Twitterım Güzel Kuşum

Posted by her boku bilen adam | Posted in , | Posted on 20:57

Friendfeed üzerine yazdığım inceleme yazılarında "Microblog" hadisesinden ve bunun çıkış noktasının da Twitter olduğundan bahsetmiştim.

Son zamanlarda özellikle çok fazla vakit geçirdiğim ve gözlem yapma şansına eriştiğim Twitter ile ilgili bir inceleme yapmak da artık iyice şart olmuştu.

Bloga verdiğim 10 günlük aranın ardından da ilk yazının Twitter incelemesi olmasını kararlaştırdım.

Sözü fazla uzatmadan Twitter'ın ne menem bir şey olduğundan bahsederek konuya gireyim efendim.

Geçenlerde Serdar Kuzuloğlu şöyle bir cümle kurdu :

Twitter'ın kurucularının Twitter fikrine ilk tepkileri: Aptalca!

Evet gerçekten de "Ne işe yarıyor bu Twitter" diyenlere bunu açıklamaya çalışırsanız onlar da size aynı tepkiyi verebilir ki gördüğünüz gibi kurucuların bile ilk tepkileri bu olmuş.

Peki gerçekten de nedir bu Twitter ?

En basit şekilde tanımlarsak : 140 karakter sınırı ile bir şeyler yazmak ve yazdığınız şeyin sizi takip edenlerin sayfalarında görünmesi....Sizin takip ettiklerinizin de yazdıklarının sizin sayfanızda görünmesi.


İşte bütün mesele bu...


Gerçekten de ne kadar aptalca duruyor değil mi ?

Değil işte.


Zamanında telefon için Amerika Başkanı Rutherford'un da, "Bu çok şaşırtıcı bir icat ama bunu kim, niye kullansın ki" dediğini hatırlatırım sizlere.. (kaynak : Kim 500 Milyar İster-Sezon 4-Bölüm 77 )

Friendfeed yazılarında da bahsettiğim üzere Microblogging denen hadisenin dünyadaki 1 numarası Twitter.

Bu kadar popülerleşmesinin ve bu microblogging denen, aslında çok da büyük bir işlevi yokmuş gibi gözüken hadisenin bu kadar tutulur hale gelmesinin ise en büyük nedeni kuşkusuz yine o yazıda bahsettiğim gibi neredeyse tüm ünlü şahısların Twitter sahibi olması.

Siyasetçisinden, şarkıcılara, gazetecilere, yazarlara kadar pek çok ünlünün Twitter’ı bu kadar çabuk benimsemesinin de en büyük nedeni kuşkusuz basit yapısından ileri geliyor.

Aslında üstte de belirttiğim üzere çok da büyük bir numarası olmamasına rağmen gerek basit yapısı gerek içinde ünlüleri barındırması gerekse bazen uzun yazılar yerine iki üç cümle ile derdini anlatma seçeneği ile güzel bir icat.

Ama kim niye kullansın ki ?

İşte bu sorunun cevabını HBBA olarak irdeliyor ve sizlere Twitter'ın barındırdığı gizemli, saçma , absürd, eğlenceli ,sinir bozucu maddeleri sunarak; niye ve nasıl kullanmanız ya da neden hiç bulaşmamanız gerektiğini nedenleriyle sıralıyorum :

Madde 1 : Bizarro World

Dünyanın gelmiş geçmiş en iyi sitcomu olan Seinfeld’in 8.sezonun 3.bölümü olan “The Bizarro Jerry” de Jerry Seinfeld şöyle bir cümle ile tanımlar Bizarro Dünyası’nı :

Superman's exact opposite, who lives in the backwards Bizarro World. Up is Down, Down is Up, he says hello when he leaves, goodbye when he arrives.

Yani "Bizarro Dünyası , Süperman'in tam anlamıyla tersidir. O dünyada Yukarı, Aşağı; Aşağı da Yukarı anlamına gelir. Gideceği zaman "Merhaba", geleceği zaman da "Hoşçakal" der."

Eğer ünlülerin Bizarro Dünyası nasıl olurdu diye merak ediyorsanız, Twitter sizin için biçilmiş kaftan diyebilirim hiç tereddüt etmeden.

