Beter Ol Yunanistan!

Posted by her boku bilen adam | Posted in , | Posted on 18:19

Yunanistan batıyor!!!

Evet Yunanistan'da ekonomik kriz var ve neredeyse 5 yıldır Yunan ekonomisi daha da kötüye gidiyor. Seçimler oldu partiler koalisyon kuramadı. Öyle olunca yeniden seçim kararı alındı. Anlayacağınız Yunanlar öyle durumda ki hükümet bile kuramıyorlar.

Batıyor Yunanistan yahu!!!

Peki biz ne durumdayız?

Allah'a şükür komşuya oranla bizim durumumuz süper. Harika yav. Baksana komşu batıyor yahu..

Ben sana bir şey söyleyeyim mi?

Biz hiçbir zaman Yunanistan olamayız.

"E tabi baksana adamlar ne durumda. Yazık ya" diyorsun ya hani şimdi, onu demiyorum.

Biz asla Yunanlar gibi olamayız derken onların haksızlığa karşı verdiği mücadeleden bahsediyorum sana.

"Nasıl yani?" diyorsun şimdi değil mi.

Bak anlatayım sana.

Bundan 3 yıl önce Yunan ekonomisi şimdiki sinyallerini verirken başladı Yunan halkının isyanı. Yanlış politikalar, ekonomik kararların günden güne ülkeyi kötüye götürmesi derken halk artık isyan noktasına geldi ve senin benim gibi kafasını eğip oturmayan genç yaşlı Yunan halkı sokaklara döküldü.

Derken 6 Aralık 2008'de 15 yaşında bir çocuk, Alexandros Grigoropoulos, polisin tabancasından çıkan bir kurşun sonucu öldürüldü. Alexis zengin bir ailenin çocuğuydu ama bu haksızlığa bu zulme ses çıkarması için fakir olmasına gerek yoktu. Alexis ile ilgili daha önce bir yazı yazmıştım hatırlarsınız. Hatırlamayanlar burdan okuyabilir.


Bugün geldiğimiz noktada Yunanistan daha iyiye gitmedi belki ama o halk Alexis'in hesabını fazlasıyla ödetti sorumlulara.

15 yaşında bir çocuğun yaşam hakkının hesabını sordu Yunan halkı.

Biz Yunanistan olamayız derken zaten ben de bundan bahsediyorum.

Bugün Çayan Birben hayatını kaybetti. Çayan Birben 31 yaşında bir kavgayı ayırmaya çalışırken polisin biber gazından hastanelik oldu. Çünkü Çayan astım hastasıydı. Polise "Ağbi yapmayın astımım var" diye haykırdı ama polis onu dinlemedi. Ölüm haberini alan ailesi o sinirle polise saldırınca onlar da biber gazı yediler.
Çayan Birben
Bugün, gazeteci Ali Akel, Uludere olayındaki tavrı nedeniyle Başbakan'ı eleştiren şu yazıyı yazdığı için 16 yıldır çalıştığı gazetesinden kovuldu. Ali Akel Yeni Şafak'ta yazıyordu hem de. Yeni Şafak gazetesinin kime yakın olduğunu yazmayayım isterseniz.

Bugün Başbakan yanlış buluyor diye kürtajın kanunen yasaklanması gündemde.

Başbakan bir sanat eserini beğenmiyor, o heykel hemen yıkılıyor, Başbakan "Kürtaj cinayetttir" diyor ertesi hafta kürtaj yasaklanıyor. Aynı Başbakan 34 kişinin kendi ülkesinin askerleri tarafından katletildiği Uludere için "Parası neyse verdik" diyor, İçişleri bakanı "Biber gazı sağlığa zararlı değil" diyor.

Halk ne yapıyor peki?

Halk susuyor. Hiçbir şey yapmıyor.

Astım hastası Çayan biber gazından ölünce susuyor.

Metin Lokumcu biber gazından ölünce "Ne işi var orda o yaştaki adamın" diyor.

Fenerbahçe taraftarı kadın, çocuk denmeden biber gazı üzerine boca edilince "Ne işi var o maçta kadının çocuğun, hem zaten ben Galatasaraylıyım koyduk mu" diyor.

Bir çocuğu dünyaya getirip getirmeme gibi bir karar bir çiftten alınıp Başbakan'ın ağzından çıkan cümleyle belirlenince "E aslında haklı adam dinen de sakıncalı" diyor.

Ama Yunanistan batıyor ha. Valla.

15 yaşındaki Alexis sırtından vurulunca Yunan Halkı isyan ediyor, bırakın Yunan halkını Atina'daki bir sokak köpeği bile isyan ediyor : Riot Dog



Türk halkı Allah'tan Yunanlara benzemiyor. Zaten Yunan mı Yunanlı mı o bile daha belli değil elin gavurunun.

