Fark Var !!!

Posted by her boku bilen adam | Posted in | Posted on 14:13

Dahi anlamındaki de-da'yı ayıramayan; bir de övünülecek bir şeymiş gibi "aman ne varya takılmayın böylere şeylereya,TürkDil kurumu mu burası yeaa" diyenler için aradaki farka yönelik uygulamalı iki cümle :

Başıma bu da mı gelecekti....



Başıma Buda mı gelecekti....


Gördüğünüz gibi o kadar önemsiz bir fark yok arada.

Kendi konuştuğu dili yanlış konuşup , yanlış yazıp ; bir de bununla övünen kaç millet var ki diyerek Levent Kırca tarzı son cümle ile bitiriyorum.

Ha unutmadan bir de "Başıma budamı gelecekti" yazanlar var ki onlara uygun örnek henüz elimize ulaşmadı..

Comments (7)

Basligi gorunce Saadet Partisi'yle ilgili komik birseyler gorecegimi sanmistim. HBBA, cok haklisin. Turkcemizi dogru kullanmaliyiz. Neyse, qorushurus janmm ophthum chokk ;)

O kadar sinir oluyorum ki, "de, da" ayrı yazımına dikkat etmeyenlere!!!! Özellikle "mı"lar falan işin içine girince, iyice çileden çıkıyorum. Sokaklarda bile afişlere yanlış yazıyorlar soru eklerini, yuh artık!

Bu aynı lisedeki Türkçe hocamın verdiği "Oku baban gibi, eşşek olma." cümlesine benzer ki gibi kelimesinden sonraki virgülü oku fiilinden sonra koyarsanız farklı anlamlara gelir. "Oku, baban gibi eşşek olma." Fark var:)

yalnız değilsin HBBA

www.dahianlamindakideayriyazilir.com

harikasın ! :)

aşırı milliyetçi hareketler bunlar labarararabrabroo...
şaka bir yana,ben ısrarla kişinin paylaştığı olay içinde arada küçük hataların olabileceğini düşünenlerdenim.Eğer kişi yazıda konuyu bana verebilmiş ise sorun yoktur,ben orda onun ne demek istediğini anlarım.Sonuçta 45 neti hedeflemiyoruz kimseyle yarışmıyoruz.Bazen okuduğum yazılardan sonra acaba diğer okuyanlar ne düşünmüş diye yorumlara baktığımda sadece de da nin yazılış hatalardan büyük harf küçük harf kullanımı hatalarından bahsedenleri görüyorum.Bunu yapanların hangi amaç içinde olduğunu biliyorum.Tabi düzeltmeler,uyarılar olmalı ama belli bir düzeyde kalmalı bence,olay sadede geldiğinde konu hakkında birkaç yorum yapabilmeli o kişi.Neyse çeşitli yazım hatalarım olsada umarım söylemek istediğimi anlamışsındır HBBA...

başıma bu damı gelecekti?