Ekranda gördüğünüz, yeri gelip yazılarını okuduğunuz, filmlerini izleyip şarkılarını dinlediğiniz, sizi neşelendiren, hüzünlendiren insanların aslında hiç de göründükleri gibi olmadığını hatta "göründüğü gibi değil" cümlesinin ne kadar hafif kaldığını kendi gözlerinizle görebilirsiniz Twitter sayesinde.


Kendinizi şoka hazırlamanızda fayda var baştan uyarayım.

Madde 2 - Cüneyt Özdemir the Superman

Eğer Twitter, Bizarro Dünyası ise Cüneyt Özdemir kesinlikle Superman'dir. (dur bunu tıvitıra da yazayım)

Efendim Cüneyt Özdemir'i nasıl bilirsiniz ?

Yıllardır ekranlardan aşina olduğumuz. 5N 1K gibi gayet düzeyli ve dolu bir programı hazırlayıp sunan, eli yüzü düzgün, hani "kızım olsa verirdim" diyeceğiniz pırlanta gibi bir çocuktur değil mi ?

Değil işte !!!

Twitter'ı kullanmaya başlayıp bir de Cüneyt Özdemir'i takip etmeye başlarsanız kendisinin ekranda göründüğünden ne kadar da farklı bir varlık olduğunu görebilirsiniz. Hem de öyle "ekran 5 kilo fazla gösteriyor" tipinde bir şey değil bu bahsettiğim. Zira ekran 555 kat düzgün gösteriyormuş kendisini de bizim haberimiz yokmuş.

En kestirme tabirle ekrandakinin aksine dünyanın en SIĞ insanı kendisi. Tespit yapıyorum ayağına yazdıkları şeyleri görseniz CNN Türk'ü açıp ekrana tükürürsünüz.

Hemen en taze örneği vereyim size.

Beyzade, Okan Bayülgen ile Oray Eğin'i kıyaslıyor ve şöyle bir cümle kuruyor :

Oray vs okan;oray habercidir, okan programci.Oray sorar, okan anket yapar.Oray kuskucudur, oray agirlamaci. Oray halktir, Okan celebrity


"Orray Eyn Hulk'tur"(yazayım bunu da) demiyor yanlış okumadınız. Cüneyt Özdemir'e göre Oray Eğin isimli insan kişisi Türk Halkı'nı temsil etmektedir.

Yaptığı TIRT tespitlerin yanında öyle boş ve saçma şeyler için öyle yoğun kullanıyor ki hesabını kendisini izleyenlerin ana sayfaları Cüneyt Özdemir'in boş sözleriyle dolup taşıyor. Yani yazmadığı bir an bile yok. Yazdığı şeyler de :

Baliga cikiyorum. Saka degil harbiden baliga cikiyorum...

de, da kursundaki hocam az önce beni kovdu. "Sen doğuştan de da özürlüsün defol" dedi. De da özürlüler derneği var mı? Yoksa kuracağım.

Dün 5500. kişiyi takip edeceğimi söyleyip sonra vazgeçmiştim ya ondan da vazgeçtim. 5500 olunca hemen follow ettim. Babanıza bile güvenmeyin

Vucudumun cok esnek oldugunu soyleyen yeni pilates hocama 'eski olimpiyat sampiyonuyum'dedim inanmadi.Cok inanarak ve icten soylemistim oysa

Hande Ataizi'nin dudaklarına ne olmuş böyle? Elbise ile beraber dudaklar bu kadar büyüyebiliyor mu?Kolyelerin yatay olması gerek miyor mu?

Bundan bir kaç zaman önce kendisinin Nefise Karatay ile beraber olduğu haberleri dönmüştü. O zaman "ya bu adam şu Türkiye'de yıllarca içi dolu program yapan ender insanlardan biri, ne işi var acaba Nefise Karatay gibi genelde magazinle gündeme gelen; zamanında Mehmet Ali Erbil gibi bir adamla birliktelik yaşamış biriyle" diye düşünmüş ve bu duruma anlam verememiştim.

Kendisinin Twitter'da yaptıklarını gördükten sonra ise Mehmet Ali Erbil'in eski sevgilisi olan bir kadının bile kendisine nasıl tahammül ettiğine bir anlam veremiyorum.

Hani Facebook'da "bahse girerim uykusu gelen 500.000 kişi bulabilirim" gibi isimlerle kurulan gudik gruplar var ya; işte ben de bahse girerim Twitter'da yazdıklarını gördükten sonra Cüneyt Özdemir'i öldürmek isteyen en az 50.000 kişi bulabilirim.