Bizde ise en muhalifi Onuncu Yıl Marşı'nı açmış bayrak sallıyor. En çağdaşı hala "Baban kim bilemezdin şerefsiz"le vatan kurtarıyor.

En hümanisti önce etnik kimliğine, önce sırtındaki formaya bakıyor, kendisinden değilsen "Oh olsun" diyor.

Yunanistan ekonomide çöküyor ama insanlık dersi veriyor.

Biz maşallah iyi durumdayız. Allah devletimize zeval vermesin.

Yunanistan beter olsun! Ama neyse la acıdım aramızda para toplayalım da fakir Yunanlara yollayalım.

Mümkünse onlar da bize biraz insanlık göndersin.

Comments (17)

Yanlız gözden kaçırdığınız birşey var o çocuk bir mermi ile öldürülmüş direk kasden vurulma olayı var gaz ayrı birşey polisin tabiri ile üzerimize yüzlerce kişi taarruz ediyordu diyor o piskolojide kolay değil o ortamdaki iyiyi kötüyü bende astım hastasıyım neden benim başıma birşey gelmiyor ? bir kere ne jop yedim ne gaz ha söylemeden geçemiyeceğim beyaz türkte değilim her şeye çemkirecek

helal olsun altına imzamı atıyorum!

Daha bankamatik sırasında önümüze geçen hanzoya ses çıkartamazken senin de yukarıda saydığın onlarca haksızlığa ses çıkartacak bilinç yok bizde.

Dün gece düşündüm. Benim eşim hamile kalıyor ve başbakan o çocuğu doğuracaksın diyor.

Gırtlağına yapışırım adamın.

Eskiden "mahrem" denilen bir kelime vardı. Biz "Kol kırılır yen içinde kalır" ile büyüdük.

Bizi çekmeye çalıştıkları nokta yatak odamıza kadar herşeyimizle ifşa edileceğimiz ahlaksız toplumun en üst noktasıdır.

Bizde elimizde tuzluk ile bu noktaya koşuyoruz.

Tebrik ederim super yazmissin! Okurken icim sizladi, tuylerim diken diken oldu... Sonuna kadar da haklisin, uyanmali bu millet! zararin neresinden donsek kar en nihayetinde...

Yunan halkı haksızlığa boyun eğmiyor demişsiniz. Ancak Yunanistan'ı bugüne kadar iki ailenin yönettiğini ve hemen hemen her dönem iktidara sadece bu iki ailenin mensuplarının birinin çıktığını, dolayısıyla Yunanlıların aslında demokrasinin icat edildiği topraklarda demokrasicilik oynadığını biliyor muydunuz? Yani AB'den gelen paralar ortalığa saçılırken bir kısım öğrenciler dışında bu durum kimsenin umurunda değildi aslında. Ülkenin milli kaynakları (tıpkı bizdeki gibi) tek tek özelleştirilirken, Almanya (bir zamanlar ABD'nin de bize dediği gibi) "Siz üretmeyin, biz nasılsa üretiyoruz, bizden satın alın." dediğinde kimse oralı olmamıştı. Şimdi iş işten geçtikten bir kısım hakkını arıyor.

Evet Türk halkının sessizliğinden ve boyun eğmişliğinden ben de rahatsızım, ancak verdiğiniz örnek bence tamamen yanlış olmuş. Türk halkı ile Yunan halkı arasında pek de fark yok. Daha iyi araştırmalısınız.

yazar kasa attık ya:)

Bu yapılanların da "demokratikleşme" adı altında, "insan haklarını, hukuku koruyan düzen kuruyoruz" söylevleriyle yapılması.. Gözümüze daha ne soksunlar bilemedim.. Riot Dog bile "dostum dur orda bakalım" derken ve karşısındaki polis tarafından kışkışlanmazken; daha bizim yiyeceğimiz 40 fırın ekmek mi bitmedi, yoksa bizde ne sağlam bir diş var sık sık kırılmadı? diye düşünüyor insan. Sanıyorum sivil toplum alışkanlığı yok henüz bizde; kuran da denetleyen de aynı olunca, üstelik ses çıkaran da olmayınca daha çok örneklerini görürüz bu çağdışı talep ve uygulamaların. Uludere de gümbürtüye gitti bu vesileyle..

Atacak bi'gün kafanın tası, cayır cayır yakacak biri kendini, yanarken de bağıracak ''acımı bunların yanına koymayın!'' diye, o olacak!
Sanırım bunca zaman susan milletin gözü bununla açılacak.

Panpa halk baş kaldırmıyor demişsin de %50 oyu kim verdi? Nerde kaldı şimdi demokrasi? Ben de nefret esiyorum ama öyle, halk ile gelen halk ile gider.

