Jenerikler 9 - Susam Sokağı

Posted by her boku bilen adam | Posted in , | Posted on 02:30

1989 yılı..Daha 5 yaşındayım o zaman.Okula gitmiyorum.Anneannem,dedem,teyzem ve dayımla aynı evde yaşıyoruz.Annem,babam ve kardeşim ise bizden ayrı başka bir evdeler.Annem işe gitmeden sabahları gelip kardeşimi bırakıyor.Etrafı mandalin(a) bahçeleriyle çevrilmiş bir ev bizimkisi.O yüzden okula başlayana kadar çocukluk arkadaşımız olmadı kardeşimle.

Teyzem deli dolu bir genç kız o zaman.Onunla dostluğumuz da o zamana dayanır.O dönem tek derdi bana okuma öğretmek.Diğer aile üyeleri "okula başlasın öğrenir bırak şimdi çocukluğunu yaşasın" diyorlar.Ama o koymuş kafaya öğretecek.

ve Susam Sokağı başlıyor televizyonda..Her sabah başındayım.Hiç bir bölümünü kaçırmıyorum.Derken bir gün dış sesten önce geçen altyazıyı okumaya başlıyorum..

Teyzem çıldırıyor,evde şenlik havası...Hemen günün gazetesi getiriliyor...Çatır çatır okuyorum.Kardeşimle göz göze geliyoruz..pis pis bana bakıyor.Sanırım ilk çatışmamızın başladığı an o an.

Okumayı söktüğüm günden 1 gün sonra Teyzem tarafından elime bir kitap tutuşturuluyor.Resimsiz,kalın,gri ciltli bir kitap..Açıyoruz kapağı "Sefiller" yazıyor."Oku" diyor teyzem.. "Viktoy Hügo....Sefilley" diyorum...bir de çözülemeyen bir "R" problemim var o zaman.
*ki ilk R harfini söyleyebildiğim kelime ve an da apayrı bir komedidir.


Neyse okuyorum ben o kitabı,sanırım 15 gün falan sürüyor.Derken kitaplar ansiklopediler ard arda geliyor.Hatta hala sakladığım "İlk Ansiklopedim"in ilk cildi Teyzem tarafından eve getirilidiğindeki sevincimi hala hatırlarım.Malesef 7 cildini alabilmişti o zaman.Hala durur odamın başköşesinde.
Her boku bilme sevdam o zamandan başlıyor işte.


Yıllar sonra Teyzem'i Ankaradaki evinde ziyarete gittiğim dönem o Sefiller kitabını buluyorum."Teyze bu kitap bana okuttugun Sefiller mi diyorum"..."Evet" diyor.

"Manyak mısın Teyze ya 5 yaşında çocuğa bu kitap mı okutulur" diye sordugumda ise

"Ben de o sıralar bunu okuyordum ikinci cilde geçmiştim,hoşuma gitmişti sana da birinci cildi okutmuştum işte" diyor ....



*İlk R harfimi ,8 yaşındayken,televizyonda bir Brezilya dizisini izleyen anneannemin şimdi hatırlamadığım sorusunu "MaRiyana'nın kocası işte" diye cevaplayarak söyleyebildim.

Comments (5)

kahvaltımı etmeden okuduğum şu yazıda kendi çocukluğumu buldum vallahi.
benim resimli ansiklopedi ve susam sokağı sevdam... babasına tahsin usta diyen ve bozuk oyuncakları tamir etmeye çalışan bir kız çocuğu...
minik kuş oyuncağım ve ben selam ediyoruz sana :)

Aldım selamı,sevgiler saygılar sunuyorum minik kuşa ve sana sevgili arjantin.

Sevgili HBBA, lutfen fesatligimi bagisla ama, benim aklima baska bi kelime gelmisti. Malum, evde ikamet eden bir de Dayi Bey varmis.
Susam Sokagi sayesinde kurtuldu bir nesil. Yas 21, ben de ucuz kurtulmusum. Onsuz buyuyen her cocuk baska seylerle (Kurtlar Vadisi vb.) sekil aldigi icin, sosyal patlamaya giden yolda adeta birer mayin gibiler. Yazik bize, bizlere.
Gecmiste kalan bu isigi hatirlattigin icin tesekkurler sana. Selamlar...

Bayildiğim program susam sokagını seninle hatırladım. teşekkürler HBBA. benim yaş 31 o siyah önlüklü yag satarım oynayan çocuğu görünce içim cız etti be :(

Dikkat.

Kisisel is baslatmak için bir kredi gerekiyor ?.
faturanizi ödemek için bir kredi gerekiyor mu?

Simdi kredi.teklif@gmail.com bize hemen kredi transferi ile devam
etkinlestirmek için: Eger ilgileniyorsaniz lütfen bu

e-postayi basvurun.
Ayrica bu e-postaya burada bize ulasabilirsiniz:
(finance_institute2015@outlook.com)

Eger ilgileniyorsaniz dolgu ve bu bilgileri dönerseniz biz,% 2 faizle
kredi veriyor

(1) Tam adi: ....................
(2) Kredi Tutari: ...............
(3) Kredi Süre: ..............
Dogum (4) Tarih: .................
(5) Cinsiyet: .........................
(6) Medeni Hali: ...............
(7) Ülke:
(8) Devlet: .....................
(9) Ev adresi: .........
(10) Ofis adresi: .........
Kredinin (11) Amaç:
(12) E-posta adresi:
(13) Telefon numarasi: ...........
(14) Faks numarasi: .............

Web Luis