İdol Olmak

Posted by her boku bilen adam | Posted in , | Posted on 01:33

Sol tarafta Lionel Messi;Real Madrid'e attığı golün ardından üzerinde "Sindrome X Fragil" yazan tişörtünü gösteriyor tribünlere.Sindrome X Fragil genetik bir çocuk hastalığı ve dünyada azımsanmayacak sayıda çocuk bu hastalıktan muzdarip.

Sağda ise Türkiye'nin Messi'di Arda Turan.Son bir kaç ay içinde karışmadığı olay kalmayan Arda'yı üzerinde Tabanca resmi olan tişörtle görüyoruz.

"Ne var canım,her haraketinden bir şey çıkarmak zorunda mıyız,rahat bırakın çocuğu" diyemeyceğimiz bir fotoğraf bu.

Çocukların idol olarak gördüğü iki kişi ve iki resim.Aradaki fark "Masumane" sayılamayacak kadar fazla.Sadece bu resimden yola çıkarak söylemiyorum bunu.Arda'nın ve onun gıyabında tüm Türk futbolcularının duruşları,hareketleri malumunuz.Ama yukarıdaki resim tüm o saha içindeki pisliklerden daha acı bence.

14 yaşındaki çocukların "Düğün Baskınlarına" katıldığı bir ülkede,çocukların idol olarak gördüğü insanların daha dikkatli olması gerekmiyor mu yoksa.

Yoksa ben yine zırvalıyor,abartıyor muyum.Fenerli olduğum için mi Arda'ya sataşıyorum...Ne var tabanca resimli bir tişört giymişse çocukcağız(!)..Kıskanıyorum apaçık belli canım.

Ya da bizim idollerimiz,idol olmanın ne anlama geldiğini mi bilmiyor ?

Hangisi gerçek ki acep ?

Comments (14)

Arda iyi topçu ama karakterinde problemler olduğu açık.

e yuh artık. bu da mı oldu. üzerine gitecek başka ne kaldı. anlayamıyorum gerçekten. nerden tutsak elimizde kalacak...

arda fabregas'a da kötü örnek olmuş. karekterini de bozdu güzelim çocuğun.
http://3.bp.blogspot.com/_rCTkjraSxoA/SgQKBzalKdI/AAAAAAAADoE/hf5zbUyLR9c/s1600-h/fabregastshirt.jpgt-shirt dolce&gabbana ürünü, al pacino nun scarface filminden esinenilmiş, ve bir ironi yaratılmak istenerek silahlanmayı engellemek amaçlanmış

sen tut silahlanmayı önlemek amacıyla yapılan t-shirtü giy, arkandan silaha özendiriyo desinler. dolce gabbananın ironisinden daha ironik. çok komik

http://www.htspor.com/Futbol/spor-haber/145459-pardon-arda.aspx
arda bitince ne geçicek elineze???

Şimdi ben arada NewYorker'dan aldığım RedLightDistrict tshirtüm ile gezerken gavatlığı ya da fuhuşu mu tetikliyorum?

öncelikle böyle bir kampanya oldugunu bilmiyordum.Ayrıca böyle bir kampanya varsa da gayet saçma buldugumu belirtmeliyim.Silaha uyuşturucya karşı tepki çin o öğeleri taşımk abesle iştigal bence.

ayrıca Arda'nın da son yaptığı olaylar ve tavırlardan yola çıkarak samimi olduguna inanmıyorum.Bunda fanatiklik falan da aramayın.Şu an tuttuğum takım da dahil hiç bir Türk futbolcusunun bilinçli,duyarlı insanlar oldugunu düşünmüyorum.İsterseniz bana kızın ama İsviçre maçından sonra Fb-Gs maçına kadar uzanan bir şiddet ve öfke var Türk futbolcusunun üzerinde.Dost olduklarını söyleyen futbolcular bile saha içinde küfürleşip yumruk yumruga kavga ediyorlar.

Tişörte tekrar dönecek olursak da,Arda bu tişörtü bilinçli giymiş olsa bile mesaj yerine ulaştı mı sizce ?

Yani Türkiye gibi bir ülkede böyle bir ironi anlaşılabilir mi ?

Dchetin en çok da senin yorumuna şaşırdım.Allahaşkına senin benin kılıgımız kıyafetimizle bu adamlarınki bir mi ?

Bu adamlar 24 saat göz önünde olan adamlar.Çocuklar Dhcetin Dchetin diye top peşinde koşmuyor.Arda,Semih,Carloss diye isim takıyolar birbirlerine.

Amaacım Arda'nın tükenmesini izlemek falan da değil.Hatta gitsin Avrupa'da oynasın,başarılı olsun.Ama "aslanım koçum yakışır ona" mı demek gerekiyor hetrşeye.Tribüne kolum girsin hareketei yapanların kaptan yapıldıgı bir üğlkede yaşamıyor muyuz biz.

Devam etsinler o zaman ne diyim.Suçlu biziz yine.Vatan hainiyiz anasını satayım.Kıskanıyoruz çekemiyoruz bu çocukları.Eyvallah.

Eğer bu insanların idollüğünü kabul edeceksek, hatayı baştan yapmıyor muyuz? Çocuklara alternatif sunmak için ne yaptık? Arabamıza top atan çocuklara küfretmedik mi? Küfrettikten sonra kendi işimize bakmadık mı?

İnisiyatif almayıp sadece eleştirmek bir yerden sonra benim içimde tortu bırakmaya başladı. İtirazı olan herkeste de bu böyle olmalı. En basitinden git TOG ya da TEGV'na orada çocuklarla haşır neşir ol, ders arasında top oynayan çocukların hareketlerini izle, örnek ol, anlat.