Sen niye bişey yapmıyorsun?

Türkiye'nin bu müthiş ekonomik performansı fena halde 4-5 sene öncesinin İrlandasına benziyor. Tamamen dış sermayeye, sıcak paraya bağlı ekonomi patladı mı fena patlıyor. Kimseye gülmemek lazım diyorum.

Kurtaj gunah degil bir tercihtir. Evli bir ciftin tesadufen boyle bi seyle karsilasmasi ve hazir hissetmemesi gayet dogal, farkli yollardan da ornegin tecavuze ugramak gibi hamile kalininca aldirmak en dogal hakkidir bi kadinin yazik bu ulkede minicik cocuklara tecavuz ediliyo oyle hayvan oyle pis herifler var ki sapikliktan baska halt ettikleri yok sonra yaptiklari halti gormezden gelen basbakan bozmasina oy tabi verirler tabi bu adamlar her seyi yonetir.

bana dokunmayan yilan bin yil yasasin hatta benim gibi dusunmeyen insanlari gitsin soksun, onlar zaten zararli, kotu, cirkin diye dusunenlerin ulkesi Turkiye... bugun demokrasi elden gidiyor diyenler bundan 10-15 yil once insan haklarina en cirkin mudehaleler yapilirken hiccc panik olmamis keyif catmaya devam etmislerdi.. simdi sadece roller degisti... iste bu kisir dongude uzulen, yara alan, tehlikenin gercekten farkina varan insanlar hep herkes icin demokrasi isteyen empati yetenegi gelismis, akli salim insanlar oldu... o kadar az ki o insanlarin sayisi.. tek bir yurek olup bir tepki verebilmek icin once kutuplasmalarin kalmasi gerek... ortak mustereklerde yani insani mustereklerde bulusamadiktan sonra bunu ummak cok kifayetsiz.

Peki ya bugün? Kriz var mı, yok mu Yünanistan'da? Ben sana şöyle söyleyeyim; hiçbir şey aslında medya gözümüzün gördüğü gibi değil. Ha demiyorum ki Yünan halkı süt dökmüş kedi misali... Amma ve lakin sağı solu boyayıp, devlet malına zarar vermekten ötede değil kafalar! Yine aynı zihin sağ veya sol parti... Yine aynı ideolojik mide bulantıları... Vergiler milletin sırtında, ama ne vergiler! En basit örneğiyle; Türkiye'de ikinci evine yıllık bilmem kaç yüz lira vergi veriyorsun ya... İşte Yünanistan'da İLK evinden aylık 300 Euro vergi alıyor devlet! Hem de ihtiyaç mı yoksa değil mi diye bakmadan... Bizden ilk evi ihtiyaç sınıfına girdiği için vergiden muaf tutuyorlar... Demem o ki, "Biz Yünanistan kadar oluruz aslında, hatta Yünan halkı bizim kadar kemer sıkmayı bilse heheeey yavrum..!"

Dostum yazdığın yazılar geçekten dişe dokunur yazılar... Haklısın...

Ama...


Ama...


İşte bu amaları yaratan kişi de sensin hbba, sadece yazan benim.

Lütfen yanlış anlama şimdi söyleyeceklerimi...

Evet hbba sen bende "ama"lar yaratıyorsun allı morlu yeşilli...

İçindeki isyanı dile getiriyorsun eyvallah, hepimizin isyanı bu aynı zamanda ama sadece yazdıklarınla kalıyorsun... Ve unutma ki sen de bir popüler kültür ürünüsün... Buna karşın bu yazıda kimse bir şey yapmıyor diyorsun ama kendini tabiri caizse muz cumhuriyeti vatandaşı olarak görüp Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlarına sövüyorsun...

Sen eskiden böyle değildin gibi geliyor bana... En azından kendini de pasifliğinle bize kabul ettirmiştin. Şu sıralarda ise aynı kokuşmuş köşe yazarları gibi ahkam kesmeye başladın-bu benim şahsi düşüncemdir ve içten bir eleştirimdir lütfen alınma ve kırılma-...

Eğer pasif kalmak istemiyorsan sana bir tavsiyem olacak nacizane... Kelimeler üzerinde kendi hükümranlığını kurabilecek kalitedesin dostum... Niye düşüncelerini kitaba dökmüyorsun? Senden meydanlara inmeni beklemiyorum ama aşıırı pasiflikten kısmi pasifliğe geçmeni istiyorum , hepsi bu...

Yapıcı olmasına özen gösterdiğim eleştirel düşüncelerimi sunuyorum sana hediyem olarak... Umarım kabul edersin...

Adamsende...

Paylaşımlarınız çok güzel Macbook Servis olarak başarılarınızın ve paylaşımlarınızın devamını diliyoruz.