Hepimiz Piçiz

Posted by her boku bilen adam | Posted in , | Posted on 17:07

Bak şimdi aşağıdaki pankartı açan kardeşim. Sana birkaç kelam edeceğim, tabi dediklerimi anlayabilirsen.


Şimdi sen demişsin ya "Hepiniz Ermenisiniz, Hepiniz Piçsiniz" diye, hem de bunu Hocalı Katliamı için yapılan yürüyüşte demişsin ya, hah işte sana diyeceğim şudur ki o "Hepimiz Ermeniyiz" diyen piçlerden biri de benim.

Ama bak sana şöyle söyleyeyim, ben bugün de "Hepimiz Azeriyiz" dedim. Neden biliyor musun?

Çünkü ben Ermeniyim derken, bir etnik kimlikten, bir ulustan, bir kafa kağıdından bahsetmiyordum.

Ben "Hrant'ım" derken bir gazetecinin, bir vatandaşımın, bir gayrimüslim kardeşimin sadece etnik kimliğinden, düşüncelerinden, sözlerinden, yazısından dolayı bu ülkede sırtından vurularak yaşam hakkının elinden alınmasına karşı ben de onun tarafındayım diyordum,

Ben "Kürdüm" derken sadece Kürt olarak doğduğu için adam yerine konmayan, tarlasını sürerken kafasına bomba inen, devleti tarafından vurulan, ırkdaşı tarafından zorla terörist yapılan insanların yanındayım diyordum,

Ben bugün "Azeriyim" diyorken masum çocukları bir hiç uğruna katledilen, işkence gören, insan olmayı becerememişlerin zulmüne uğrayanların safında olduğumu belirtmek için diyorum bunu.

Ben Türkiye'de doğdum, Türk vatandaşıyım. İzmir'de büyüdüm. Birçok imkanım vardı, ülkemin şanslı addedilen kısmında doğduğum için doğuştan vardı bu özgürlüklerim. Ben zulüm görmedim, ben hor görülmedim, ben katledilmedim, ben rahat yaşadım. Bana her sabah "Türküm, doğruyum çalışkanım" dedirtti bu çark.

Ama ben ne gördüm biliyor musun her sabah "Türküm" derken,

Önce insandım ben. Önce insan olarak doğmuştum ben.

Bak sana bir şey söyleyeyim mi. Ben Mart doğumluyum ama babamlar Eylül'e kadar kimliğimi çıkarmamışlar. Yani anlayacağın 6 ay kimliksiz emmişim annemin sütünü. Yani 6 ay Türk bile değilmişim ben. Din hanemde yazacak bir dinim bile yokmuş anlayacağın. Kan grubum yokmuş, sıra no, aile no yokmuş. Babamın işgüzarlığı işte.

Yani anlayacağın 5 aylıkken, beşiğimde takılırken ağzıma bir şey kaçsa da boğulsam ne olarak öleceğim bile belli değilmiş.

Yani bana "1 Türk bebek öldü" diyemezmişsin.

Peki o zaman ben bir bebek olmayacak mıydım?

Ben bir kardeşin olmayacak mıydım?

Ben bir insan olmayacak mıydım cevap ver bana?

Ha diyeceksin ki "Büyümüşsün de Hepimiz Ermeniyiz diyen bir piç olmuşsun zaten."

Haklısın kardeşim. Ben bir piçim. Ben bir gün "Ermeniyim" bir gün "Kürdüm" diyen bir piçe dönüştüm.

Çünkü ben insanım güzel kardeşim.

Zulme uğrayanın kimliğine bakmayacak, ölen bebeğin kafa kağıdına göre ağlamayacak kadar insanım.

Ben şu pankartı açan sana "Kardeşim" diye seslenecek kadar insanım.

Sen nesin?

Yok yok kimliğini gösterme. Gerek yok anladım ben.

Comments (26)

Duygulandım lan..

Sen var ya, adamsın lan!

