Barış'la Büyümek

Posted by her boku bilen adam | Posted in , , , | Posted on 19:01


Bu blogu açtığım günden beri bir Barış Manço yazısı yazmak vardı aklımda. Araya başka konular girdi, filmler, şarkılar, olaylar..Unutmadım ama bir türlü de fırsat olmadı. Derken ölüm tarihi yaklaştı. O güne sakladım onu anmak için, ama Ali Kırca'nın programını izleyince vazgeçtim. Ali Kırca'dan nefret ettiğimden mi artık bilmiyorum ama içimden gelmedi bir şeyler yazmak.

Sonra dün akşam Boş Muhabbet başlığı altında gayet dolu yazılar yazan TReVaNiaN'ın blogunda gezerken alttaki şarkıya rastladım.Gamzedeyim Deva Bulmam...

Barış öldüğünde Atv günlerce bu şarkı eşliğinde haberler hazırlamıştı onunla ilgili. Alttaki sahne ise Barış Ağbimiz'in ilk ve tek filmi "Baba Bizi Eversene"den. Hani Mahir rolünde Meral Zeren'in peşinden koştuğu, Hulusi Kentmen'den dayaklar yediği, İzmir'de de geçen sahneler içeren filmden.




Filmi de izlemiştim, şarkıyı da defalarca dinlemiştim. Ama beni bu yazıyı yazmaya iten TReVaNiaN'ın şu cümlesi oldu : Dünyayı Acun'la değil Barış Abi'yle gezdik biz. Adam olacak çocukları izleyerek büyüdük. Özlüyoruz be abi seni....

O kadar naif ve o kadar dolu bir cümleydi ki bu..

Bazen üzülür kızarım gidişata, niye bu devirde doğduk diye isyan ederim. Bu blogu okuyanlar aşinadır buna. Hep eskiyi yad eder, eskiden şöyleymiş böyleymiş, şimdi niye böyle diye isyanlarda dolaşırım..


Ama biz ne de güzel çocuklarmışız be dostlar...

Öyle güzelmişiz ki.

Şimdilerde gençler Demet Akalın'la Bebek'te üç beş tur atmanın hayalini kurarken olmadı bi de sinema yaparken, biz Barış ağbimizle çoktan Nepal'i Hindistan'ı gezmişiz de haberimiz yokmuş.

Ne şanslıymışız biz...

Öyle şanslıymışız ki iki uyduruk İngilizce söz yazıp, "beni dünya tanıyor" diyen adamlarla değil, Barış ağbimizin ellerinde Türk bayrağı sallayan Japonlarla konserlerini izleyerek, İngilizce şarkı işte böyle yapılır diyerek ders verdiği Little Darlin' , Nick the Chopper plaklarını dinleyerek büyümüşüz.



Öyle sevgi dolu bir dönemmiş ki bizimkisi,

İnsanlar birbirlerine eşşek diye hakaret ederken Barış ağbi eşşekleri bile arkadaşımız yapmış. Eşşek lafını hakaret olmaktan çıkartmış..

Saçını uzatan, kulağına küpe takan adamın züppe olmadığını göstermiş bizlere. Dedem saçını uzatan dayıma kızınca, "Barış Manço'nun da saçı uzun ne var" cevabı karşısında sesini çıkarmamış.

Kelimeleri öyle farklı anlamlara sokmuş ki...

Şimdi ilkokul servislerinde bile çocuklar küfrederken, biz okul servislerinde şöför amcanın "yalnız kızlar....hadii erkeklerrrrr" diye bağırmasınaa "AAAYYIIIII" diye eşlik eder, şöför amcalarımızla düet yaparmışız. Ayı lafını bile sevimli hale getirmiş bizim için Barış ağbimiz.

Küçücük çocuklara "Bak Atatürk öldü haydi ağla" diye duygu sömürüsü yaptırılıp milli duyguları sömürülürken, "Beğenmeyen siktir olur gider" mottoları etrafta kol gezerken o;  "Hemşerim memleket nire " sorusuna bile "bu dünya benim memleket" diyen bir milliyetçiymiş..

