Bir Fenerli'den Ali Sami Yen'e Veda

Posted by her boku bilen adam | Posted in , | Posted on 23:01

Şu an Ali Sami Yen Stadı'nda oynanan son maçı izliyorum. "Tatsız tuzsuz maç" der ya hani kodaman futbol yorumcuları; aynen o hesapta bir maç oynanıyor. Futbol yok, atmosfer yok, taraftar saçmasapan bağırıyor falan filan. Aha bi de gol yedi Galatasaray!

Artık hiç çekilmez şu maç.

Oysa şu Fenerli halimle ben bile daha iyi bir şey beklerdim kapanış için. Galatasaray'lı futbolcuların üzerinde sırf Store'larda satılsın diye tasarlandığı belli olan dandik bir forma, karşılarında da Beypazarı Şekerspor. Hem de bu maç Ali Sami Yen'de, yani bu ülkede futbol adına bugün beklentilerimizi bu kadar yüksek tutmamımızın temellerinin atıldığı stadda oynanan son maç.

Dedim ya; şu Fenerli halimle ben bile daha kötüsünü yapamazdım herhalde.

Bir hayal kurdum. Şu stad Fenerbahçe ile oynanacak olan son bir maç ile kapansaydı, Galatasaray parçalı; Fenerbahçe de çubuklu nostaljik formalarla sahada olsaydı, tribünde Turgay Şeren'in yanında Lefter, Can Bartu otursaydı, maç kıran kırana geçseydi de maç sonunda tokalaşıp şu stada veda edilseydi diye... Hayal işte.

Paragrafa başladığım cümlenin çağrıştırdığı Martin Luther King'in bile hayalinin gerçekleşebildiği günümüzde, şu üstte bahsettiğim senaryonun onda birine inanabileniniz var mı?

Hatta bırakın inanmayı bu hayali bile baltalamak isteyen çoğunluktan şüpheniz var mı?

3-0 geriye düşüp 4-3 aldığımız o kupa maçı, 90 dakika ezilip da Galatasaray'ın kalesine gitmeden Johnson'ın absürt golüyle kazandığımız o saçma maç, kazandığımız, kaybettiğimiz nice derbiler, Galatasaray'ın hasetimden, kıskançlığımdan çatlayarak izlediğim Avrupa galibiyetleri ile aklıma kazınan o stad gidiyor şimdi.

Bırakın şimdi birbirinize Platini ve İslam Çupi vecizeleri ile laf yetiştirmeyi. "Gelin birlik olalım sevelim sevilelim" de demiyorum. Ama şu sınırlara bu kadar tel örgü koymayalım.

Ben attığımız golden sonra yanımdaki Galatasaraylı arkadaşıma nanik yapmak istiyorum eski günlerdeki gibi. Ama şimdi yan yana bile oturtmuyorlar bizi.


Fanatik bir Fenerliden Ali Sami Yen'e bir veda olsun bu da.

Gerçek bir Fenerliden gerçek Galatasaraylılar'a bir veda olsun.

Bir zamanlar "Bizi sevenleri üzmeyelim" diyebilen adamların forma terlettiği ezeli rakibimin evine vedasına bir katkıda bulunmamı yadırgamayacak Fenerbahçeliler adına gelsin.

Biliyorum artık bunlar romantizm, bunlar hayal, bunlar ütopya ama hayata sarı-lacivert bakanlar adına en içten şunu söylüyorum : Hoşçakal Ali Sami Yen.

*2000 yılındaki maçta 100 Galatasaraylı'nın arasında maçı izleyen iki Fenerli olarak Johnson'ın saçma golünün sevinciyle dudağıma yumruk atıp 1 hafta Johnson dudağıyla gezmemi sağlayan can dostum adına da gelsin. 

Comments (19)

Vay canına süper yazmışsın dostum :)

nasıl ki kendi dini mekanlarımızda abuk hareketlerden kaçındığımız gibi içgüdüsel olarak diğer dinlerin de kutsal mekanlarına da kendimizi frenleyerek yaklaşıyorsak o tarz bir ilişki aslında.bende bir fb'li olarak,ali sami yen benim için her daim kutsal ve efsane bir mekan olarak kalacak.güzel beklentilerin var yalnız artık çok geç sanırım.ki biz sözlükte,twitter'da vs. bile real madrid-barcelona için,ronaldo-messi için nerdeyse kavga edecek bir millet olduk.bırak galatasaray-fb'yi.

bugün ben dahil bütün Fenerliler seninle aynı düşüncede. ne acıdır ki sahada galatasaray forması giyenler bunu düşünemiyor. aslında sıra bize de geliyor. ruhsuz futbolcular, endüstriyel futbol, çekirdekçi taraftar, taraftarı müşteri gören yönetim... pek güzel günler beklemiyor maalesef bizleri.

