Merhametine Dön

Posted by her boku bilen adam | Posted in | Posted on 01:14

Geçtiğimiz Aralık ayı..

Bir arkadaşımın kısa film projesi var. Benden de senaryo, karakterler, diyaloglar hakkında bir fikir istiyor. "Tamam buluşalım" diyorum. Bana bir adres veriyor. Gidiyorum oraya. Kendisi kafası güzel bir insan olduğu için telefonla canlı canlı tarif etmesine rağmen zar zor buluyorum bahsettiği yeri.

Mekan garip bir yer.

Dışardan depo gibi gözüküyor, önünde nette resmi paylaşılamayacak kadar sevimsiz 3 tane kedi. (bence sevimli kedi yok ya o da ayrı mesele)

Arkadaşıma "Ne biçim adres tarif ediyorsun oğlum" diye çıkışırken mekanın bir müzik stüdyosu olduğunu idrak ediyorum. Bu da yetmiyormuş gibi bir de duvarda asılı posterlerden ve ben içeri girdiğim esnada oturup hiç de istifini bozmayan bol pantolon giymiş, kafasında 50 cent modeli şapka takmış ağbiden mekanın rap kayıtları yapılan bir stüdyo olduğunu anlıyorum.

"Hah tam da yerine çağırdın beni, ne garip adamsın oğlum" diyorum içimden.

Zira hiphopçı zenciler gibi giyinen, rap yapan, dinleyen kitleye karşı çok fena bir önyargım var. Bana göre onlar özenti, bana göre onlar saçma insanlar. Bana göre zaten Türkiye'de Cartel'den sonra rap falan yapılmadı hepsi fasa fisoydu.

Ha bunu düşünme nedenim neydi ?

E Sagopa diye bir herifi dinlemiştim yıllar önce "Siktirin Gidin" diye bir şarkısı vardı. Bu nasıl şarkı be herif sadece küfrediyor. Bir de buna isyan, rap, aykırılık mı diyorlar şimdi ?
E zaten Ceza denen adam da "rap isyandır, başkaldırıdır" diye çıkıp lolipop reklamında hem de Hummer'a binip de oynamadı mı ?


O küfrettikleri popçularla düetler yapmadı mı ?


Zaten 50 Cent gibi tiplere ayrıca gıcığım.


Rap müziğin çıkış noktasına bak.


Bi de 50 Cent'in şarkılarına bak.


E işte bu yüzden rap dinlemem. Yapana da özenti gençlik gözüyle bakarım.

Bunları sadece burda yazıyorum sandınız değil mi ?

Yok işte.

Yerinden kalkmayan cool ağbinin yanındaki 18 yaşında olduğunu öğrendiğim rapçi çocuğa söylüyorum bu lafları.

Tabi biraz daha hafifletilmişi ama; birebir aynı yere çıkan cümleler.

Arkadaşım "oğlum nerdeyiz biraz tut dilini" der gibi baksa da suratıma içimdekini dürüstçe söylemenin ve şu özenti tiplere haddini bildirmenin  gururu çoktan kaplıyor bedenimi.

Ben coşmuşken arkada bir şarkı çalıyor. "Bu iyiymiş ama" diyorum en yüzsüz şekilde.

Sonra yüzsüzlüğü iyice ele alıp "bu bayağı iyiymiş yav kim ki bu" diyorum çocuğa.

"Ha bu benim şarkı ağbi" diyor çocuk.

Senin şarkı mı ?

Sen mi yaptın şimdi bunu ?

18 yaşındasın ve bu sözleri yazdın bu şarkıyı yaptın ?

2 saat oturuyoruz orda.

2 saat boyunca uzun zamandır kimseyi dinlemediğim kadar dinliyorum o çocuğu. Benim kendime yakıştırdığım o "hüzünlü öfke"yi görüyorum yüzünde.

