Stillness of the Mind

Posted by her boku bilen adam | Posted in , | Posted on 20:10

Yakın takipçiler bilir ki bu blogu açmamdaki en büyük etkenlerden biri filmler üzerine yazılar yazma isteği idi.

Film yazıları ağırlıkta olacak ama blogun adına uygun biçimde diğer konuları da ihmal etmeyecektim. Gelin görün ki zaman içinde blog neredeyse tamamen "diğer" konular üzerine dönmeye; sinema yazıları ise azınlıkta kalmaya başladı.

Sonra bunun önüne bir nebze de olsa geçmek için "Son 20 yılın En İyi 100 Filmi" serisini oluşturma fikri düştü aklıma. Hem düzenli olarak film yazıları yazabilecek hem de blog dünyasındaki en kapsamlı yazı dizilerinden birine imza atmış olacaktım. Listeyi hazırladım, yazıları yazmaya başladım ama araya başka şeyler girdi ve seri daha başında sekteye uğradı. Şimdi o şeylerin ne olduğunun detayına girmeyeyim ama bu seriyi gerekirse adını değiştirip "Son 21 Yılın En İyi Filmleri" yaparak da olsa bir şekilde tamamlayacağım ama şu ara değil.

Bu zaman zarfı içinde ise listeye girip çıkanlar oldu. Hatta üst sıralara bodoslama giren filmler de oldu.

Bunlardan biri de "A Single Man "



Şimdi film hakkında çok detaylı bir yazı yazmak istemiyorum çünkü gerçekten o serinin içinde uzun uzun bahsetmek istiyorum bu filmden. 

Ama yine de bu muhteşem filme "haftanın şarkısı" kisvesi altında da olsa değinmek istedim.

A Single Man, Tom Ford'un beni çok şaşırtan harika yönetmenliği; anlatmaya kelimelerimin yetmeyeceği görselliği; hayatının performansıyla Colin Firth'ün muhteşem oyunculuğu; ona eşlik eden ve aşık,çaresiz bir kadının zerafetle birleşimini yansıtan Julian Moore'un harika performansı ile mutlaka izlenmesi gereken bir film.

Ama bu filmin kusursuz bileşimlerinden en önemlilerinden biri de filmin müzikleri.
Özellikle her ne kadar sözleri olmasa da "haftanın şarkısı" olarak seçtiğim ve albümün tamamında imzası bulunan Polonyalı müzsiyen Abel Korzeniowski'nin "Stillness of the Mind"ı başta olmak üzere harika parçalardan oluşan bir soundtrack albümüne sahip film.

Sadece bu parça değil tüm soundtrack albümünü dinlemenizi tavsiye ederim. Abel Korzeniowski'nin yanı sıra "In the Mood For Love"ın eşsiz müziklerine imza atmış Shigeru Umebayashi'nin de filmin müziklerinde imzası var.

Hikayesi, karakterleri, oyuncuları, görselliği, müzikleri ile hatta sadece açılış ve final sahneleriyle bile izlenmeyi hak eden tablo gibi bir film A Single Man.

Stillness of the Mind - Abel Korzeniowski 


* Abel Korzeniowski'nin web sitesi için buna tıklayabilirsiniz.

Comments (7)

tom fordun gözünden şahene bir şekilde beyaz perdeye yansıtılmış bir film bence.her bir sahne izleyiciye ayrı bir resme bakarmışçasına tat veriyor.renkler ve açılar muazzamdı bence.

kesinlikle çok başarılı bir filmdi. her sahnesi belli ki ince işlenmiş ve estetik sahnelerdi.
eşcinselliği herhngibi sıkıntıya, rahatsızlığa mahal vermeden anlatabilmiş bi filmdir.
ve soundtrack ler gerçekten nefes kesici.

I can't wait for present to pass :)
film çok şey anlattı bana. ve izlediğim en sağlam sonlardan birine sahip.
bütün örüntü sanki o sonu daha anlamlı kılmak içindi.

Bir diğer sevgili blogger arkadaşım Mimi Wonka'nın bloğunda paylaştığı bir parçaydı bu. Geçen hafta en çok dinlediğim parçalardan birisidir sanırım. Filmde izlenecekler sırasında bekliyor ama bu aralar izleme konusunda çok üşengeçim. Bakalım, hayırlısı. Sen 100'lük listende bu filmi yazana kadaaaaaaaax300ar (:p) ben nasıl olsa izlemiş olurum ahehehaha

ihtiyacım olan bölüm.

Ah! In the Mood For Love ...

Herkes bu dünyada yalnız mı acaba? Herkes bu kalabalık dünya içerisinde çok yalnız olduğunu duyurmaya çalışıyor sessizce. Bu filmi izlerken de yalnızlığın, sevdiğini kaybetmenin acısını görmüştüm ama aslında hiçbirimiz yalnız değiliz...

blogunu cok sevdim ama arada bir baska konular hakkindada yaz be abi.
Banneri degistirsende iyi olur :D