Ben Fenerbahçeliyim. O filmi de izleyen bir Fenerbahçeli ister istemez bir yerden yakalanabilir, film boktan olsa da. E ama şu diğer filmler ne allahaşkına. Aşk Geliyorum Demez, Plajda vs.

Bu Çakallarla Dans Murat Şeker'in muhtemelen arkadaşlarıyla gece 11-12 halı saha maçı esnasında aklına gelmiş bir film olsa gerek.

Muhtemelen Murat Şeker maçı organize eden adamdı ve takımı tamamlayana kadar bir sürü kontör ve zaman harcadı. "Ayakkap bul geliyim oğlum" diyen kıl arkadaştan tut da son dakkada "Ağbi benim hatunun yarın sınavı varmış ben bu akşam maça gelemeyeceğim" diyen mal arkadaşının verdiği stres ve acıyla "Ulan bu halı saha organizasyonlarından ne çektim, Dur şunu fırsata dönüştüreyim" diye 15 dakikada yazıp yönettiği bir film.

Yarısında da çıkamıyorsun ki arkadaş. Ne yapayım "Muavin kardeş kenara çekin ben şu benzincide ineyim" mi diyeyim.

Puanım : 2/10


Polis 

Onur Ünlü'yü severim. Daha doğrusu Onur Ünlü tayfasını severim. Malum Afili Filintalar tayfası bunlar. Murat Menteş, Emrah Serbes tuttuğum adamlardandır. Onur Ünlü'nün Polis filmini de zamanında izleyememiş ama Leyla ile Mecnun dizisindeki başarısını da takdirle karşılamıştım.

Ama ama..

Polis filmi bu kadar büyük beklenti ile izleyip büyük hayal kırıklığına uğradığım bir film oldu malesef. Yani nasıl anlatsam o kadar kötü bir film ki, o kadar kopuk, o kadar alakasız diyaloglar, o kadar eğreti duran bir dili var ki filmin. İyi oyuncular bile kurtaramamış bu filmi. Sanki Onur Ünlü çok fazla son dönem Uzakdoğu Sinemasının etkisinde kalıp bunu Yeşilçam klişeleri ile birleştirmeye çalışmış da hiç olmamış gibi duruyor.

Kendisine saygım hala devam ediyor ama bu film çok kötü bir film be.

Muhtemelen "Sen o filmdeki derinliği anlayamadın" diyecekler olacaktır. Hatta "Ulan bir bok bildiğin yokmuş" diyecekler de ama gerçekten de bırakın bunu..Ya neyse bir şey demiyorum. 

Puanım : 4/10


Kavşak 

Hah işte ya. İşte bu ya diye başlayan, neredeyse kusursuz giden ama ortalarından itibaren özellikle de sonu itibariyle bir çuval inciri berbat eden bir film Kavşak.

Öncelikle Güven Kıraç ve son dönem aktörleri arasından ümit beslediğim Umut Kurt gerçekten çok başarılı oyunculuklar çıkarmışlar. Özellikle Güven Kıraç gerçekten döktürmüş. Yukarıda da dediğim gibi film gerçekten çok etkileyici başlıyor, gerek atmosferi gerekse de hikayesi ile çok şey vaat ediyor. İşte tam film böylesine kusursuz ilerlerken bir mola verdi otobüs Susurluk'ta. Ya kardeşim mola verdik diye sen niye kapatıyorsun tüm sistemi değil mi sevgili takipçiler. İsteyen iner isteyen otobüste durup filmini izler, kitabını okur.

Neyse efendim ne zaman mola bitti filme kaldığım yerden devam ettim, film bildiğiniz boka sardı. Yani gayet kara film olarak başlayan ve başarıyla giden film gitti mutlu sona bağlayayım ben bu hikayeyi diye resmen bir çuval inciri berbat etti. (İncir'den de tiksindim resmen)

Belki o molayı vermeseydik falan demeyceğim. Ne alakası var molayla manyak mısınız. Mahvolmuş işte güzelim film.

