Türkçe'de Q Vardı Da Biz Mi Qullanmadık?

Posted by her boku bilen adam | Posted in | Posted on 18:11

Epeydir "Yorum Farkı" bölümüne bir şey eklemiyordum....

Ehhh!!! Ulan yeter be her yazıya "Epeydir bu konu hakkında yazmıyordum, epeydir blogdan uzak kaldım epeydir epeydir dım tıs dım tıs epeydir epeydir"

Siz de hala bu adamı kaale alıp okuyorsunuz ya size de bir şey demiyorum artık.

Neyse efendim bunu bi süre evvel bir youtube videosunun altında görüp hemen kaydetmiştim bir kenara. Sanırım şu benim "Apaçi İncelemesi" ile ilgili bir video idi ama şimdi bulamadım aslını. Bununla idare edin.

Mevzu da şu; "bohemya85" videonun yorumlar bölümünde kendileriyle alay edilen Apaçileri savunmak adına bir şeyler söylüyor ama daha savunmanın başında "qomik mi?" diye giriş yapmasını gören "goqhann" adlı kullanıcı tarafından çok fena bir cevap alıyor.


Comments (19)

ironik.

trajikomik

yazık ya..wah wah!!!

ohahahaha ya ben bir şey diyecektim de neyse. ahaha.

şimdi bu yorum yapan arkadaşlar türkçeyi çok iyimi kulanıyolar veya hiç bir kısaltmada q harfini kulanmıyorlar yani.

Türqüz doqruyuz çalıschqanız.

bence yazar güzel bir konuya değinmiş. unutulmaması gereken şey ise şu :
mesela türkçe'yi doğru kullanmak ya da internet ortamında çeşitli kısaltmalar kullanmamak değil, bu kadar basite indirgemek düz mantıktır ve kimseye faydası yoktur. mesele türkçe'yi doğru konuşup yazmaktan öte, türkçe konuşup yazmaktır. ülkemizde onlarca farklı yöresel ağız ve söyleyiş bulunmakta bunlara türkçe konuşmuyorsun denilemez. ama kısaltmalardan bahseden sizler açıklayınız :
"sn nbr ya" demek kısaltmaysa ve zararsızsa
"snn nhaaber yhaaa" demek de mi kısaltma ve zararsız eyhh qush beyhnli qenchliqmz??

tutmayın goqhann'ı salıverin gitsin

laf söylemiş bal kabaaaa...

açık ve net bir soru : "goqhann" denen yiğit sen miydin?

"Haqlisin yoq" demeliymis o da.

Oha yaa! Türkçe de bu kadar s*kilmez ki!

Türk Dil profesörlerinin Türkçe`ye Q harfi lazım serzenişleri aklıma geldi

amannn çoluk çocuk her yerdeler ..

türkçemizi Q harfiyle kirletenlerin aq

merhaba, ben goqhann.

''Adam haklı beyler'' qıqır qıqır.)

"goqhan" Türkçe'de olmayan bir harfin kullanılmasına isyan ederken ayrı yazılması gereken "-mi"yi de bitişik yazıyor.

Bu ne perhiz bu ne lahana turşusu derler adama bir kere!
Ayrıca ilk adsız yoruma cevabımdır, sırasıyla -> Evet ve HAYIR