The Hodja Went to Lake to Translate His Blog

Posted by her boku bilen adam | Posted in , | Posted on 02:03


Son zamanlarda gördüğüm en güzel ve en eğlenceli widget'a rastladım Boş Muhabbet'de.
Malumunuz Google Translate artık Türkçe de servis vermeye başladı ve kültür mantarı'ndaki arkadaşlar da hemen bloglar için,yazılarınızı pek çok dile çevirecek bir eklenti geliştirmişler.
Açıkçası çok güzel bir araç.Artık yabancı dostlarımızla da yazılarımızı paylaşabileceğiz.
Her ne kadar bizim dilimizin dolambaçlı yolları nedeniyle cümleler tam anlamlarının karşılıgı olarak çevrilmese de en azından "derdimizi anlatacak kadar" işe yarıyor.

"Derdimizi anlatacak kadar" demişken ecnebi dostlarla,tanıtım maksatlı bir Türk şakasını da paylaşmak isterim...



Uzun zamandır bu kadar güldüğümü hatırlamıyorum.Acun hayatının programını yapmış,Türk halkı da bedavaya Cem Yılmaz gösterisi izlemiştir bu gece.Cem Yılmaz'ın bu akşamki "Var Mısın Yok Musun" performansından sonra bu ülkede "Recep İvedik 2" ,"Recep İvedik 1"i geçer ya da yakın bir gişe elde ederse,ayaklarıma yoğurt dolu bidonlar bağlayıp kendimi Akşehir Gölü'ne atmaya karar verdim..

Sözlerimi torunlarıma bırakıp,atasözü haline getirmeye çalışacağım bir vecize ile son veriyorum :

"Recep İvedik'in gişe rekorları kırdığı bir ülke Melih Gökçek'ler tarafından yönetilmeye mahkumdur"

by The Man Who Knows Every Shit

Comments (15)

ben az önce senin mini anket soruna ve şıklarına daha çok güldüm inan:)

cem yılmaz'ı piyasaya ilk çıktığında izlemiştim sahnede. hiç o kadar güldüğümü hatırlamam bir oyun izlerken. ama artık beni gülümsetmiyor bile. bu programın da bir bölümünü izledim bana mısın demedi. videoda acun gülmekten yerlere düştü ya, neden acaba dedim içimden bi kendime güldüm:)

recep ivedik konusunda arkandayım her zaman o ayrı:)

hakket güzel programdı , baştan sona izleyebildiim tek var mısın yok musun oldu... cem yılmaz çok iyi bi gözlemci ve çok zeki bi adam. programdan hangi bir bölümü çekip buraya koysan anlatmaya yetmezdi... fransızca,almanca rusça diyaloglar,olasılık hesapları,telefon bağlantıları, hamdi bey espirileri... kaçırmamana sevindim :)

mayaling the lake

süperdi..

cem yılmaz muhteşem bir adam tartışmasız bir numara. tartışmasız bir numara bir adama göre fazla haset ama. hep o yapsın hep o başarsın hep ona gülünsün.. en büyüksün diyoruz daha ne diyelim.. recep ivedik rekor kırdıkça şahan buna laf soktukça hoşuma gidiyor o yüzden..

recep e gülüyorum. ikinci filme henüz gitmedim ama gideceğim.. reelde hiç kimseye ökzülük yapan birisi değilim. akp ye de ölsem oy vermem.. bence böyle çıkarımlar yapmak esas receplik(!)..

Öncelikle dün aksam ki programda bilmem farkettiniz mi ama CMYLMZ yardım edeceği cocuk ailesi ile geldiğinde, ne de sahane bir adam oldu kocaman gözüktü gözüme, inanılmaz bişi idi, hep sahnede güldüren adam, o kadar düsünceli ve o kadar halden anlar kelimeler secip de konustu ki o an saygım katmerlendi yalan değil.
İkinci olarak da eklemek gerek ki su gugılın translate seysi ne de sahaneee, ben de ekledim ve sayfama bi bakim dedim ingilizce, devrik cümleleri bi cevirişi var, ya da bazı kelimeleri es geçişi coookk eğlenceli nan bu program dedirtti bana :) acaba yorumları da ceviriyor mu ? :P

Öncelikle şunu belirteyim translater ı ben de başka bir blogdan çalmıştım ama kimden olduğunu hatırlayamadım kusura bakmasıın artık :)

Türkçe daha yeni eklendiğinden ve dilimizin güzel ve karmaşık yapısından ötürü çevirilerin bir kısmı yanlış bazıları çok komik oluyo. Tanımadığı kelimeleri aynen bırakıyo falan.. Bi deneyin çok eğlenceli...

Cem Yılmaz'a gelince programın sadece bu kısmını internetten izledim muhabbet nerden oralara geldi bilmiyorum ama ben o kadar gülmedim açıkcası.