Madde 3 - Medya Dolması

Kendimden bir alıntı yapayım tam burda :


Twitter bize türk medyasının önde gelenlerinin ne kadar boş adamlar olduklarını gösterdi. sağol twitter varol twitter.

Evet aynen öyle. Türk Medyası'nın önde gelen isimleri aklınıza kim gelirse Twitter'da sapıtıyorlar efendim. Öyle öyle değil. Yani inanın lise koridorlarındaki tenefüs arası diyalogları bile daha seviyeli daha düşünerek kurulmuş cümlelerle doludur emin olun.

Her saniye bir şeyler yazıyorlar, her saniye zırvalıyor, durmadan kendi sektörlerindeki başka önemli isimleri binlerce insanın önünde sinsice çekiştiriyorlar, hem de en seviyesiz şekillerde.

Cüneyt Özdemir'in başını çektiği Ahmet Hakan, Oray Eğin, Serdar Turgut'dan oluşan ahbap çavuşlar durmadan saçmasapan şeyler yazıyor, durmadan zırvalıyor hiç durmadan birbirlerine otu boku twitter aracılığı ile söyleyip anasayfada kirliliğe yol açıyorlar.

Serdar Turgut'tan inciler :

sahnazcakiralp heloooo


@orayegin what's up?


@sahnazcakiralp günaydın

@katkaya buluşalım

Diğerlerinden de örnekler vermek isterdim ama lütfen bana bu eziyeti çektirmeyin. Üzerlerine tıklayıp hesaplarına erişip sonra da gazete almayı kendiniz de kesebilirsiniz.

Madde 4 - Balina Balina


Twitter'da yeniyseniz üstteki resmi görmeye şimdiden alışın derim. Sitenin artık neredeyse simgeleşmiş karelerinden biri, twitter kuşları tarafından yerinden edilen bu balina.

Tüm olayı basit bir ileti paylaşımı olan bir sitede nasıl olur da on beş dakikada bir "sisteme aşırı yüklenmeden" dolayı kilitlenme yaşanır peki ?

İşte onun da açıklaması bu resimde saklı :


Madde 5
- Almanya'dan Eniştem Getirdi

Efendim, yeni bir dünya mutlaka kendine has ritüeller de içerir malumunuz.

Msn'in "kişisel ileti paylaşmak, titreşim göndermek, sımayl yollamak"; Facebook'un ilk dönemlerinde "Poke" denen saçmalık, friendfeed örneğindeki "like,#yay" mevzuları gibi her sanal ortamda olan bu kendine has jargon, twitter'da da mevcut.

Burda en ön sırayı ise RT(ReTweet) yani birinin yazdığı hoşunuza giden/garip gelen/tiksindiren bir iletiyi başına RT koyarak kendi sayfanızda paylaşmak geliyor.

Aslında güzel gibi görünen bir olay ama bu RT olayını öyle kullananlar var ki, adeta onların Twitter kuşunun "Papağan" olduğundan şüpheleniyor insan.

Hani ablası zengin biri ile evlenen ya da evlenmek üzere olan 8-9 yaşlarında zıpır erkek çocukları vardır. O çocuklar o eniştelerinin sponsorluğunda giyinir, onların cümlelerini kullanır.

-Emre ayakkabılar güzelmiş.
-Erdoğan eniştem Belçikadan getirdi.

- Akif sen yakınsın şunu çöpe atsana.

- Serbülent Ağbim dedi ki Lüksemburg'da hiç çöp yokmuş


- Berke ne sürdün gözüne öyle ?
- Berkant eniştem "Hollanda'ya götüreyim seni" dedi bana..


Madde 6
- Navigasyon Adamları

Dedik ya sanatçısı var gazetecisi var politikacısı var diye. İşte bu adamlar yazıyorlar "Konser için Londra'dayım, yarın akşam Malatya'ya geçiyoruz vb."

Politikacılardan Ufuk Uras var mesela adam yazıyor, diyor ki

Bugün saat 23:00'da "Türkiye'nin Açılımları" konulu "Siyaset Meydanı"ndayım. Show Tv'de...

Bilgi Üniversitesi'ne "Küresel Kapitalizmin Esas Örgütleri: IMF – DB" paneline katılmaya gidiyorum.

panel için Batman'dayım, Joker'de gelecek mi acaba :)


*Bu sonuncuyu da o yaptı cidden ben espri olsun diye yazmadım.Bir politikacı için güzel espri bence.

