Biz Niye Böyleyiz?

Posted by her boku bilen adam | Posted in , | Posted on 02:53

Bir derbi maçını daha geride bıraktık bu akşam.

Adı derbiydi ama sadece birbirini ve taraftarlarını tahrik etmekten başka amaçları olmayan iki takım oyuncuları vardı sahada ve oyun olarak da daha az kötü olan kazandı işte. Burası önemli değil şu saatten sonra da.

Size bir şey söyleyeyim mi;

Ben bu akşam bana maç izlemeye gelen Fenerbahçe formalı arkadaşımın üzerine bir şeyler vererek evden gönderdim yolda başına bir şey gelmesin diye.

Az önce de 20 yaşında bir gencin ölüm haberi geldi.

Bu ölüm üzerine de önce "Fenerli mi öldürmüş Cimbomlu mu?", "Fenerli mi ölmüş, Cimbomlu mu?" diye soranlar, 

Öldürülen Fenerbahçeli genç için "Ölüsünü de dirisini de..." diyen Galatasaraylı, "Saha ortasında sevindiniz, katil sizsiniz" diyen Fenerliler ve daha bir sürü şey.

Daha dün çok sevdiği takımının stadındaki son maçına 5-6 yaşındaki küçük oğlunu götüren kadına bile biber gazı sıkabilen polisin vicdanını sorgularken bugün yaşananlar ve daha neler neler.


Ben artık birbirini öldürmek için bu kadar bahane üretebilen bir toplumda huzurla uyuyabilecek ve sabah erkenden kalkıp güleryüzle yaşamını sürdürecek motivasyona sahip değilim.

Biz niye böyleyiz ki?

Keşke böyle olmasak. 

Comments (5)

Futbol bir süre yasaklanmalı bu ülkede. İnsanlar futbolun oyun olduğunu farkedebilecek kadar medeni değiller.

Maalesef, futbol da en az din kadar insanları uyuşturan bir afyon haline gelmiş. İnsanlar aslında gayette keyifle izlenmesi gereken bir oyun için gaza ve cihat anlayışı yürütecek neredeyse... Biz kimiz? Biz; sen, ben, o'yuz. Fakat sen, ben, o bir araya geldiğimizde biz olamıyoruz yine maalesef...

Düşünmekten aciz bir toplum olduğumuz için her konuda neyi ne için destek verdiğimizi bilmiyoruz. O yüzden işin ucunu kaçırıyoruz. Kafamıza s.çayım...

Bu aralar herkes kötümser konuşuyor kaldı ki bende öyleyim aslında sadece senin yazının sonundaki ''keşke öyle olmasak'' cümlesini görünce aklıma gelenleri yazıyorum. Ben yaşadığım yer itibari ile (beylikdüzü-gürpınar) benim için imkansız olmasına karşın çocukluğumdan beri tek başıma Fenerbahçe'nin peşinden koştum deplasman içerde, siyasal olarak kafalarımızın ayrıldığı döneme kadar da GFB'liydim halada tribünde GFB nin içindeyim. Ben lise çağlarındayken biz tribünde abilerin yanına gidemezdik öyle korkunç bir ortam vardı, deplasmanlarda dükkan patlatmalar ,uyuşturucular,gasp,hırsızlık. Onlardan biri olmamıza rağmen bizi bile kendilerinden koruma ihtiyacı hissederlerdi. Her an her dakika yeni bir mevzu ile karşılaşabilirdik ki hiç birinin Fenerbahçe ve futbolla alakası yoktu esasında. Sonra sonra ortam değişti evet hala büyük abiler orada hala çıkar çatışmaları rant çatışmaları var ama emin olun çok ama çok değişti evet ahmaklığımızdan olsa gerek bazen o günleri de özlediğimiz oluyor çünki sanal değil çok gerçekti. Şimdi tribünlerde herkes istediği şekilde davranabilir, bir tribün 12.000 insan alıyor tabi ki yanındaki çevrendeki insanlarla sorun yaşarsan insanların sana ''afadersiniz beyfendi istemeden gözünüze vurdum'' demesini bekleyemezsin, ama gerçekten tribünler bizim yaşadığımız dönem içinde çok ama çok değişti böyle acı olaylar yaşıyoruz hala evet ama dedim ya senin son cümleni okuyunca aklıma geldi bunlar diye evet umut hala var, eskisinden daha diri, eskisinden daha canlı. Umudunuzu kaybetmeyin Burak'ı hiç tanımadım ortak çok arkadaşımız var ancak canımdan can koptu gerçekten. Biliyorum ki biz o tribünleri ne eşkıyalara bırakacağız ne faşistlere. Halkın takımları halkın eğlencesi için oynayacak bizde,kızsakta insan gibi sevinsekte insan gibi o tribünleri dolduracağız. Teşekkürler

yahu futbol sokaklarda oynanan ve bazen kuralsız olan bazen ise katı kuralların yönettigi eğlenceli bir şey futbol... ancak sen gidip xx - xx maçına giderken insanları kontrol etmezsen sen daha çocukken futbol sevgisi yerine holiganlık sevgisini aşılamışsan çocuklarına farklı bir şey yapmalarını bekleyemezsin zaten... o ölüm haberide 7 tane holigan FBli 1 tane GSli kişiyi kovalamaya başlamışlar amaç ne (forma ve atkı toplamak - Rütbe kazanacaklar ya gruplarında) şiddet. gsli arkadaş uzun süre koşmuş sonra bakmış bunların bırakacagı yok çekmiş bıçagı tek kişi kalmışlar zaten digerleri kaçık gitmiş kaçmayan vatandaşında durumu belli.. sen birine bıçak çektirecek kadar şuursuzsan ve kalabalık grup olarak peşlemesine izin vereceksen normal...