Hepimiz Lazız

Posted by her boku bilen adam | Posted in , | Posted on 23:42

Cem Yılmaz'ın "Nerden bileyim o fıkralardaki adamların gerçek olduğunu.." repliğini hatırlatan bir Laz vakası.



Yaya üst geçitinden arabasıyla geçen ağbimizin açıklaması da bir acayip :

"Belediye başkanımız sağolsun orada bir üst geçit yaptı. Biraz geniş oldu. Biraz da düzgün olduğundan dolayı bir kez geçmek istedim. Hep hayalimdi. Dün akşam arkadaşlarla birlikte bunu gerçekleştirdik. Kolay geçiş oldu. Ama virajlar biraz engel oldu bize. Arabanın sağını solunu biraz çizdik"

Ağbimiz öyle bir açıklama yapmış ki sanki başkanla seçim öncesi iddiaya girmişler.Başkan buna "Seçilirsem düzgün bir köprü yapacağım bakalım arabayla üstünden geçebilecek misin" demiş.

"Kolay geçiş oldu ama virajlar biraz engel oldu bize"...Sanki anasını satayım Formula 1'de yarış sonrası basın toplantısı yapıyor.Devamında "Artık bu yarış geride kaldı,önümüzdeki Monaco Viyadüğü'nden puan almaya çalışacağız..and now i speak my own language"

Aslında yıllardır bu tip olaylar yaşanır ve Lazların ne acayip(!) insanlar olduğundan dem vurulur üstteki replikte olduğu gibi.Ama bence bu sadece Lazlara indirgenecek bir durum değil.Türk toplumu olarak bizim genlerimizde var bu acayiplikler.Yani biz ilkokuldan itibaren acayip aktivitelerin insanlarıyız.Uzun Eşşek oynar,birbirimize pandik atar,balgam,osuruk gibi eylemlerin bulunduğu yarışmalar düzenler,taksiye 7-8 kişi binmekle övünür (8 kişi bindik biz),bunlar gibi türlü türlü ilginçliklere imza atar sonra bunları dilden dile aktarırız.İnternette forward maillerde "Türk Aklı,Türkiye'den Manzaralar vb." başlıklarda dolaşır bu fotoğraf ve videolar.Yabancı bir arkadaşınıza açıklayamayacağınız olaylar yaşarsınız bizim ülkemizde.

Aklıma gelen en yakın örneği anlatmak gerekirse,

Bundan 3 sene önce çok yakın bir dostumun davetlisi olarak Erciyes Üniversitesi'nin Bahar Şenlikleri'ne gitmiştim.Zaten daha ilk dakikadan ineceğim yerin "Ananın Yeri de gösterirler" gibi bir adres tarifiyle başlaması bile başıma geleceklerin habercisiydi.

Asıl olayın geçtiği gün ise şenlikleri düzenleyen Organizasyon Kulübü'nün bir aktivitesinden çıkmış kampüsün içinde 15 kişilik bir kafileyle yürüyorduk.İzmir'den giden ve hayatında gördüğü kar sayısı taneyle sayılı olabilecek olan ben,kaldırımın üzerinde karlara tekme ata ata ilerlerken birden 50-60 metre ilerden üzerime doğru gelmekte olan bir arabayı farkettim ve ilk şoku yaşadım.Zira hemen yan tarafta son derece geniş ve tamamen boş bir yol vardı.Ve kaldırım ile yolu ayırt etmek hiç de zor değildi.Karlarla kaplı kaldırım beyaz ve yoldan yaklaşık 30-40 santim yukarıdayken arabarlar için ayrılmış olan yol ise asfalt renginde ve geçen arabaların tekerlek izleriyle bezenmişti.

Ben şaşkın bir şekilde arkadaşlara dönüp "Araba kaldırımdan üzerimize doğru geliyor" cümlesini kuramadan,15 kişinin üzerine üzerine gelen araba bu kalabalığı yarıp kaldırımdan yoluna devam etti.Arkasından savurdugumuz bağırtıların üzerine 6-7 metre gitmeden duran arabadan çıkan bir kafanın "ne bağırıyorsunuz lan" demesi üzerine ben bir 5 saniye de olsa "ulan acaba biz mi yoldayız" diye düşündüm ama yok biz kaldırımdaydık ve kaldırımdan ilerleyen de arabanın kendisiydi.Kendimizi toparlayıp "kardeşim sen manyak mısın kaldırımdan gidiyorsun bir de artislik yapıyorsun" dedik ama demez olaydık sevgili seyirciler.

Zira adamın cevabı basit ve netti : Yazıyor mu...

Kaldırımın üzerinde KALDIRIM yazmadığını iddia eden ve aslında teknik olarak haklı da olan bu ağbi bir anda öfkeli 15 kişiyi dondurmuş ve yoluna başka maceralarla devam etmişti.

Ordaki arkadaşlarım "Burası Kayseri normal böyle şeyler" demişti bana o zaman.


Diyeceğim şudur ki,Kayseri,Rize,Sivas,İzmir farketmiyor.İşin özü burası Türkiye,biz de böyle insanlarız.Olayın tüm sorumluluğunu Lazlara atmayalım.Yaya üst geçitinden geçen bu ağbiye de sevgiler saygılar sunuyorum burdan.

Comments (3)

hbba,

Kayserili bir arkadaşım söylemişti, bu Ananın Yeri'ne rakip Halanın Yeri diye bir yer de varmış karşılıklı :) Ne yapıyorlarsa artık gün boyu!

Belki de artık Amerikalılar gibi herşeyin bir kullanım kılavuzunu yapmalıyız :)

günlük ,

halanın yeri değil de "ebenin yeri" diye bir yer daha oldugunu soylemışlerdı ama cesaret edip gidemedim oraya.

Pardon ya "Ebenin Yeri"ydi orası. Ulan ben de diyorum halanın yeri hiç komik değil, zamanında niye çok gülmüştüm diye:) şimdi hatırladım ve yine güldüm, ebenin yeriydi orası hahaha. Alzheimer mı ne oluyorum :S