Bu adamların bunu yapmalarını anlıyorum. Sonuçta bu amaç için de kullanılabilir bu icat. Ama bildiğin senin benim gibi adamın bunu yapmasına anlam veremiyorum.

tuğçelerdeyiz,burdan sinemaya geççez.

starbucks'dayız sipariş verdik.


halısaha maçındayım defansın arkasına sarkıyorum.


cumadayım ikinci rekattayız.




İyi de sen kimsin ?

Niye on dakikada bir koordinat bildiriyorsun ?

Bize ne senin soluduğun havanın imalat yerinden ?

Amaç ne ?

Evlerden ırak ol da koordinat bildirme yeter ki.


Madde 7 - Spor Servisi

Eğer iyi bir sporseverseniz Twitter sizin için de biçilmiş kaftan.

Misal ben Zlatan Ibrahimoviç transferini ilk olarak Twitter'dan gördüm diyebilirim.Kendisi "Artık İspanyolca öğrenme zamanı" yazmıştı daha transfer tam netleşmemişken.

Zaten Ntv tayfasının tamamı neredeyse orda.Bunun yanı sıra aktif kullanıcılar arasında blog dünyasının önde gelen isimlerinden Aceto Balsamico'nun sahibi Bülent Timurlenk de var.

Düzgün spor adamlarının birbirleriyle olan dolu mesajlarını takip etmek gerçekten de zevkli oluyor.

Gerçi Flying Dutchman hala laf sokup duruyor bu twitter olayına ama çözemediğinden çekemiyor bence.
(espridir böyle laf sokarım arada kendisine,her boku açıklatanlar utansın)

Madde 8 - Yazcam Bunu Twitter'a

Kemal Sunal'ın kariyerinin en önemli filmlerinden biri olan Çöpçüler Kralı'nda bir amca vardtüm gün penceresinin önünden mahallede olan biteni izleyip durmadan "yazcam bunu gasteye" diyen amca hani.


Twitter üzerinizde öyle bir etki yapmaya başlıyor bir yerden sonra.

Yakın arkadaşlarım bazen bu blogda yazdıklarıma takılmak amacıyla "yaz bunu bloga" derler.

İşte Twitter sayesinde blogda uzun yazılar yazmak yerine kısacık tespitlerle "tespit yapan özlü söz adamı" olmanın hazzını basitçe yaşarken, egonuza tavan yaptırmaya da kolayca erişiyorsunuz. Hele birileri de gelip "RT'lerse" yazdıklarınızı siz artık Twitter'ın Konfiçyüsü'sünüz.

Hayırlı olsun.

Madde 9
- "nerede ıspanaklı börek görsem, tarifsiz bir sevinç kaplar içimi"


"Şu Sosyal Medya Dünyası'nda bir şeyler içip sabaha kadar kiminle sohbet etmek istersin" diye sorsalar; sayacağım ilk adamlardan birisi kesinlikle Aras nam-ı diğer "samihazinses" olur efendim. Hatta önce onun adını bir kenara yazar daha sonra listeyi oluşturmaya başlarım.

Kendisini FriendFeed'de keşfedip Twitter'da takip etmeye başladım ve cidden bu adamın "Twitter'ın Türkiye'deki Starı" olduğuna kanaat getirdim.

Pırasa düşmanı, börek aşığı bu adamın o 140 karaktere sığdırdığı öyle cümleler var ki en alakasız yerde suratınızı pişmiş kelle haline sokmaya yetiyor :

yolda amcamı görsem, gereksiz sevinç gösterisinde bulunmam.

doğum günümü kutlayacak kadar yüzüm batıya dönük, ama tarhana çorbasından vazgeçemeyecek kadar geleneklerine bağlı bir insanım.

facebook'ta "nasıl biriyim" diye test çözdüm, kendimi tanıdım. allah razı olsun facebook, sağol facebook.

sabah seksi yalnız mutlu insanlara özgü bişey.


annem "bir emmy ödülü alamadın, yazıklar olsun sana" dese, susarım

sikiyim farmvilleı ya, domates kaç para haberin var mı senin?


oruç tutan zombiyi, öz amcamın oğlu kadar severim.

sabahtan beri peru folk müziği dinleyince, ana bacı küfür ettim çok sevdiğim latin halkına.



