Güzel Müzik

Posted by her boku bilen adam | Posted in | Posted on 22:41

"Ne tür müzik dinlersin?" sorusuna hep tek cevap veririm : Güzel müzik dinlerim.

Belki çok klişe, belki çok sıradan bir cevap gibi görünebilir ama bu soruya karşılık olarak verebileceğim en uygun cevaptır.

Şimdi ben "ya alternatif rock dinlerim hep" desem; "Sezen Aksu ölürse kafayı yerim herhalde ama sonra toparlanır cenazesine giderim... ama sakın ölmesin ben görmeyeyim o günleri" diye kendi kendime sapıttığımı nasıl açıklayabilirim ki?

"Arabeskçiyiz biz, bize ters züppe işleri" desem Sia'yla, Cranberries'le, Oi Va Voi'yle kafayı bozduğum günlere ne olacak?

"Benim tarzım club ya hastasıyım, kopmadan duramıyorum" desem arkadaşlarımla ne bir radyo, ne bir müzik seti ne de televizyon olan o evde geçirdiğimiz ve saat 10'dan sabahın 4'üne kadar hep bir ağızdan sadece "Duydum Ki Unutmuşsun"u söylediğimiz yılbaşı gecesini nasıl izah edebilirim?

Peki ya "Arabesk yavşaklığı bana uzak" diye en elit tavırlarımı takınsam Orhan Gencebay'ın "Sev Dedi Gözlerim" şarkısını milyon kez arka arkaya dinleyip aşk acıma mazoşist katkılar yaptığım zamanları nereye gizleyeceğim?

Kısaca ben her şeyi dinlerim ama her şeyi de dinlemem.

Ben güzel müzik dinlerim.

Türü, söyleyeni, çok da önemli değildir.

Bu Haftanın Şarkısı olarak da yine o çok güzel şarkılardan birini seçtim.

Efendim; güftesi Melek Hiç'e; bestesi Amir Ateş'e ait Muhayyer Kürdi makamından çok sevdiğim bir eser olan "Bir Kızıl Goncaya Benzer Dudağın" yine pek beğendiğim sanatçılardan Emel Sayın'ın icrasıyla sizlerle;



Bir kızıl goncaya benzer dudağın
Açılan tek gülüsün sen bu bağın
Kurulur kalplere sevda otağın
Kimbilir hangi gönüldür durağın

Her gören "Göğsüme taksam seni" der
Kimi "Ateş gibi yaktın beni" der
Kimi billur bakışından söz eder
Kimbilir hangi gönüldür durağın

Şu sözlerdeki zerafeti, inceliği görüyor musunuz kuzum?

Bu şarkıyı dinlerken kendini tutamayıp "Allahın kurban" diye haykıran tüm insanlara burdan selamlarımı saygılarımı iletiyorum.

Sizler güzel insanlarsınız.

* Yan tarafa "Bizim Şarkılarımız" albümündeki TSM Klasikleri versiyonunu koydum. Bunu dinlediken sonra bir de ona bakın.

** Allahınıza kurban!!!

Comments (14)

Çok güzel insansın HeBeBeAğ. Şarkı da güzel.
İlk yorum da benden oldu (sanırsam) yuppi.

Benim de sık sık dinlediğim bir şarkıdır. Aynı şarkının Aylin Şengün Taşçı tarafından yorumlanmış hali özellikle tercihimdir. http://goo.gl/lYxY

"güzel olan her şeyi dinlerim"i yazacaktım ben de.. bak sonra çalıp çırptı dersen kendimi arabesk yavşaklığına veririm, heder ederim (üzgün surat)

bir kızıl goncaya benzer dudağın
haydari
rakı
kahretsin bir de hüzün

gelecek gecenin planı olabilir bu

aynı dertten müzdaribim :)

amma velakin en sondaki cumhur önal vari sunumuna bayıldım :)

bu post TRTnin gece yarısı kuşağında yayınladığı, Emel Sayın'la 30 dakika, Ajda Pekkan'la 30 dakika... programından esinlenilerek yazılmış olabilir mi:)

İşte her boku bilen bir adamda olması gereken muzik anlayışı ve harika bir şarkı.

Bende kullanicam bu lafini.. Normal hayatta kullanirken de kaynak göstermek zorundamiyiz? :P
Güzel müzik dinlerim..

Ne tür müzik dinlersin demek sürekli ne dinlersin demek değildir.
*"En çok ne dinlersin?"anlamına gelir.
Herkes bi müzik türünden veya türlerinden diğerlerine oranla daha fazla hoşlanır mesela.

pek çok kişinin müzik tercihi de bu şekildedir zaten..

sadece dinlediği müzik türü ile bir farkındalık yaratabileceğini zanneden, kendini ayrı elit bir tabakada addedenler GENELDE ben sadece şunu dinlerim ayağına yatarlar...

Benim cevabım daha da kısa, "müzik dinlerim". Aradığım tek kriter, türündeki kalitedir. Rap ise adam gibi sözünü yazsın, türkü ise sazı aynı şekilde tıngırdatıp durmasın, pop ise yeni akorlar bulsun, rock ise güzel bir solosu da olsun. Gibi gibi..

Gerçekten güzel bir yazı yazılarını beğenerek okuyorum. Blogumada bklerim.

En çok sıkıldığım sorulardan bir tanesidir. Ne tarz müzik dinlersin?
İnsan bazen avaz avaz bağırmak istiyor. Müziğin tarzı olur mu? Tınısı hoşuma giden her şeyi dinlerim demek istiyorum. Sonra gelecek uzadıya tartışmalardan sıyrılmak için susmayı yeğliyorum. Evet işte bu kadarım!

aynen oyle. bana güzel gelen her müziği dinlerim daha dogru olsa gerek