Ben çok beğendim ya. Cem Yılmaz çok zeki bir adam, nasıl da dalgasını geçmiş. Bu arada aksağanı da süper :)

popüler Yorum ve Trevanian ,

programın bütünü komikti.inanın baştan sona izleseydiniz size komik gelmeyen bu videoadki bölümler gibi pek çok sahneye katıla katıl gülerdiniz.çünkü yaptığı çoğu esprinin öncesi var.

pisces ,

vallahi normalde bu programa ve yarışmacılara dayanmakmümkün değil.büyük miktar açılınca saçmasapan hareketler,saçmasapan tezahuratlar falan filan..ama nerdeyse 3 saat kesintisiz izledim programı.bunu başardı cem yılmaz.

joker,

cem yılmaz'ın haset oldugu konusuna kesinlikle katılmıyorum.ülkede 1 numara evet ama her başarılı insan gibi kendisine saygı duyulmasını istiyor.ama şahan gibi tipler en ufak bir başarıda(!) cem yılmaz'a bok atmayı yeğliyorlar.Cem yılmaz kendi kategorisinde bir çığır açmıştır.ama her zaman Sadri Alışık,Devekuşu Kabare,Kemal Sunal gibi kendisinden önceki mizah ikonlarına karşı saygıda kusur etmemiştir.
Recep İvedik ve yaratıcısı olan zat ise bırakın Cem Yılmaz'ı Nuri Bilge Ceylan'a bile saygısılık etmeyi başaran canlandırdıgı karakter gibi bir tiptir.
Bugün Türkiye'de Cem Yılmaz dışında Ata Demirer,Yılmaz Erdoğan gibi insanlar Cem Yılmaz'ın yaptığı işlere yakın işler yaptıkları halde hiç bir zaman bu tip hareketlerde bulunmamışlardır.

Eklentiye gelince sevgili dostlar,hakikaten güzel bir olay.Dediğim gibi cümleler abidik gubidik bir hal alıyor ama eğlenceli gerçekten.

recep ivedik filmine gösterilen (bana göre) bu kadar aşırı tepkilerden sonra (övgü anlamında da yergi anlamında da) şahan akıl sağlığını çok bile korumuştur. yaptıkları bence de doğru değildir ama insandır. adamı bi dövmedikleri kaldı sanki film çekmek yasak, izleyenlerde silah zoruyla izlemiş. bitip gitmedi şu recep muhabbeti.. medya da bayılır zaten kavgaya.. neyse..

ama cem yılmaz için 2 numara diyen kimse olduğunu sanmıyorum. diyenler de gerçekten ciddiye alınmayacak tiplerdir. e bundan büyük övgü mü olur. hala yok ben şöyle emek verdim yok o handycam mi kullanmış bikbik.. geçemedin işte sus :) bu cevabı hakediyor.. bence..

blogunda harika söylemeyi unuttuğum için kusuruma bakma..

joker,

tüm bu büyüyen eleştiri bombardımanını biraz da kendi yarattı bu adam.

bir skeçten türeyen bir karakterden öylece kotarılmış bir film yaptı ve o film de tüm rekorları alt üst etti.

ama sonrasında "benim filmimi geçemezler,sanat filmleri sıkıcı zaten,Nuri Bige Ceylan'a aferin" gibi saçmasapan açıklamalrla iyice antipatik bir hale geldi bu adam.insanların tepkisi de bu yüzden.

ben filmi izledim.bana göre rezaletten de öte bir şeydir film.ama isteyen gider izler kimseye karışamayız.

bu dünyanın başka yerlerinde de olabilen bir durum,ama ordaki adamlar çıkıp da ona buna laf sokma çabası içinde değiller.

neyse ayrı bir yazı konusu u daha da fazla uzatmayayım.

beni de baydı bu ivedik konusu.

şahanın zoka dönemi, ilk skeçleri, tv8 zamanı ne de güzeldi. keşke hep öyle devam etseydi.

bu arda ota boka yorum yaparak o bölümü domine etmişim :)

"Recep İvedik'in gişe rekorları kırdığı bir ülke Melih Gökçek'ler tarafından yönetilmeye mahkumdur"

hee bu yeni asrımızın blog vecize olsun... bu konu irdelensin...

yaşasıın hatta, zira doğru söze ne denir (tam da burda bi ? mi yoksa ! mi olsa)

nedir bu ülkedeki cem yılmaz kutsallığı ya? bi tek bana mı komik gelmiyo bu adam? recep ivediği izlemeden bile ne kadar sığ, gereksiz bir yapım oldugunu anlayacak kapasitedeyim. yani sizin o cem yılmazı sadece zekiler anlar zekiler güler teoriniz benim için hiçbir anlam ifade etmiyor. hbba seninle de bu konuda ayrı düşeceğimizi hiç ummazdım. şu yukardaki espri dediğin şeye yarılarak gülmüşsün ya ne diyim ki..

Dikkat.

Kisisel is baslatmak için bir kredi gerekiyor ?.
faturanizi ödemek için bir kredi gerekiyor mu?

Simdi kredi.teklif@gmail.com bize hemen kredi transferi ile devam
etkinlestirmek için: Eger ilgileniyorsaniz lütfen bu

e-postayi basvurun.
Ayrica bu e-postaya burada bize ulasabilirsiniz:
(finance_institute2015@outlook.com)

Eger ilgileniyorsaniz dolgu ve bu bilgileri dönerseniz biz,% 2 faizle
kredi veriyor

(1) Tam adi: ....................
(2) Kredi Tutari: ...............
(3) Kredi Süre: ..............
Dogum (4) Tarih: .................
(5) Cinsiyet: .........................
(6) Medeni Hali: ...............
(7) Ülke:
(8) Devlet: .....................
(9) Ev adresi: .........
(10) Ofis adresi: .........
Kredinin (11) Amaç:
(12) E-posta adresi:
(13) Telefon numarasi: ...........
(14) Faks numarasi: .............

Web Luis