Şu filmi son 10 dakika Bülent Ortaçgil şarkısına bağlayıp gülen gözlerle bitirmek hakkaten de yazıktır.

Neyse.

Puanım : 5/10

Gelecekten Bir Gün

Affınıza sığınarak özet geçmek istiyorum :

Hayrettin... Allahaşkına bir siktir git.


Puanım : 1/10


Efendim geldik ilk "Otobüs Sinefili" yazısının sonuna. İlk diyorum çünkü bu formatı yolculuk yaptıkça sürdürmek istiyorum. Bu arada şunu da belirteyim ki otobüste sadece Türk filmleri ve animasyonları izliyorum. Malum yabancı filmler zaten Show Tv'nin geceyarısı verdiği aksiyon filmlerinden ibaret oluyor, iyi olanlara da dandik dublajlar yapıyorlar. E gece yolculuklarında da kitap okumak zor olduğu için, veriyorum kendimi dandik türk filmlerine.

Neyse efendim daha fazla kafanızı şişirmeyeyim.

Bir sonraki Otobüs Sinefili'nde görüşmek üzere. Şimdilik hoşçakalın.

Comments (13)

İncir Reçeli konusunda %100 katılıyorum. Bu kadar ağlak, yapmacık bir film olamaz. Hoş erkek gözü ile bakıyor da oalbiliri. İzleyip de söven bir kadın görmedim henüz.

Murat Şeker sinemasını iyi anlamak lazım bence. 2 Süper Film Birden, Çakallar İle Dans, romantik komedileri sinemanın sanat kısmına değil de direk halka hitap eden biraz 70ler havası taşıyan filmler çekiyor. İyi de yapıyor. En azndan yakalamak istediği hvayı yakaladığını düşünüyorum.

Lakin Polis noktasında tam karşındayım. Polis kara komedi eksiği sinemamızın absürdlük sınırlarını zorlayan bir çok yerinde Yeşilçam göndermeleri bulunan(özellikle Kadir İnanır filmlerine bakınız filmin sonundaki seviyor musun tokadı) bir film. Hani hitap eder etmez ama böyle filmlerin değeri başka. Bir kere cesaret isteyen filmler hem oyuncular hem yapımcısı hem de yönetmeni açısından. Ve türünün başarılı bir örneği.

ahahaha çok güldüm bu yorumlarına ellerine sağlık:)

İncir Reçeli'ne birçok insanın neden bu türlü tepkiler gösterdiğini anlamakta güçlük çekiyorum. Ben mi iyimserim ya da bilemiyorum. Öncelikle Melike denen hatunun konuşmasına ben de uyuz oldum. O'nun yerine başka bir kadın olsaymış daha iyi olurmuş gibi geliyor. Şimdi efendim, ben aids'im öpüşmem durumu çıkarmadım ben filmden ki öpüştüklerini de hatırlar gibiyim. Her neyse öpüşmek istemiyor oluşu daha ziyade mevzunun sevişmeye gideceği korkusu değil miydi? Ben böyle anlamıştım. İkincisi, filmi izlerken prezarvatif diye bir şey var, niye sevişmiyorsunuz ki içinizde kalmasın gibi laflar da etmedim değildi. Halil Sezai'ye gelince... O tripler de olmasa filmin tadı kalmazdı be abi. :) Özetle, ben filmdeki mesajın 'hiv, aids değil önyargılar öldürür.' olduğunu düşünüyorum. Aids'in nasıl bir hastalık ve ne şekilde bulaşabileceği ile ilgili insanların kulaktan dolma bilgilere sahip olduğunu ve bu yüzden birbirini seven gençlerin sevişemediğini eleştiren bir film olarak gördüm. Yönetmen de benim gibi mi düşündü orasını bilemeyeceğim arık. O da O'nun ayıbı.

Kavşak'a gelince... Haklısın.

