Furtuna

Posted by her boku bilen adam | Posted in | Posted on 01:21

Bence hiç ayrılmayacaktık karşı kıyıyla. Hemen saldırmayın Kurtuluş Savaşı yok, Yunan Gavuru falan diye. O değil dediğim.

Diyorum ki mahallelerimizdeki Rumlar, Ermeniler hiç gitmeyecekti bu diyarlardan.

Lütfen gönderdik, denize döktük falan diye de girmeyin. Dedim ya o değil dediğim.


Bence hiç ayrılmayacaktık karşı kıyıyla.

Bence bu kadar ayrılmayacaktık hiç. Ayrılmasaydık eğer mahallemizde Alekolar, Agoplar, Helenalar da olacaktı hala. Bu kadar nefret dolu insanlar olmayacaktık belki de. Şu şarkıları beraber söyleyecektik.

Şimdi bırak Yunanı, Rumu; Türkçe konuşmayan kimseye tahammülümüz kalmadı. Hem de Türkçenin de içine ederek, 150 kelimeyle derdimizi anlttığımız bir dile, aynı dandik melodilere aynı dandik sözlerle şarkılar söylediğimiz bir dile çevirdik.

İzmir bile iz taşımaz oldu artık onlardan. 

Seviyorum Yunan şarkılarını ben.

İnsan olan herkesi seviyorum aslında. Meziyete çevirdik ya insan olmayı da ne diyim artık.

Bir böyle dinleyelim şimdi bunu,



Bir de böyle,



İkisi de güzel de ikincisindeki bir şeyler içinize bir ateş düşürmedi mi, içiniz gitmedi mi?

Comments (13)

ah ahh bir dönme çocuğu olarak varya yazacak o kadar şey varki
evet gidildi insanlar bir gecede herşeyleri kaybedip tekrar sıfırdan başlamak zorunda bırakıldı

hala bu devirde bile bana annemin tarafı bile dışarıyı bıraktım(babamın tarafı rum)
rum tohumu,gavurluk var zaten kelimelerini duyuyorum hala :) bu konuyla ilgili bir şarkı paylaşıyorum seninle
http://www.youtube.com/watch?v=aXJQmTSptCc
filmide izlemeni tavsiye ederim

Bence hiç ayrılmayacaktık karşı kıyıyla.

Ne güzel demişsin.

garip olan şu, ben bir izmirli olarak bir yunanlıyla, bir ağrılı ile olduğumdan daha ortak bir kültüre sahibim. bunu küçümsemek veya yargılamak için söylemiyorum,sadece bir tespit. ama şu da var, araya kan girdiyse, ayrılmak elzem. ve yunanlılarla aramıza kan girdi.

şarkılar çok güzel.. ben politik meselelerin hayatın her noktasını aşırı derecede etkilemesine kesinlikle anlam veremiyorum. evet, yunanlarla meseleler olmuş olabilir ama sanatını-dilini vs neden bu kadar tepkiyle karşılıyoruz ki? ingilizce şarkı dinleyenlere kimse bişe demez karışmazken rumca ya da kürtçe (ne olduğu önemli değil) bi şarkı dinlemek neden aşırı tepki alıyor ki? çok saçma.

ayrıca ilgiyeihtiyacımvarlan'ın dediğine de katılıyorum, kültürün çok daha benzer olduğu gerçek yakın coğrafyalardaç

Bence kültür çeşitliliği uygar toplum olma yolunda önemlidir.

Yüreğine sağlık...

ne söylediğini bilmiyordum şarkının, dinledim, gayet keyfimde yerindeydi dinlemeden önce, ağladım ama dinlerken. bu notalar, bu sözler bir araya gelmeliymiş, iyiyki gelmiş..

Oldu mu şimdi? Ağladım işyerinde. Ne diyor o sözler bilmiyorum ama o müzik, o ses eritti geçti, sızlattı burnumun direğini.

yıl biterken senden bir yazı umuyorum sanırım. bu yorumu görecek misin onu bile bilmeden, boşuğa bıraktım onu ve kayboldum.

:)

var ya devletin başındakiler satranç turnuvası yapsınlar, ya da düello falan.

iki komşunun arasına kan girmeseydi..
evet... ikinci yorum var ya.. içimde bir şeyler yandı, gözlerime vurdu...

kalitelifilm izle
me için trend film izle'yi tercih edin...

Çok iyi demişsin gerçekten 'bence hiç ayrılmayacaktık karşı kıyıyla' derken. Geçen gün Dedemin insanlarını izledim. Benim dedelerimde göçmen belki o yüzden etkilendim bu kadar. İzlerken hep onları düşündüm. Yazık olmuş hep bunca insana, her savaşta, her mübadelede. Müslümanlar buraya gönderilmiş, buradaki hristiyanlar oraya. Ne saçma. Aslında herkesin vatanı doğduğu yer, ailesinin doğduğu yer. Asıl komşuları oradakiler, gelenekleri görenekleri kültürleri oralar. Gittikleri yere tamamen yabancılar. Aslında onca insan ülkesine dönmemiş, ülkesinden sürülmüş. Hep siyaset yüzünden. Bu yüzden en çok siyaset ve siyasetçilerden nefret ediyorum. Onlar hiç kaybetmiyorlar. En büyük acıları onlar yaratıyor, en saçma sebepleri sunarak hem de. Her seferinde üzülen bizleriz. O gavurmuş, Ermeniy'miş, Türk'müş, Kürt'müş. Birbiriyle anlaşamayan bizler değiliz siyaset, siyasetçiler. Kendi halimize bıraksalardı bizi, ya da bıraksalar şimdi kim komşusundan nefret eder, kim kin besler? Unutmayalım ki, hiç bir savaşta halk kazanmaz. -Gülşah Durmaz

whoah this blog is fantastic i like reading your posts. Stay up the great work!

You understand, a lot of persons are looking around for
this information, you could help them greatly.
Look at my weblog - GFI Norte

I hardly leave a response, but after looking at a great deal of remarks on this page "Furtuna".
I actually do have a couple of questions for you if you tend not to mind.
Is it just me or do a few of the responses come across like they are left by brain
dead folks? :-P And, if you are writing at additional online sites,
I'd like to follow you. Would you list of every one of
all your social pages like your linkedin profile, Facebook page or twitter feed?


Take a look at my web blog - Postpartum Depression 6 Weeks After