O kadar mantıklı cümleler kuruyor, o kadar kendini biliyor o kadar yapmak istediği şeylerin farkında ki çocuk; "vay be" diyorum. Onun yaşındayken kendi halimi düşünüyorum da saygı duyuyorum çocuğa.

Eve döndüğümde ilk işim Sagopa Kajmer dinliyor diye kafa bulduğum bir arkadaşımdan en sevdiği Sagopa şarkılarını bana yollamasını istemek oluyor. Önce kafa buluyorum sanıyor haliyle o da.

***

Sagopa Kajmer'in o "Siktirin Gidin" şarkısını hala çok kötü buluyorum ki kendisi bile beğenmiyordur kanımca.

Ama Ceza ile yaptıkları "Neyim Var Ki" şarkısını dinleyip akabinde diğer şarkılarını da keşfettikçe dinlediğim her bir şarkı başka bir etki bıraktı üzerimde.

Sonra Merhametine Dön'e rastladım yeni albümünden.

Uzun zaman sonra ilk kez bir şarkının içime bu kadar işlediğini hissettim. Bilmiyorum belki ben abartıyorum ama "Merhametine Dön" bana çok fena geliyor ilk dinlediğimden beri.

Haftanın Şarkısı yazısı için fazla uzun oldu farkındayım ama böyle yazmak istedim bu şarkıyı.

Benim önyargılarım vardır. Ama hiç biri kırılmayacak önyargılar değildir. Çünkü hayat çok keskin çizgileri olan bi yol değildir. Zaman zaman yoldan çıkar, yol değiştirir; bazen yolda bile olmazsınız.

İşte bu önyargılarımdan birini kırmamı sağlayan 18 yaşındaki büyük adam Dilkeş'e teşekkür ediyor; kafamda ışık yakan şarkısı "Dünlerimden Bir Rüya"yı  bu linke tıklayıp dinlemenizi tavsiye edip sizi Haftanın Şarkısı ile baş başa bırakıyorum :

Merhametine Dön



Herkes uyudu yine içtimada düşünce
Bazen tercih etmen gerekir bilmemeyi bilmeye
El değmemiş hayallerimin ortasında duran bir kara sevda
Camına taş fırlatsan uyansa
Cesaretimi topladım, konuşacaktım
Sen gelince sular altında kaldı anlatacaklarım.
Gözlerimin sığınağı kadar aralık kapım
Ellerin gül kokardı sen diken satardın
Hayır ağlamıyorum; üstümden yağmur bulutu geçti
Hayır ağlamıyorum; gözüme biraz sen kaçtı
Çok tedirginim
Çünkü çok soğuksun yahu
Yine ormanın içine doğru kaçtır ürkek bir ahu.
Gülümsemene hasretim, bağlanmış basiretim
Hem de kapalıymış kısmetim.
Bir sokak köpeği buldum; ona sarıldım ağladım ağladım

Aklımı avla bir gafil kuş gibi mermiye değsin
Ama bu canımı sakla, başka bir can yok elimde avucumda.
Merhametine dön
Beni benden çal
Buna lüzum var..
Yarım yanmış, yarım donmuş.
Aklım buna şaşmış
Ama şaşmamam gerekmiş, bu şaşkınlıklar aptalcaymış.
Senin kalbin ahşapçaymıs benimki kezzapça,bu aşk ahmakça
Geç ve köşene otur suskun !
Senin zamanın degil bu zaman
Önce konuşmayı öğren sonra kolay kavran
Bu yollarda çok iyi olmalı manevran ve mis gibi kokmalı sunduğun manolyan
Yolcuların yolcusuyum, yolum tozlu topraklı
Gerilmiş ettten cambaz için ipler
Asfaltın üzeri paramparça cambazlar
Hepsini kaldırıp atar ölümden cımbızlar
Var olan son gücümle yüzümü yüzüne çevirmeliyim
Seni derhal görmeliyim
Ama hayır!!! Bir kez daha acı cekerek ölmemeliyim!..
Sana doğruları söylemeliyim
Karşımda yollar, ahval paranormal
Ben yoruldum, bir adım atmaya kalmadı takat.
Beni üzmeden söylemeye çalıstıklarının hepsi yüzümü mosmor eden sert tokat.
Aklımı avla bir gafil kuş gibi mermiye değsin
Ama bu canımı sakla, başka bir can yok elimde avucumda.
Merhametine dön
Beni benden çal
Buna lüzum var.
* Önyargı adlı görsel : Betül Kaplan 

