Haftanın Yazıları 1

Posted by her boku bilen adam | Posted in , | Posted on 19:27


Aşağı yukarı 3 yıldır düzenli olarak takip ediyorum blog dünyasını.Kendi blogumu oluşturup yazmaya başlayalı ise çok da fazla olmadı malumunuz.Yine de bu kısa süre içerisinde kendimce önemsendiğimi düşünüyorum.

Özellikle oluşturmaya çalıştığım yazı dizileri gayet güzel tepkiler aldı okuyanlardan.

Daha önce de belirttiğim üzere olumlu ya da olumsuz bu kadar kaale alınmak benim gibi eski okur ama yeni yazar biri için hayli önemli.

Ben de şimdiki bölümde okuyup çok beğendiğim yazıları haftada bir kez tanıtmak ve bu yazıları ve yazanları bir nevi onore etmek istiyorum.

Blog dünyasında "mimlemek" denen bir kavram mevcut bu onore etme mevzusuna yakın.Ama bu mimleme mevzusunun çok samimi olduğunu düşünmüyorum.Ya yakın arkadaşların blogları yer alıyor o listelerde ya da zaten çok popüler olan ve bilinen bloglar.

Bence blogdan çok blogda yazılan yazılar önem kazanmalı.O yüzden bu formatı deneyeceğim ben de mimlemek yerine.

Belirtmeden de geçmeyeyim.Bu formatı kendim bulmadım.Çubuk Makarna'da gördüm ve kendisinden de izin aldım uygulamak için.

Bu hafta gözüme 8 adet yazı takıldı.İlerleyen haftalarda bu sayı 10-15 de olabilir.Yani bir kısıtlamaya gitmeyi düşünmüyorum.

İşte o liste..

*üzerlerine tıklayıp yazılara ulaşabilirsiniz efendim.

8 - Güzel Postlar - Çubuk Makarna



Formatın yaratıcısı olarak Çubuk Makarna'yı onore etmemek olmazdı.Kendisine bu dahice fikir için tekrar saygılarımı sunarken telif ücreti almadığı için de tekrar teşekkür ediyorum.

7 - Ayranı Yoktur İçmeye Morgan'la Gider Haliç'e - Dizi Günlükleri


İster "körler sağırlar birbirini ağırlar" deyin,isterseniz neresi dikkat çekici bu yazının deyin ama siz de benim gibi yıllar sonra Türk televizyonlarında ilk kez izleyecek Canım Ailem gibi bir dizi bulmuşsanız ve her salı günü diziyi izler izlemez dizi günlükleri'nin yazısını iple çekiyorsanız bu listede bu yazıyla karşılaşmak sizin için de sürpriz olmaz.

Hayırdır inşallahhh !!!! Hayırdırr inşallahhh!!!

6 - Short Skirt,Long Jacket - Kırmızı Balık


Yanarım yanarım da lise hayatım boyunca ortalarda gezip duran şu Hande'yi yanıma çekip iki dakika adam akıllı sohbet edemediğime yanarım.Gerçi böyle değildi sanki o zamanlar bu kız :)
Hande;Cake'in Short Skirt,Long Jacket şarkısı üzerine hoş bir yazı yazmış efendim.Bir şarkının analizi nasıl yapılır,üzerine nasıl harika bir yazı döşenir.Genç blogçular Hande'yi takip ediniz :)

5- Dünya Kadınlar Günü-Özel Söyleşiler - Popüler Yorum


Popüler Yorum bazen öyle yazılar yazıyor ki adeta cümlelerimiz kursağımızda kalıyor.Artık üzerine bir şey yapamıyoruz.Kadınlar Günü için de bir şeyler karalama çabası içindeyken kendisi yine yapacağını yapmış ve blog dünyası içinde pek rastlamadığımız bir iş yaparak kendi dallarında başarılarıyla dikkat çeken kadınlarla röportaj yaparak adeta bir dergi röportajı havası yaratmış kendi blogunda.

4 - İran Sinema Tarihi 1900-2000 - Sineofrenik


Bu çocukları okurken sanki bir sinema dergisi okuyormuş gibi hissediyorum.Hem de sadece bir tık uzağımda.Öyle bayiye gidip "dergim daha gelmedi mi ağbi" demek de yok.
Sinemanın sadece Hollywood'an ibaret olmadığını anlatan güzel bir inceleme gelmiş Sineofreniklerden.İran Sineması pek çok sinefilin bile görmezden geldiği bir alan.
Geçtiğimiz yıl Persepolis sayesinde az da olsa bir kıpırdama yaşayan İran Sineması,Slumdog Millionaire'in de yarattığı Doğu Etkisinden nasiplenir diye umut ediyorum.

Sineofreniklerden de bu tip incelemelerin devamını bekliyorum.

3 - Modern Türk Sineması'nın En kötü 10 Filmi - Flying Dutchman


Aslında biraz da kıskançlıkla okudum bu incelemeyi;çünkü benim de değinmek istediğim bir konuydu bu.2000'lerde yattığı uykudan uyanan Türk Sineması'nın keşke hiç kalkmasaydı yattığı uykudan dedirtecek filmler de çıktı arada.İşte o filmlerden bir 10 listesi oluşturmuş Uçan Hollandalı.