Eğer twitter'da kimi takip etmeli diye düşüyorsanız önce kendisinden başlamanız naçizane tavsiyemdir.


Madde 10 - Presented by Friendfeed

Friendfeed yazısında belirtmiştim hani, FF'nin Twitter'daki iletileri de kendi sayfasına taşımak gibi bir özelliği vardı. İşte o özellik FriendFeed için gayet işlevsel bir özellikti. Zira Twitter'da yazdıklarınızın FF hesabınızda da görünmesi altına yorumlar yapılması, LİKE verilmesi bir nevi ego tatminine neden oluyordu.

Peki ya tam tersi ?

FriendFeed'deki feedlerinizin twitter'da gözükmesi...

İşte Twitter'ın en sinir bozucu özelliğine hoş geldiniz sevgili izleyenler.

Efendim bu kendini bilmez, uyuz, gıcık FF kullancılılarından bazıları isim vermeyelim ( örnek pucca) Friendfeeddeki feedlerinin tamamını Twitter'a aktararak adeta bir görüntü kirliliğine imza atıyorlar. Malum Twitter'daki karakter sınırı nedeniyle yazdıkları şu şekilde görünüyor :


Ben kalender meşrebim güzel çirkin aramam gönlüme bir eğlence isterim olsun. saçları samur gözleri... http:/gerisiyoh.mmgm

Geçen bir olay yaşadım gözlerime inanamadım.tam yolda gidiyorum karşıma birden.... http://ff.im.devamıyok.hghghg


iddaa oynayanlar rüyamda ak sakallı dede gördüm,banko tahminleri veriyorum yazın mutlaka tutacak. juventus- genoa..... http://aldınmıbabayı.jgghgh

Yapmayın sevgili ffciler yapmayın şunu girin ff'nin ayarlarına ordan kaldırın her boku Twitter'a göndermeyi. Zaten Türk Medyası yüzünden şu icattan soğuduk bir de siz etmeyin...


Yine fazla uzun bir yazı oldu.Şimdilik keseyim burda pat diye.

devam edebilir....

Comments (16)

“cumadayım ikinci rekattayız.” bu ayrı bi güzelmiş :D Diğerlerini bilmiyorum ama ben devamını çok merak ediyorum ve bekliyorum.

Cok aciklayici ve detayli olmus, tebrik ettim.

Twitter olayini simdi daha iyi anladim ama FF konusunda bir sorum var;

FF ile Facebook'un farki nedir?

Cüney Özdemir' i hakikaten gazeteci falan sanardım. Halbuki ne kadar da yanılmışım. Heleki o Taksim de ki olayları twitten yoldaşlar, yoldaşlar diye cemkirmesinden sonra verip veriştirmem ile beni twitinden kovmustu :)Yahu mankenlerle dolas, tikky hesabı aksam nerelere akacaz de. sonra cık yoldaş, solcu, Deniz Gezmişci rolüne soyun. Hasiktir oradan!

Yalnız Twit sacmalama yeridir. suraya gittim, buraya gittim. Sununla bununlayım demek kadar normal bişi olmasa gerek. Amaç da bu zaten. Yoksa twit hiç bir boka yaramaz. Yani o ünlü dediğin kişilerin de bizlerden bir farkı yok. Ben normal karsılıyorum. Yani takip etmek zorunda değilsin. Gazete de okumustum. Cinayet ile yargılanan biri twite yazdıkları yüzünden kurtulmuş... Niye on dakikada bir koordinat bildirmek lafı bence yanlış...
Hem bana göre FF kadar aptal bir şey yoktur. Hesabımı silmiştim. Sanki blog tutanın orada hesabı olmak zorundaymıs gibi... Biri ortaya laf sıcar. 100 kişi gelip o boku temizlemeye calısır. Takip ettiğim bir çok blogu bu yüzden bıraktım. Twit de herkesi de takip etmem. FF ye girmem. FF en düzgün adamı bile bozan, okunası blog sahibini blogundan soğutan gereksiz bir yerdir.

FFe ben de hiç ısınamadım, gereksiz interaktif.

twitter için söylediklerine katılıyorum, o koordinat belirtme olayı bana da saçma geliyor. bir de tweetlerini protect etme mevzusu var ki ünlüleri anlarım da senin benim gibi insanlar oraya sanki ne yazıyor olabilirler yani. hayır bir de tüm follow etmek isteyenleri kabul ettikten sonra ne anladım protected tweetten?

ya bir de şuna inanamamıştım bir kez, andy roddick obama'nın evinden "just met the president's dog, so cute!" gibi bir tweet yazmıştı. insan beyaz sarayda bile twitterı mı düşünür arkadaş millet kafayı yemiş.