Comments (15)

Albümü ilk dinlediğim de beni benden alan şarkıdır bu. Aslında Ceza ile takışmadıkları zamanki çalışmaları Kürdan Kollar, Neyim Var ki vb şarkılarını da çok severdim. Sonra daha çok arap ezgilerine dönüş yaptı diye pek beğenmemiştim. Sagopa dinliyorum sevmiyorum şarkılarını sonra bir bakıyorum ezberlemişim söylüyorum, duymayınca keyifsiz oluyorum. Çok farklı bir müzik kültürü ama çok alıştım. Yolda yürürken bile dinlemezsem güzel bir gün olmuyor gün eksik kalıyor.

benimde pek dinlemedigim ve sevmedigim bir muzik tarzi ama hepimiz biraz on yargilimiyiz ne?
neyse ki sen onyargilarindan kurtulmussun bu konuda HBBA, umarim kediler hakkindaki onyargilarindan da kurtulursun :) kedilerden guzel hayvan mi var dunyada ;)

rap müziğe benzer şekilde önyargı ile yaklaşan bir insan olarak geçtiğimiz günlerde rap müzik ile alakalı benzer bir tecrübe yaşadım. Bunu aşağıdaki linkten paylaşmak istiyorum

sagopa - ateşten gömlek
http://fizy.com/#s/124mh2

kimbilir, belki de msn iletilerinde yer almaya bu kadar müsait bir tarz olmasaydı, çok daha iyi yerlere gelebilirdi rap.

Rap müziğin özeti 50cent'in 50 cent için 9 yerinden vurulup, meşhur olunca (şimdi şarkının adını hatırlamıyorum) klibinde kullandığı herşeyin kenarına kaç bin dolar olduğunu yazmasıdır. Ceza'nın o sözleri yazıp lolipop reklamında şeker yalaması bunun yanında solda sıfırdır.

ben de eşini, kapıya gelen çoluk çocuğu patakladığı için hoşlanmıyorum Sagopa'dan ama yapçak birşey yok. o sözler de sağlam kafayla yazılacak sözler değil zaten.

bir de kedilerle ilgili önyargı için bir lafım var: kedi sevmek yani elle kediyi sevmek, yalın ayak toprağa basmak kadar vücuttan elektrik alan bir aktivite. ama buna aktivite olarak bakarsak faydası olur mu bilemedim:))

sagopayı sevmiyorum. pis görünüşlü adamları sevmem. rapçiler pis görünürler sanki 1 aydır yıkanmıyor aynı giysileri üzerlerinden çıkartmıyorlarmış gibi...
bir de sagopa bi çocuğu dövmüştü işte mahallenin sagopa hayranı çocuklarıymış da bu adamı haliyle rahat bırakmıyorlarmış falan.. abi çocuk o.. nasıl döversin.. neyse işte o olaydan sonra iyice pis geldi bana. pis ve ayı. sagopa hayranları, üzgünüm ama hayranlarını döven bir isyankarı kim sever?

Merhametine dön
Beni benden çal
Buna lüzum var.

Benim merhametine muhtaç olduklarım,hiç dönmediler merhametlerine.Zaten Sago sevenler de, Sago'nun eskisi gibi olmadığını, değiştiğini söylüyor.Herkes değişiyor işte, sevgililer, Sago, dünya...Kimse merhametine dönmüyor ne yazık ki...

