Dario Silva

Posted by her boku bilen adam | Posted in | Posted on 18:33

99-2000 sezonuydu yanlış hatırlamıyorsam. O zaman TRT veriyordu İspanya ligini. Yalçın Çetin'in güzel anlatımıyla maçları izlerdik her hafta sonu. Tenerife, Salamanca, Extramadura gibi asansör takımlardan biri iner biri çıkardı o dönem. Ben de bu tip takımları çok severim. Çünkü diğer kulüplere oranla her zaman ateş üstünde olduklarından maçları daha bir zevkli geçer. Hele bir de galibiyet aldıkları zaman sanki şampiyonluk yaşamış gibi sevinirler.


Dario Silva da o dönem asansörlerden Malaga'da oynuyordu. Yattara, Aruna Kone gibi zenci futbolcuların saçlarını sarı ya da beyaza boyama dönemi Wiltord'u saymazsak onunla başlar.

Enteresan bir futbolcuydu Uruguaylı forvet. Akıl almaz goller kaçırır gider saçma sapan zor pozisyonlarda enteresan goller atardı. Kaçırdığı gollerden sonra da attıklarından sonra da çocuk gibi sırıtırdı bir de.

O zamanlar Winning Eleven 3 ve 4 oynardık playstationda. Şimdiki PES serileri gibi oyuncularda fazla detay da olmadıgı için sarı kafalı bu zenci de direk dikkat çekerdi oyunda. Bir de o zaman oyunda en çok hız önemliydi. Her ne kadar ben o zaman bile hıza değil tekniğe dayalı oynasam da Winningi yine de işe yarardı bu hızlı adamın araya hızlı kaçışları. Ben de Uruguay'ı seçip bu adamla gol atmaktan zevk alırdım. Severdim keratayı, o dönem evde bir tavşanımız vardı bembeyaz bir renk, adını da Dario Silva koymuştuk onun saçlarından ilham alıp.

Malaga'da 100 maçta 36 gol attı Dario Silva. Asansör bir takım futbolcusu için bu gayet iyi bir orandı. Sonra Sevilla'da tutunamadı, Portsmouth'da da pek işe yaramadı.


Derken 2006'da şok bir habere denk geldim onunla ilgili. Uruguay'da bir trafik kazası geçirmiş ve malesef gollerini attığı sağ ayağını kaybetmişti. Bir süre kendime gelememiştim.

Çok yetenekli ve ünlü bir futbolcu değildi belki ama gerçekten de hem sevimli hem de oyuna renk katan bir adamdı. Geçen yıl onunla ilgili haberleri aradığımda bu fotoğrafa rastladım.



Ayağını kaybetmiş ama neşesinden bir şey kaybetmemişti pek. Yine o sırıtışı suratında.

Geçen gün de yine rutin Dario Silva haberlerini ararken protez ayağıyla maça çıkıp penaltıdan gol attığını gördüm allttaki videoda. Bu sefer sol ayağını kullanmış, bir zamanlar golleri sıraladığı sağ ayağındaki protezden destek alıp.

Comments (1)

dario silva iyiydi ama benim canım en çok senin babangida acıtıyodu :)