Ben TEGV'de bilgisayar derslerine gittiğimde, oradaki çocuklar küpeme ve bilgisayar kullanışıma takmışlardı. Bir erkek nasıl küpeli olur ve bir insan neden bilgisayarda paintten sıkılır? Kafalarında oluşan soru buydu. İçlerine girince onların basmakalıp kabul ettiklerini yeniden inşa etmek o kadar kolay ki.

Futbolu seviyoruz, çocukken futbolcuları örnek de alırdık, bir yerden sonra bunun anlamsızlığı anlaşılıyor. Çünkü medya harici kimsenin bu insanları pazarladığı yok, üstüne çocuklar arasında tarihte ilk defa bu kadar çok zengin-fakir ayrımı yapılırken, bizden beklenen o kadar çok şey var ki...

HBBA belki sen de bazı sosyal sorumluluk projelerinde yer almışsındır, işte o zaman bilmen gerekli, kılık ve kıyafetin her insanın gözünün önünde aslında. Çünkü insanın insanla kurduğu bağın etkisi, medya görüntülerinin etkisinden oldukça fazla. Yeter ki çekilmeyelim köşelerimize.

Messi çocukken o hastalığı yaşamasaydı ve Barcelona gibi Unicef ile ortaklığa giden bir takımda oynamasaydı o tshirtü giyme olasılığı yüzde kaçtı bir de? Çünkü o derdi biliyor ve insanlarla direkt iletişimin yanında tüm dünyanın izlediği bir maçta bu mesajı vererek bu gayretini taçlandırmak istedi. Kesinlikle Arda ve Messi, tez ve antitez değil.

Umarım derdimi anlatabilmişimdir.

Bir ışık yakarak, devamını getirmek, bütün olay bu. Boş kalan yerleri doğru tamamlamak.

sevgili dchetin,

ben kimsenin kılık kıyafetinde küpesinde saçında değilim ki beni az çok tanıyabildiysen yazdıklarımdan bunu anlaman gerekiyor.

Arda ya da herhangi bir futbolcu ya da göz önünde olan herhangi biri istediği şekilde giyinebilir.İstediği gibi saçını uzatıp küpesini takabilir.Ama burdaki sorun o değil.burdaki problem "tabanca" simgesi.

Benim takıldıgım nokta bu.Senin de ne demek istedigini anladım aslında.Ve katılıyorum söylediklerinin büyük bir kısmına.

Ama yine de bizim futbolcularımızda,sanatçılarımızda ya da kısaca meşhurlarımızda bir eksiklik yok mu?

Sanki akranları olan yabancılardan daha az kaldırabiliyorlar bu şöhreti.

Ve bunun da tüm sorumlusu bizi aslında senin de anlatmaya çalıştıgın gibi.

böyle bi ülkede bu ironi anlaşılmaz haklısın ama ülke gerzek dolu diye burda nefes aldığın her ana lanet ediyorsun şunu yapamam bunu giyemem bu söylenmez şu edilmez eeehh.. ahmet olmasa mehmet mehmet olmasa saffet bulur bu ülkenin gerzekleri özenmek için.. başlarım ülkesine de halkına da der her istediğimi yapardım arda marda olsam..

araştırma yapmadan yazılmış dandik bi yazı olmuş :D

Arda ne zaman Türkiye'nin Messisi olmuş, ilginç doğrusu.

adamın blogun adı hbba olursa illaki yanlış yapacaktır çünki hiç kimse her boku bilemez :)

amma tepki aldı bu yazı.Aslında iyi de oldu bu kadar yerden yere vurulmak,sonuçta ben de kendimi bi "bok" sanmaya başlamıştım.

Houston'ın dediği gibi hakikaten araştırmadan yazmıştım bu yazıyı,diğer arkadaşların da tişörtün asıl amacını gösterdikleri haberlerden sonra gerekli açıklamayı da yapmıştım ama hala tepkiler sürüyor.Olsun ben yine asıl tepkimin silaha olduğunu söyleyeyim.

Arda iyi niyetle bile bu kampanyaya destek veriyorsa tepkim bu kampanyayadır.Çünkü bu ironi anlaşılmaz bizim ülkemizde.Hepsinden öte silaha karşı olmak için silah simgesini kullanmanın hala yanlış oldugunu düşünüyorum.

Arda'nın Türkiye'nin Messi'si olduğu konusuna gelince de,bunu ben değil Türk basını söylüyor.Hatta Arda'nın Messi'den daha iyi oldugunu iddia eden spor yazarı gördüm ben bu ülkede.Bilmem anlatabildim mi.

seanpenn,

zaten bu isimle yola çıkarken saçmalama potansiyelimi de kabul etmiş oluyorum :)

bu kadar salak bi kampanya görmedim...hemen gidip savaşa hayır t-shirtü yaptırıp önüne adolf hitler baskısı koydurcam!

Aslında söyledikleriniz bir bakıma doğru ancak şunu size söylemeliyim ki sayın her Boku Bilen Adam, Arda'nın üzerindeki t-shört Gucci marka ve Gucci üzerinde silah olan bu t-shörtleri(farlı renkleri ve farklı silah desenleri de mevcut) dünya çapındaki bireysel silahlanma artışına ilgi çekmek için tasarladı yani bir proje ürünü, gazeteciler malesef işin bu yönünü araştırmaktansa direk adama yüklendiler. Arda'yı hiç sevmem ben bir fenerbahçeliyim zaten. Ama Messi'nin mesajı tabiki Ardanınkinden çok daha güzel hazırlanmış ve reklam edilmiş, ben zaten Arda'nın üzerindeki mesajı bilerek o ürünü aldığını zanetmiyorum mağazaya girmiş ürünü beğenmiş ve almıştır, maksat Gcci giymek sonuçta... sana saygısızlık etmek istemem blogun süper......