2 sene öncesine kadar rap dinleyen insanlara vebalı gözüyle bakan bir insan olarak -ki buna yakın arkadaşlarımda dahil- sagopa yı dinleyip kendimden geçmişim. (vasiyet) sonra ardı ardına gelen "indir" tıklamaları. çevremde benden beter ön yargıları olan insanlara bile sagopa sevdirdim. aslında genel olarak rap müziğe hala bir antipatim var. özellikle ceza denen reklam çocuğuna. sagopa'yı nedense rap kategorisine koyamıyor bu bünye, daha ziyade hızlı söylenen arabesk zorlarsan türk sanat müziği formu var. uyarmalı sagopa ciddi anlamda bağımlılık yapar, adamın morfin gibi sesi, anestezi gibi cümleleri var.

Bilip bilmeden atmayın.
Yok hayranlarını dövmüş yok bilmemne yapmış. O çocuklar hiphoplife.com.tr nin faanlarıdır.Sagopa Kajmer rapper hayranlarından hiç bir kar etmeden onlara albüm yapmış ve tüm kazançlarını onlara eşit olarak paylaştırmıştır.. Bu sözler sağlam kafala yazılmaz diyen insanlar ! Onun fars dili ve edebiyatı mezunu ve Onun döneminde össde Türkçe bölümünde Türkiye 1.si olduğunu unutmayın.

bir "adsız"ı ilk defa kaale alıp cevap veriyorum:
Türkçe'de 1. olarak girip Fars Dili ve Edebiyatı okuyan insanların da istediği dozda ve çeşitte madde kullanma ve kullandıktan sonra saçmalama özgürlüğü vardır. bence karısı ses çıkartmıyorsa aynı insanın karısını dövme özgürlüğü de vardır. ancak tanışmak için kapısına gelen veletlere kafa göz girişince artık göze pek sempatik görünmüyor doğal olarak.

aslında ben rap dinlemem ama sagopa hariç..bu şarkıyı sevdim yeni albümünü dinlemeliyim hemen :)) iki şarkısı dilime dolandı şimdiden..tşkler

Gerçekten Dilkeş gibi birine rastlaman Rap müziğe bakış açını değiştirmiş. Ve yine bu ülkede yaşıyan ve kendini bu işi en iyi yapan birilerinden birine rastlaman önyargını kırmış. Bir teşekkür edilicekse Dilkeş Kardar'a edilmelidir ! Bu işi yaptığı için .

Aslında müzik zevklerimizin benzer olduğunu düşünüyodum. yani genel olarak alternatif,indie rock desemde beğendiğim bi şarkı olduktan sonra türünü önemsemem. ama sizin gibi rap'e karşı da bi önyargım yoktu. pek tanınmasa da bu ülkede rap adına güzel şeyler yapan gençler var, keşfettiğiniz dilkeş gibi.. (bu arada harbi hoşmuş şarkısı)
bu arada şunu söylemeden de geçemicem sagopa'nın rap yaptığını düşünmüyorum ağbi. ciddi anlamda. arabeskimsi bişey, ama rap değil. (Ha müziğini severim de o ayrı konu.) koyu sagofanlarından da "biz sagodan başka rapçi dinlemeyik" gibi cümleler işitmemiz bu yüzdendir. onların sevdiği rap müzik değil de sagopa'nın kendine has tarzıdır.
amma rap deyince bnm aklıma ilk Ceza geliyor. bikaç konserine gittiğim, efendi kişiliğini bildiğim için daha fazla sempati duyuyorum ona karşı. bitek lolipop,çukulop gibi reklamlara çıkma hususunda tasvp etmiyorum kendilerini, işte bu noktada sagodan feyz alabilirler..

SAGOPA KAJMER & KOLERA dan vazgeçme,dinlemeye devam et! ;) Yeni solo çalışmalarda geliyor zaten eminim onlarıda beğenirsin. Selametle :)

Peki bu şarkı neyi anlatıyor aşk acısı çeken birinimi (merhametine dön şarkısı)