Şahane!

bu zihniyetteki insanlar piçsiniz şusunuz busunuz diyolar ya..o kötüleyince o kavram benim için iyi oluveriyor.Piç olunca senden olmıycam dimi abi,eh iyiymiş ozaman evet piçim diyesim geliyor

olum fotomontaj lan bu resim dikkatli bakarsanız anlarsınız hocalı katliamı mitingine gidip böle pankart açan adam olamaz kimse böyle bir pankart açmamıştır bu resmi yapanda laf koyduğunu zannediyor.bi hrant öldü diye türklere zulüm yapmış azerilerin diri diri derisini soyduğu ermenilerin vatandaşıymış gibi ermeniyiz diosa o kişiler piç değildir ama bişey bilmeyen koyundur.hrantta ermeni olduğundan öldürülmedi öyle bi görüntü verildi ve gazeteci olmasının verdiği sesle karışıklık çıktı.öldürende onunla veya ülkesiyle alıp veremediği yok bu karışıklıktaki bi kukla sadece.buna rağmen birileri ermeniyiz diosa maldır önce insan olsun bnce..

Konu hakkında yorum sahibi olmayan kararsız kesimin insanlık görmesi açısından çok güzel bir yazı olmuş lakin o pankartı açan kafaları zerre değiştirmeyecektir, binlerce kez okusalar da. Değiştirmesindir de zaten. Bir yerde şerefsiz yoksunları doğru olanı savunmaya başlarsa "insan" doğru bildiğinden de döner. Bunun en güzel örneğini de din sömürücüleri gayet iyi vermektedir ellerinden geldiğince.

herşey tamam da ben gerçekten piçim galiba :S

benim gibi adsiz bir arkadas "... buna ragmen hala ermeniyim diyorsa kisi maldir once insan olsun" gibilerinden birsey demis... bunda mallık nerede affedersin? hrantin ermeni kimligi yuzunden oldurulmedigini nasil bu kadar rahat soyluyorsun hiic aklım ermedi... ben ermeniyim,eşcinselim, piçim, fahişeyim,kürdüm, azeriyim, insanim,gittikce de turkiyeli olmaktan daha cok utanc duyar oldum, bu birilerini birilerine ustun gorme yarisinda olmaktan tiksindigim icin.. Turkiyedeki olaylarla, sorunlarla gercekten yuzlesmeye calismaktansa ona buna bok atmaktan usanmayan,kindar tutumu destekleyen kesimler yuzunden.. onumuzde karanlik gunlerin olacagini dusundurten bu kesim yuzunden... kesinlikle kimse nerede dogacagini secmiyor birader, bunu nasil olur da bir gurur meselesi haline getirebilir insan.. hicbir zaman anlamadim ve anlamicam...
bu arada yazi gercekten cok guzel olmus..tesekkurler...
devam edelim, susmayalim arkadaslar... diyalog, caba, hareket, ancak boyle ilerleme kaydedebiliriz...

kimseye söylemeyin de bende piçim...

Senin gibi insanların var olduğunu bilmek güzel.

o piçlerden biri de bendim ama iki tane ibne yüzünden söyleyeceklerimden vazgeççmem. Dün hepmiz Ermeniyiz dediysek bugünde Hepimiz Azeriyiz...

ne güzel anlatmışsın..dilerim bi gün o pankartı açan arkadaş bi durur düşünür napıyorum ben diye.

Evet doğrudur.. gerektiğinde hepimiz piçiz.. piçler de gökten düşmedi.. babaları bir türlü var.. günahlarını ört bas ettiklerini düşünerek kaçıp da çocuklarına bedel ödetecek kadar karaktersizler ise.. günü gelir hepimiz 'biz piçiz ama günahkar değiliz' diye açarız pankartımızı hiç utanmadan.. utanması gerekenler utansız.. bedelleri hak edenler ödesin diye..