Ben de bir Fenerbahceli olarak goruslerine, katiliyorum fakat, Galatasaray gibi o efsane kadrosunun oyuncularini neredeyse kapi disari kovan bir kulupten bu tarihi, muthis olaylara sahne olmus bir stadyuma veda icin senin dedigin gibi bir organizasyon duzenlemesi beklenmesi cok optimistik olurdu heralde.

hocam şahane bi yazı olmuş sonuna kadar haklısın bence ...ne kadar fanatik olmasam da

bu arada hafta içi kazımı istemeyen galatasaray taraftarının kazımın golünden sonra kazımın adını haykırması ve kazım Fenerin anasını ... diye böğürdüğü maçtır. yok arkadaş üstteki görüşümü geri alıyorum. müstehak bunlara herşey. nasıl hak ediyorlarsa öyle yönetiliyorlar. beter olsunlar.

Abi Harika yazmışsın. Doğru söze ne denir arkadaşıma da katılıyorum. Vefasızız

Senin ağzını yer-... Ay şey, evet. Çok güzel olmuş bu. Facebook duvarımda şu an 'fanatik' fenerbahçeli ya da galatasaraylı arkadaşlarım birbirlerini yemekte. Ama ben herkes senin gibi olsun istiyorum."Bir zamanlar "Bizi sevenleri üzmeyelim" diyebilen adamların forma terlettiği ezeli rakibimin evine vedasına bir katkıda bulunmamı yadırgamayacak Fenerbahçeliler adına gelsin." dedin, kalbimi fethettin. Seni seviyorum. İyi akşamlar.

pek okuduğum söylenemez yazılarını ama fenerbahçeden bahsedince bi bakıyım dedim ve gerçekten hoşuma gitti.Nedense insan hep eskinin daha iyi olduğunu söyler ve öyledirde neden böyle olur merak ederim hep.Neyse sevdim yazını HBBA takipteyim bundan sonra.

Daha kötüsünü bir Fenerbahçeli olarak yapamama kısmına katılıyorum, bu kadar ruhsuz bir maç ve ortam olamazdı. Günün anlam ve önemi onlar için hala sadece Fenerbahçe'yi yenebilmek!!!
Hanımın Çiftliği kapandı espirisini yapmayacağım, bir tarih kapandı yerine ne gelecek kim bilir...

Sevgili HBBA;
Yine bir nefeste okuduğum ve Galatasaray'lı olarak utandığım bir yazı. Söylenecek en güzel cümleleri yazmışsın, bana düşen de sana bu satırlar için teşekkür etmek.
Sevgiler

Yazı, düşünceler çok güzel. Bir Fenerbahçe'li olarak ben bile veda ederim, Mecidiyeköy trafiğini tıkayan Ali Sami Yen'e ama kendi taraftarları bile senin kadar düşünceli olamıyor.
İyi dilekleri hakettikleri konusunda ikilemlerim yok değil.
Ama yinedee;
yazının çok güzel olduğu gerçeğini değiştirmez bunlar.
Elveda AliSamiYen

seni severiz.

imza: hiç ali sami yen'e gitmemiş bir galatasaraylı.

Mactan once efsaneler maci vardi.Yani anket yapsalar Efsaneler mi mac yapsin yoksa GS-FB mi diye efsaneler acik ara onde olurudu zaten.Birde okadar kotü olmuşsa kapanışр inşallah siz kapaniş macinizda daha guzel bir organizasyon duzenlersiniz.Aaa bide unutmadan Avrupa "HELL" lakabini koymuş Sami Yene mayni varin siz Hanımın Çiftliği deyin.
Bu arada Ali Kırcanın Şiiri fena koydu bea ;(;()

ELVEDA ALI SAMI YEN!!

pardon yusufgs eşşeklik ettim affet.

Hadi bu seferlik affettim, ama bir daha olmasın haa!!:D:D:D

vücudumuzun altında deri var, biraz kaşıyınca kiri çıkar...

(alttaki kısa kısa'nın sonuna istinaden ama sanırım buraya da olur, her yere de olur, kaşırsak çıkıyor gerçekler, kaşımayayım diye fazlasını da yazmıyorum, gerçek fenerbahçeli olarak dün, abi maçı açalım diyen ali okancı'ya boşver abi keyfimize bakalım diyorum:)

ali sami yen'in kapanışı pek çok konuda gs - fb taraftarını yakınlaştırdı. yeni stadın açılışı da bunu perçinledi derim üç kuruşluk futbol bilgimle

saygılar!

Bir Galatasaray'lı olarak tebrik ediyorum çok güzel yazmışsın. :) Umarım stadda yan yana oturacağımız o ütopyalar gerçek olur umarım iki takımda eskisi gibi kıran kırana derbiler yaşatır ve birbirimize nanikler yaparız :)