Flying Dutchman bana göre sadece spor temalı bloglar içinde değil tüm bloglar içinde 1 numara Dutchman ve ekibi. Her konuda her branşta dolu yazılara rastlamak mevcut blogda.Hala keşfetmediyseniz,mutlaka uğrayın.

2 - Sağ Tık Sol Kroşe - Eksensiz


Bu kızda cevher var sevgili izleyenler.Artık adı Hande olanlarda mı bir potansiyel var orasını bilemiyorum ama Hande'nin yazılarını okurken adeta bir roman okur gibi hissediyorum kendimi.Basit bir olayı bile öyle güzel cümlelerle süsleyip öyle naif yazılar yazıyor ki yazısı bitince "ee gerisi..." diye kalıveriyorum.Kaliteli bir romanı uykum gelince yarıda bırakıp ertesi günü iple çeker gibi..

Bir fotoğrafın hissettirdiği acıyı öyle güzel betimlemiş ki yazısında,adeta kendi kaybettiklerim geldi aklıma yazısını okurken.Takibe alın bu kızı efendim.Gün gelir para verp alırsınız kitaplarını.

ve ilk HBBA Oscarı'nın sahibi...

1 - 10 Emir - SırmaTuğçeZeynep



Bloglarını "3 dişi kişinin bir takım yazılarının bulunduğu güzide bir blog sayfası" olarak tanımlayan Sırma-Tuğçe-Zeynep adlı üç kafadarın eserlerinin bulunduğu koftegibi.blogspot.com'da bu hafta okuduğum "Entellektüel görünmek için 10 Madde" başlıklı yazı son zamanlarda okudğum en eğlenceli yazılardan biri oldu.

Gerçekten de yazıyı okurken siz de hak vereceksiniz ki harika gözlemler..


Efendim işte böyle.İlk haftanın talihlileri bunlardı.Artık her hafta sonu beğendiğim yazıları yukarıdaki gibi sıralamayı düşünüyorum.

Bu yazıları yazan ve interneti keyifli hale getiren arkadaşlara tekrar teşekkür ediyorum.Beni bilenler bilir.Yalakalık peşinde bir insan olmadım hiç bir zaman.O yüzden gerçekten de yürekten gelen bir teşekkür bu.Umarım liste her hafta daha da fazla yazıyla dolar.

Comments (6)

Ahem, first of all, thanks to hbba Academy :)

"Körler sağırlar birbirlerini ağırlıyor" çok güldüm buna:)

Gerçekten güzel bir yazı dizisi olacak hbba.

Hani boynuz kulağı geçer derler ya, fikri cilalamışsın, upgrade etmişsin, yorum yazmışsın ve kesinlikle orjinalinden daha güzel olmuş :) (çubuk makarna, darılmaca yok ama haaa :))

Bloglarda kaybolan biri olarak bence çok güzel bir yazı dizisi olacak bu. Tebrik ederim hbba, her hafta merakla bekleyeceğim.

P.S. -Yaa hbba, bu postu "Forza Juve"ye yazmışım yanlışlıkla, yazı kirliliği için çok pardon :) sildim ordan hemen.

P.S.2 - Watchmen'i hemen izlemen gerekiyor ve en sevdiğim jenerikler serisini onu da eklemen gerekiyor. Jenerik öyle böyle değil, muh-te-şeeeem :)

rica ederim. liste çok güzel olmuş. dizigünlüklerinin dediği gibi benimkinden daha güzel. ben de böyle yapmak istemiştim ama üşendim :)

listenin görünüşü ve formatından çok seçtiğin yazıların güzelliği daha önemli bence. "köfte gibi" nefis bir blogmuş. sayende keşfettim.

her hafta merakla bekliyorum listeni :)

hayatımdaki hiçbir sıralamada 5 numarayı görmedim hatta 2yi bile hep merak edip durdum ama sayende başka denizlere açılmış oldum böylece:)

"üzerine bir şey yapamıyoruz" lafını sarmalayıp koşmaya başlıyorum hemen...

teşekkür ederim ilgin için.

bu arada dizi günlüklerine watchmen jeneriği yorumunu ilk ben yaptım, sıralamada kendisi 2 numaradır:)

Popüler Yorum,

Valla hbba'a söylemesem çatlardım ve de çatlamadan hemen söyleyeyim dedim:)


hbba,

Biz sen yokken aramızda toplanıp jenerik muhabbetleri yapıyoruz:)

sevgili günlük,

vallahi ne yapsam beğeniyorsunuz kuzum.şımarıyorum.
ben de umutluyum bu yazı dizisinden.

bu arada yarın salı gözüm üstünde haberin ola.

çubuk makarna,

köfte gibi deki kızlar gerçekten de eğlenceli işler yapıyorlar.benim sayemde keşfetmene sevindim.en azındna format sahibi olarak sana bir yararım dokunmuş oldu.

Popüler yorum,

sitemini yüzümüze vur sonra kaç oldu mu yani :)
kıskanıyoruz seni çekemiyoruz PY,o yüzden böyle 5.sıralara koymalar falan :)

jenerik yazıları da devam edecek bu arada siz aranızda tartışa durun.

watchmen'i de daha izlemedim.izler izlemez hem jeneriği hem de filmin kendisi ile ilgili yazıyı yollarım.

ehehehe :D