Miting günü ben de oradaydım. Resimde görünen pankartlardan bir sürü vardı orda maalesef. "yaşama hakkı kutsaldır" gibi pankartlar da vardı. yani nefret söylemleri de vardı; eleştiri-kınama söylemleri de vardı; herhangi bir dil, din, ırk, cinsiyet vs ayrımı gözetmeksizin yapılan söylemler de vardı. size şu kadarını söyleyeyim, istiklal caddesinde yunan konsolosluğu olduğunu bilmedikleri için orda onlara karşı tepki olsun diye yunan bayrağı açıldığını sanan bir grupta vardı ve birara konsolosluğa saldırmayı düşündüler. taa ki onlara oranın konsolosluk olduğu söylenene kadar. yani kısacası sadece şunu söyleyeceğim nefret bizi iyi yerlere götürmez hiçbir zaman. soykırımlar da nefretin bir sonucudur zaten. nefret bizi zulme odaklar. eylemin yapıldığı yerde bugün hemen hemen her milletten, her etnik kökenden, her cinsiytten, her dilden, her renkten, her güzellikten insan birarada yaşayabiliyor. hep böyle kalsın dilerim, bu büyü bozulmasın.

Her fırsatta Ermeniyiz şuyuz buyuz diye bağırıp durmanıza gerek yok ne olduğunuzu çok iyi biliyoruz...

ustteki "ne oldugunuzu biliyoruz" diyen genc...
hayatindaki herseye nefret kusuyosun di mi... muhtemelen sana da nefret ve sevgisizlikle yaklasilmis hayatin boyunca sen de boyle anlayissiz ve sevgisiz olmussun iste, kendini de sevmiyosun sen

anliyorum aslinda seni,
yok anlamiyorum pek de aciyorum sana.

ne tatli ulke olucakti su turkiye be... ama iste korkakliktan, kendine olan nefretten cikan bu irkcilik, bu "oteki"ne nefret guzelim ulkenin icine sicti ve sicmaya devam ediyo

çok doğru bi yazı.bu hayvanlar önce insan olmanın gerekliliğini yere getirsin sonra türk olmayı başarsınlar.eğer türklükle övüneceksen o soya yakışır şekilde konuş ve davran derler adama ama sadece adama...

Bu yorum yazar tarafından silindi.

aynen.
http://www.radikal.com.tr/Radikal.aspx?aType=RadikalDetayV3&ArticleID=1080058&CategoryID=77

Son dönemlerde "insan" ve "vicdan" üzerine çok konuştuğumu, benimle birlikte pek çok insanın da bu konulara kafa patlattığını görüyorum. Sonra bunların zaten temelde üzerinde anlaştığımız değerler olması gerektiğini, vicdanın da insanlığın da bize özgü olduğunu düşünüyorum. Bizim "Hepimiz insanız." diye bağırmamıza itiraz edenlerin kendilerini tanımlamak için yeni kelimelere sığınması, "insan" olduğumuzu söylediğimiz için anormal görülmemiz, memlekette bir şeylerin hiç değişmediğini gösteriyor. Yine de "insanlık"la barışacağımız, "vicdan"ımızı dinleyeceğimiz günlerin geleceğini umut ediyorum.

love u hbba :)

bu kadar güzel yazilirmi ya. süper. harika. fevkalede.

Peki bu duyarlı arkadaslarımızı neden bir şehit cenazesinde göremiyoruz??? Neden ben mehmedim, ahmedim diyemiyorlar Yada bu pek duyarlı arkadaslarımız molotof kokteyli atılarak yasam Hakki elinden alınmış kardesimizin cenazesinde neden ortaya çıkmıyor toplumsal tepkilerini ortaya koymuyorlar??? Neden onlar insan evladı değil mi ??? Onlar bu ülkenin evlatları , herseyden önce insan olan kardesleriniz değil mi ??? Bırakın burda demogoji yapmayı ya göründüğünüz gibi pic olun, Yada pic olduğunuz gibi görünün... Dediğiniz gibi maalesef olaylara hep kendi pencerenizden bakan piclersiniz...

Yüregine, yazan ellerine, insanligina saglik!

Gerçekten çok yazık. Adamın dibisin derler ya. Hep saçma gelmiştir. Ama gerçekten öyleymişsin...

...