Şimdiki çocuklar odalarında "Counter Strike"da adam öldürüp Savaşırken biz pazar sabahları Barış'ın elini tutup, Adam Olacak Çocuk olduğumuzu ispat etmeye çalışmışız.



Şimdilerde kendine rapçi diyen,bizim bir davamız var diyip saçmasapan sözleri kafiye diye yutturan adamlar müzik yaparken,o domates-diber-patlıcan'a bile bir anlam katmış..

...ve şimdilerde ne zaman bir genç çıkıp bir şeyler yapsa babası annesi yaşındaki ustaları(!) o gençlere "benim tırnağım olamaz" diye bok atarken, o ise müsadenizle çocuklar diyip gençleri yanıbaşına toplar onlara destek olurmuş...

Biz ne şanslı çocuklarmışız da Barış'ı yaşamışız...
Ne güzel çocuklarmışız da Barış'la büyümüşüz..

Sen ne güzel adamışsın be Barış Ağbi...


Adam olduysak senin sayendedir.Gittiğin yerde ruhuna dualarımız dokunsun,dinlediğimiz şarkılar toprağına değsin Barış Manço..

Comments (16)

diyecektim ama...Mükemmel bir Barış Manço yazısı olmuş.Diyorum.

Barış Manço, Sezen Aksu,Aysel Gürel yaşlarında olsaydık daha da güzel olurdu.. hala bu zamanda yaşamak istemiyorum ben..

canım Barış'ım :(

ellerine sağlık. her dönemin bazı güzellikleri vardır, Barış Manço'da bizim güzelliklerimizden biriydi.
huzur içinde yatsın....

bi bok bildiğin yok

değil mi ama :-((

hüzünlendim şimdi...

(foruma döndürmeden)adsız hocam sen kimsin?nesin?senin yorumunu her gördüğümde G.O.R.A daki KİMSİN SEN? repliği geliyo aklıma...

benden sonraki nesile üzülüyorum.belki sevmedikleri ıspanağı sevdirecekdi onlar farketmeden,yada dişlerini fırçalamayı öğreteckti adam olacak çocukla..

Ne kadar da güzel anlatmışsınız kelimelerinize sağlık..Biz gerçekten de O güzel dönemde "çocuk" olmanın güzelliğini ve keyfini yaşamış "şanslı çocuklarız".. Öyle garip birşey ki; sevdiğim;ama şimdilerde artık yaşamayan sanatçıların şarkılarını dinleyebiliyorken;; Barış Manço'nun şarkılarını artık dinleyemiyorum..gerçekten kötü hissediyorum..Bizleri kendine nasıl bir sevgiyle bağlamışsa..

Hocam bu ne güzel yazıdır böyle... Barış Manço'yu hayal meyal hatırlıyorum ama gözlerim doldu inan. Çok ama çok güzel anlatmışsın Barış Manço'yu... Tebrik etmek azdır herhalde...

Hoca ben Barış Akarsu Fan adminiyim, senin bu yazıyı kaynak göstererek foruma koydum, bilgine..

http://barisakarsu.frbb.net/okumaya-grmeye-deer-f57/bar-mano-yu-bu-kadar-gzel-anlatamaz-hi-bir-yaz-t18281.htm

Baba msn falan varsa ekle görüşelim, tanışmak istedim doğrusu.. :)

ozanaktay [at] windowslive.com

sol gözüm çok acıyor dünden beri.Biri bana bunun neden olduğunu söyleyebilir mi?Sonra hayatımda iştahsızlık nedir bilmeyen bünyem tek öğünle besleniyor ve günde 3 sigara içemezken 3 pakete başladım. İşlerimi yarım bıraktım, dün itibariyle okulu dondurdum ama ekimde tekrar başlarım sanırım. Hatta Kıbrıs Cumhurbaşkanının evinde toplantının ortasında tuvalete gitmiştim yine yapabilecek kadar arsız hissediyorum kendimi.
saçma sapan olayların odağındaymışım ve dört gün sonra bi'yaş daha büyüyecekmişim.
gibiyim.
ve bu yazıda eşşekler gibi ağladım.
Barış abimin arkadaşım yaptığı eşşekler gibi.
iyiki sonuna da olsa yetişmişim!

