Altın Bamya

Posted by her boku bilen adam | Posted in , | Posted on 03:21


Razzie Ödülleri'ni sinema dünyasını yakından takip edenler bilir.Türkçeye "Altın Ahududu" olarak çevrilen ödüller,her sene Oscar'dan bir gece önce düzenlenen törenle sahiplerini(!) bulur.Amma ve lakin sahiplerini istisnalar(Halle Barry) dışında pek sahnede göremeyiz.
Zira ödül töreni yılın en kötü film,yönetmen,aktör,aktrist,yardımcı aktör-aktrist ve en kötü çiftini seçer.


Malum ülkemizde de son yıllarda oldukça fazla film çıkmakta ve bu kadar film arasında her sene kötü sıfatının bile haketmeyecek yapımlar türemekte.
Ben açıkçası sırf aday fazlalığından dolayı bu tip bir ödülün ülkemizde organize edilmesinin imkansız olacağını düşünüyorum.Bunun yanı sıra hoşgörü kavramı da bizde var olmadığı için bu tip organizasyonların şakası bile yapılamaz durumda.Mesela Halle Barry'nin gelip bizzat en kötü kadın oyuncu ödülünü kabul edip kendisiyle de dalga geçerek yaptığı konuşmayı Meltem Cumbul'dan bekleyebilir miyiz?

Düşünün ki,yapımcılar "Emret Komutanım Şah-Mat" adlı film hakkında olumsuz yazıları nedeniyle Atilla Dorsay'ı mahkemeye vermişler;gerekçe olarak da filmin gişesinin etkilendiğini göstermişlerdi.
Vallahi filmi izlemedim ama o film hakkında üşenmeyip eleştiri yapmakla bile dava edilmeyi hak ediyor aslında Atilla Dorsay.Ben hakimin yerinde olsam "üstat manyak mısın gidip bu filmi izledin,bir de üzerine yazı mı yazdın,al sana katıksız 10 sene" derdim.


Bunun yanı sıra Recep İvedik gibi bir filmi çekip ardından da eleştirilince,köpüren insanlar da mevcut ülkemizde.O yüzden Altın Hıyar gibi bir ödül düzenlemek sanırım şimdilik bir hayal.

Ama her ne kadar çıkış noktası farklı da olsa artık bizim de bir Razzie ödülümüz var sayılır : Altın Bamya

Adından da anlaşılacağı üzere,feminizim kokan bir ödül.Kendi sitelerinde yaptıkları açıklamada :

Türk sinemasında erkek egemen bakışın ağırlığına, kadınlara dair oluşan cinsiyetçi bakışın yeniden üretilip temsil edilmesine ve ayrımcılığın kanıksanır kılınmasına eleştiri amacıyla verilecek olan Altın Bamya ödülünün adayları ön jüri tarafından 2008 yılında vizyona giren yerli filmler arasından belirlendi.


..ibareleri yer alıyor ödülle ilgili.

4 dalda verilecek Altın Bamya'lar.

Erkek Oyuncu,Kadın Oyuncu,Senaryo,Film

Ben açıkçası çıkış noktalarını ve karşı çıktıkları durumu çok haklı buluyorum.Bu duruma tepki koymak adına da böyle yaratıcı bir işe imza etmek gerçekten şahane.Özellikle de ödül ismi ve cismi ile gerçekten alkışı hak ediyor.

Sitede bir Oscar anketi düzenleyecektim ama,Altın Bamya anketi yapmak daha eğlenceli geldi şu an.
Buyrun oylayın efendim.

*Oy verirken filmin kötülüğüne göre değil,kadın figürüne bakışına göre oy verin lütfen.

Comments (12)

ben, senin "keloğlan kara prense karşı" adlı şaheserden bahsetmeni beklerdim...

anakha,
hangi birinden bahsedeyim ya sen de hak ver.

bu haberi duyduğuma sevindim. jüri olmak istedim bi an ama sonra o filmleri izlemek zorunda kalacağım için vazgeçtim. ben böyle iyiyim, kalsın :)

Not:O altın ahududu ödülü bazen çok saçma kazananlar çıkarabiliyor.Mesela Sweet November Charlize Theron ve Keanu Reeves gibi...

imdb en kötü yüz filmin içinde 3 tane filmi olduğu halde GORA ya sanat filmi değil diye laf atan Mehmer Ali Erbil'inde bu listede temsil edilmesini isterdim....

Nuri Bilge Ceylan'ın ne işi var listede yanıltma şıkkı mı o ? :)

TReVaNiaN,

ödül en kötü filmlere verilmiyor.yazdıgım yazıda sanırım bu anlaşılmamış.Ödülün amacı kadın cinsiyetini filmlerde aşağılayan,ikinci sınıf yerine koyan filmleri yermek.

Malum "üç maymun" u izlediysen eğer bu filmde fazlasıyla var.Film güzel film hatta bana göre NBC'nin en iyi filmi ama filmde gerçekten de bir cinsiyet aşağılanması mevcut.Filmdeki kadın kocasından,sevgilisinden hatta oğlundan dayak yiyor.Sevgilisi olan adamın dizlerine kapanıyor...

Mehmet Ali Erbil bu sene film çekmedi.2008'den seçtikleri için listede yok.Yani çekse kesin olurdu emin ol..

Aklım Razzie ye gitti benim.. Doğru, Altın Bamya'nın durumu farklıymış..

Yanlız şunu da belirtiim Recep İvedik'te erkekler daha fazla aşağılanıyor, Recep İvedik erkek bi defa :) o yüzden pek şans tanımıyorum..

ben de o yüzden oyumu Recep İvedik'e değil "Üç Maymun" a verdim sevdiğim halde.
Ben ankette Issız Adam ve Üç Maymun başabaş gider diyordum ama yanlış anlaşıldı herhalde.
Recep İvedik'den nefret ettiğim halde ödüle daha uygun diğer iki film.

ne recep ivedikmiş arkadaş.. izlemek istiyorsan izle istemiyorsan izleme, komik bulduysan gül, bulmadıysan defol git.. bunu söyleyip kısa kesecek bir adam yok mu şu memlekette... çekilsin kardeşim her şey çekilsin isteyen izlesin istemeyen izlemesin ne sevenlerin hepsi öküz ne sevmeyenlerin hepsi bi bok..

hbba,

Ben tüm değerlendirmeleri yaparak Issız Adam diyorum. En kötü kadın oyuncu, en kötü erkek oyuncu, en kötü senaryo ve en kötü film olarak:)

Ama kadın ayrımcılığında kim kazanır dersen, 3 maymun derim başka birşey demem. Küçük çocuğun hayaleti bile bir tek kadına görünmedi.

hakikaten bak çocuk bir tek annesine gözükmedi.hiç düşünmemiştim bunu.
nuri bilge içindeki kini mi kusmuş artık bilemeyecegim.
ama film güzeldi sevdim ben filmi.

oylamay gelince vallahi ben de kriterlere göre oyumu üç maymun'a verdim üstte de belirttiğim gibi.ama millet ivedik'e yüklenmiş.

Ödüller açıklanmış..

Film ödülü Issız Adam'ın... senaryo ödülünü Üç Maymun'la paylaşmışlar.

Erkek karakter ödülü İvedik'e Kadın karakter gene Üç Maymun'a gitmiş..