Jenerikler 11 - Dexter

Posted by her boku bilen adam | Posted in , | Posted on 13:24


Dexter Morgan....Dexter Morgan..


Seri katilleri öldüren bir seri katil...

Kahraman mı ?

Antikahraman mı ?

Suçlu mu ?

Yoksa adaleti sağlayan mı ?

Nesin sen Dexter Morgan ?

Kafamızı böyle kurcalamayı nasıl beceriyorsun ?


Dexter Morgan, siz diziyi izlerken kendisinin de yeri gelince yaşadığı bu soru yumaklarını seyirciye öyle bir geçiriyor ki karaktere ve diziye hayran olmamak elde değil.

Sanırım sadece dizilerin değil tüm sinema ve televizyon tarihinin en önemli karakterlerinden biri kendisi.

Bir televizyon ya da bilgisayar ekranından değil, bir katilin beyninin içinden izliyorsunuz tüm olanları ve onun yaşadığı tüm bu buhranı hatta ve hatta, abartmıyorum, kurbanlarını öldürürken yaşadığı hazzı bile hissettirebiliyor size. Öyle ki kendinizi "o adamı keserken ben de şu kanıtları yok etmeye başlayayım yavaştan ama yok şimdi ortada bir şey bırakırım Dexter kızar" diye düşünürken bulabiliyorsunuz.

Kuşkusuz bunda bu harika hikayenin yaratıcısı ve roman serisinin yazarı olan Jeff Lindsay'in yanı sıra kusursuz senaryo, yönetmenlik, kurgu ve aralarında OZ'un Dr.Gloria'sı Lauren Velez ve Enrique Morales'i David Zayas'ın da aralarında olduğu oyuncu ekibinin de payı büyük. Ama asıl büyük pay Dexter'a hayat veren Michael C.Hall'un mükemmelden de öte oyunculuğunda.

Zaten Michael C.Hall nasıl bir aktör olduğunu gelmiş geçmiş en iyi dizi olan "Six feet Under"daki David karakteri ile fazlasıyla belli etmişti.

Ama bu Dexter Morgan karakteri bambaşka.

Peki ya asıl konumuz olan jeneriğe ne demeli ?

Düşünün size diyorlar ki : "bize bir katili resmedin; ama cinayetlerini, kurbanlarını, öldürme eylemini gerçekleştirme evrelerini değil; sadece sabah uyanışını, kahvaltı edip evinden çıkışını"

Bunu nasıl yaparsınız ?

Sanırım bundan daha kusursuz yapılamazdı :

video

Comments (13)

şimdiye kadar izlediğim en güzel dizilierden birisi..sezon 1 in kurgusu çok iyidi..defalarca izleidm sezon 1 i ve hatta izlerken ağladığım bile olmuştur...gerçektende bir katil ancak bukadar güzel oynanırdı..zorunlu şekilde yaşamaya çalışması günlük sıkıcı insan ilişkilerini ancak bukadar iyi yansıtabilirdi...hernekadar artık dexter eski dexter olmasada o benim kahramanım...burdan sesleniyorum tüm ekibe dexter ın dikkati yerine gelsin..:/

artık şu jenerikte sineği bile öldüremiyo ulan :@

dexter akıllı olsun diyorsun yani :)

"Six feet Under"ı bende çok beğenmiştim bence beğenilmesindeki en büyük sebepte her bolumu ayri ayri secilen yazar kadrosu ve yonetmenler tarafından çekilmesi. dolayisiyla her bolum ayri bir lezzetli oluyordu.

her bölüme başlarken izlemeden geçmediğim ender jeneriklerden, diziye başladığımda "david" rolündeki halinden bir katil'e dönüştürmem zor oldu ama sonra sonra unutturdu david'i. yoksa ciddiye alamıyodum:))
adamım falan diyorum izlerken, o derece sevdim dex'i
"mcD"

dexter'ın jeneriği bence diziler tarihinde gelmiş geçmiş en iyi jenerik :o)

Jenerigin basarisinin altindaki onemli ogelerden biri de muzigi...

4.sezondayız ve ben hiçbir bölüme jeneriğini izlemeden başlamadım. Kanımca diziler arasında en iyi jeneriğe sahip olandır Dexter. Eline su dökebilenini göremedim henüz :)

sezon 1 bölüm 1 di sanırsam kibrite üfleyip bö diyodu işte o şarkı beni benden alan şarkıdır...ismi hidden diye geçiyo..belki indirirsiniz...:/

sezon 1 bölüm 1 di sanırsam kibrite üfleyip bö diyodu işte o şarkı beni benden alan şarkıdır...ismi hidden diye geçiyo..belki indirirsiniz...:/

dexter candır, jeneriği baldır.

sonunda.

arka arkaya 5 bölüm kombo yapmasam da bazı zamanlar, her seferinde jeneriği izliyordum. sezonlar bitti şimdi kendimi six feet under ilen avutuyorum.