Kredi derecelendirmesi hakkinda bireysel ögrenme, bankalarin yogun çalismalar oldugunu söylemek mümkün olacaktir yapti. Kendiniz adina çalismak için firsat her türlü erisim bu sorunu incelemek istiyorsaniz, Aiicco sigorta kredi kredi sirketi plc gibi özel bir adres yapmak mümkün kolayca ögrenme sürecinde bireysel kredi notlari. Bir noktada ciddi, bu notlar faydali olacaktir, bankalar size verecektir kredilerin yüzde tadini çikariyor. Yani bu sirket e-posta simdi kredi için geçerlidir: simdi igein_h_yizevbekhai@admin.in.th hemen kredi transferi ile devam etmek. Biz% 3 faiz oraniyla kredi

veriyor. bireysel krediye her türlü hürmet kovan.

(1) Biz is için kisisel kredi vermek.
(2) Biz proje kredisi vermek.
(3) Biz, ögrenci kredi vermek.
(4) Biz konaklama kredi vermek.
(5) Biz insaat kredi vermek.

Eger kredi geri ödemek sizin seçim süresinde geri ödemek bildigi herhangi bir miktar için hemen basvurun.
igein_h_yizevbekhai@admin.in.th: Bu e-posta oldugunu.

Aiicco sigorta plc.

Kredi derecelendirmesi hakkinda bireysel ögrenme, bankalarin yogun çalismalar oldugunu söylemek mümkün olacaktir yapti. Kendiniz adina çalismak için firsat her türlü erisim bu sorunu incelemek istiyorsaniz, Aiicco sigorta kredi kredi sirketi plc gibi özel bir adres yapmak mümkün kolayca ögrenme sürecinde bireysel kredi notlari. Bir noktada ciddi, bu notlar faydali olacaktir, bankalar size verecektir kredilerin yüzde tadini çikariyor. Yani bu sirket e-posta simdi kredi için geçerlidir: simdi igein_h_yizevbekhai@admin.in.th hemen kredi transferi ile devam etmek. Biz% 3 faiz oraniyla kredi

veriyor. bireysel krediye her türlü hürmet kovan.

(1) Biz is için kisisel kredi vermek.
(2) Biz proje kredisi vermek.
(3) Biz, ögrenci kredi vermek.
(4) Biz konaklama kredi vermek.
(5) Biz insaat kredi vermek.

Eger kredi geri ödemek sizin seçim süresinde geri ödemek bildigi herhangi bir miktar için hemen basvurun.
igein_h_yizevbekhai@admin.in.th: Bu e-posta oldugunu.

Aiicco sigorta plc.

Dikkat.

Kisisel is baslatmak için bir kredi gerekiyor ?.
faturanizi ödemek için bir kredi gerekiyor mu?

Simdi kredi.teklif@gmail.com bize hemen kredi transferi ile devam
etkinlestirmek için: Eger ilgileniyorsaniz lütfen bu

e-postayi basvurun.
Ayrica bu e-postaya burada bize ulasabilirsiniz:
(finance_institute2015@outlook.com)

Eger ilgileniyorsaniz dolgu ve bu bilgileri dönerseniz biz,% 2 faizle
kredi veriyor

(1) Tam adi: ....................
(2) Kredi Tutari: ...............
(3) Kredi Süre: ..............
Dogum (4) Tarih: .................
(5) Cinsiyet: .........................
(6) Medeni Hali: ...............
(7) Ülke:
(8) Devlet: .....................
(9) Ev adresi: .........
(10) Ofis adresi: .........
Kredinin (11) Amaç:
(12) E-posta adresi:
(13) Telefon numarasi: ...........
(14) Faks numarasi: .............

Web Luis