Diğer filmlere gelince... İzlemem, izlemiyorum, izlemedim, izlemeyeceğim.

incir reçeli konusunda tamamen aynı şeyleri düşünüp, kadındaki iticiliğe bir ad verememiştim. "sahte Amelie Pouilan havaları" tam oturdu :)

hbba sen nasıl bir işle meşgulsun anlamadım,otobüs şöforüsün dicem hatta dilimin ucuna geliyor sonra yok yaae adam otobüs kullanırken film izleyemez diyorum,,şöfor diğilsin belki ama muavin hahh işte evet evet muavinsin dicem ama yok bu seferde bu kadar çok nete giremezdin vakit sınırlı,tam bunları düşünürken saçmalama kızım sanane diyorum hee ya banane harbiden merak işte.sonuç bu blog çok tatlı olmuş puanım:8/10 ''ÜLKÜ'' hiç bir yerde hesabım yok benim ühühü:(

Gelecekten bir gün film demek bile istemiyorum,geçen sene izlemiştim. Yarıda kesmiştim,resmen saçmalık.

filmlerle ilgili yorum ve puanlara tamamiyle katılıyorum ancak yazıda özellikle bir yer var ki cıglık cıglıga sokaklarda kosup daga tasa duyurmak istiyorum :
"Hayrettin... Allahaşkına bir siktir git."

oh be sonunda sunu diyen birilerini gördüm...huzur doldum

polis filmine hatta genel olarak onur ünlüye çok haksızlık edildiğini düşünüyorum. yapay bir dili olması da aslında filmin kendi içinde bir alay taşıdığından olsa gerek. karakterlerde de mesela o yapaylık var ki zaten onur ünlünün dediği gibi film alışılmışı vaadetmiyor. klişe değil tam tersi klişelere kendi içinde gönderme yapan bir film ama ne yazıkki anlaşılamamış. filmi beğenen tek bir allahın kulu olmadığı için de yalnız sayılmazsın. bu arada otobüste film seyretmekle evinde rahat rahat elinde kahven, sakin kafayla film seyretmek arasında çok fark var, değerlendirirken buna da dikkat edelim lütfen :)

bu filmlerin hic birini izlemedim, incir recelini cok izle diyen, manyak film diyen vardi, ama senin yazdiklarindan sonra hayatta izlemem... zaten turk filmlerine alerjim var, ask tesadufleri sever disinda, simdi de behazt c'yi bekliorum, her kosulda behzata bayilcama eminim...

neyse asil sunu soylemek icin yorum gonder butonuna bastim, ama nerelere geldi olay....

hayrettin icin, ya valla ben de bi siktir git demek istiyorum yaa....

Şöyle bir bakıp direk sildiğim filmler.. Ama Türk sinemasında bir ilerleme var. Kaybedenler klübünü beğenmiştim. çok iyi oynamışlardı..

fikrini almak istediğim bir film var Kokuhaku - İtiraflar japon sinemasından

bende son yolculuğumda "aşk tutulması" ve "aşk geliyorum demez" i peş peşe seyrettim. otobüsten inince şöyle bir filmleri hatırlıyayım dedim ama karakterleri karıştırdığımı farkettim.

İncir Reçelini bende otobüste gördüm ama inanın yarısına kadar dayanıp seyredemedim.Öndeki koltukta izlediler ben müzik dinledim ve oradan sadece görüntülerini izledim.Yazdıklarınızdan pek bir şey kaçırmadığımı anladım.Sizinle aynı düşüncelerdeyim.
Çok saçma ve yukarıdaki yoruma bende katılıyorum.
Amelia'vari davranışlar çok kötüydü.Tanımlama süper olmuş :)

Otobüs demişken, bir yazında da pek az bilinen Tuncel Kurtiz'in Otobüs filmine yer versen süper olur. Çin'de bile ödül almış bu film unutulup gitmiştir.

http://www.youtube.com/watch?v=eXjrjLo2txU