140 karakter bile denyoluğa zincir vuramıyor demek ki.

iyi bir hesap yapayım da yüz kırk karakterde yazıya diyeceğim şeyi diyeyim: helal. beğenerek izliyoruz blogu onu da ekleyince işte yüz kırk.

valla facebook hesabını bile artık haftada bir kontrol eden biri olarak bu twitter'ı hala anlamış değilim...hep aynı şeyi soruyorum

WHY????

Zaten bizim ne durumda olduğumuzu buradaki arkadaş çevremden anladım. Adamlara soruyorum twitter var mı? Boş boş bakıyorlar..Friend Feed? O ne diyorlar. MSN...var ama kullanmıyorum...Facebook, ha var en son 6 ay önce baktım diyorlar...Resim koyuyon falan...Valla bir resmin var o da profil diyorlar...Ha yok mu burda da konsere gidip 5 dakika sonra facebooka 40 fotoğraf döşeyen var ama oran % 5 civarındadır..

Biz çok monitöre bağımlı bir millet olduk fena halde...

Andy Roddick olayı normal tabii...O ABD'li Cüney abimiz de küçük ABD'li...

140 karakter hakkı olması da bazılarına az ve öz konuşma disiplini kazandıramıyormuş meğerse..

Bir keresinde twitterda tuvalet ayrıntılarını paylaşan bir adama maruz kalmıştım ben de.

Doğru tespitler ve bilgilendirici bir yazı, teşekkürler.

güzelmiş.

ff'deki her haltı twitter a aktaranlardan biri de bendim ve döndüm bu yanlıştan kısa zaman önce. hakikaten görüntü kirliliği, bişey anlaşılmıyo..

Fevkaladenin fevki olmuş.

Yalnız iki şeye katılmıyorum.

Birincisi madde 6. Twitter'da yazı yazdığımız yerin üstünde "ne yapıyorsun?" yazıyor. Yani aslında kullanımın amacı madde 6. Doğrusu o. Bir de bize ne ki sizden demişsin ya, tanımadığın biri ise evet haklısın. Fakat takip ettiğine göre aslında tanıman lazım. Twitter'ın çıkış fikri buydu ve bu doğru olan kullanım bence.

İkincisi madde 9. Ben de hastasıyımdır samihazinses'in fakat verdiğin twit örnekleri hiç komik değil be :) Severiz kendisini tabi o ayrı. Erdil Yaşaroğlu da güzel örnektir twitterı şahane kullananlara.

Öyle yani.

gazeteciler bir ihtimal cimri olduklarından kulanıyor olabilirler

İsim vermeden FF ile sayfasını dolduranlar benimde sinirimi bozuyor :) Lüften (ör/güzel,sevimli pucca sana sesleniyoruum) onlar çıkmasın sayfalarda :/

whоah thіs weblog iѕ magnificеnt i love stuԁying your poѕts.
Κеep up thе great work! You alгeady
know, manу pеrsons are lοoking around for this info, уou could help thеm grеаtly.


Vіsіt mу blog; chats

Thаnks , I've recently been looking for information approximately this subject for ages and yours is the greatest I've dіscovereԁ so far.
But, what cοncerning the bоttom line?

Are уou surе аbout the suρply?


Mу wеblоg; Pickel

My spouse and ӏ аbsоlutеlу lоvе уouг blog anԁ fіnd neаrly all
of yоur pοst's to be precisely what I'm looκing for.
Would you offer gueѕt wrіtеrѕ to wrіte content fοг
уou? І wouldn't mind producing a post or elaborating on most of the subjects you write related to here. Again, awesome website!

my blog - http://vientosdelnorte.nls.es/wiki/index.php?title=relief_jobs:_tactics_to_get_a_winning_Meet_With

Wоаh! I'm really enjoying the template/theme of this site. It's ѕimple, yet effectіve.
A lot of times it's difficult to get that "perfect balance" between user friendliness and appearance. I must say you have done a superb job with this. Additionally, the blog loads super fast for me on Firefox. Exceptional Blog!

Review my site; how to prevent premature ejaculation