Zeki Müren Eşliğinde 1984'e giriş

Posted by her boku bilen adam | Posted in | Posted on 03:27

Biz 2009'a Serdar Ortaç,Ferhat Göçer'lerle girerken Demet Akalın'la dans ederken,1984'e Zeki Müren'in harika şarkılarıyla girmiş insanlar.Ahh ahh hep derim bir 20 sene erken gelseydik şu dünyaya,şu adamları canlı izleme fırsatımız olsaydı ne olurdu.

video

Bu ne güzel bir sestir,o güzel sesi ne de güzel kullanmaktır,ne güzel yorumdur bu yarabbi.Şükür ki Zeki Müren geçti bu topraklardan.O eşsiz sesi teknoloji yoluyla da olsa tatmak nasip oldu ya bizlere.Paraların üzerine resmi basılsın bu adamın diyorum ama dalga geçiyorlar benimle.Barış Manço'nun Zeki Müren'in bir de Nazım'ın resmini görsem parada o paralarla aldığım ilk maaşla açları doyurucam söz.

Şarkı,şimdilerde soğuk esprileriyle meşhur olan Selami Şahin'in Gitme Sana Muhtacım,güzel şarkıdır iyidir hoştur ama üstadın sesinden bambaşka geliyor.Zaten onun sesinden tüm şarkılar bambaşka.

Videodaki insanların zerafetine bakar mısınız.Nerde bizim kuşağın üççüz beşşüzleri,nerde şu ortam..

Dans ettiği o dönemin Türkiye güzeli Neşe Erberk.Ne saf bir güzelliği varmış ki yaşına rağmen hala öyle.

01:34 'de Halit Kıvanç,Ajda Pekkan'ı dansa kaldırıyor.Tamam estetiktir,gerdirmedir falan filan ama bir kadın 64 yaşında bile 25 sene öncekinden daha genç gösterebilir mi kardeşim.Zerafetin estetiği olmaz.Ajda bize bunu ispat ediyor.
Halit Kıvanç zaten hep aynı.80 küsur yaşında bile hala, duraksayıp "eee,ııı"demeden söyleyeceklerini aktarabilecek bir hitabet gücüne sahip.

01:55'de 1988'de kaybettiğimiz büyük karikatürist ve tiyatrocu Altan Erbulak, tam emin değilim ama sanırım Füsun Erbulak'ı dansa davet ediyor.Onların da hikayesi apayrı bir trajedidir.

02:08'de de 2003 yılındaki HSBC patlamasında kaybettiğimiz tiyatro ve seslendirme sanatçısı Kerem Yılmazer'i görüyoruz.Ö.Lütfi Akad'ın Gelin-Düğün-Diyet üçlemesinin Gelin ayağındaki Hülya Koçyiğit'in kocası rolünden hatırlayabilirsiniz.Sesini duysanız zaten mutlaka hatırlarsınız.O da eşi Göksel Kortay ile dans ediyor.Göksel Kortay malesef büyük aşk ile bağlandığı eşinin ani ölümünden sonra hayat küsmüş vaziyette.Habertürk'de yayınalanan "3 insan 3 öykü" belgeselinde izlemiştim onu en son.İçim acımıştı izlerken de.Eşiyle gerçekten büyük aşk yaşamışlar ve kaybından sonra adeta hayata küsmüş.Öyle bir aşkmış ki onlarınki "biz sevgimizi paylaşmak istemediğimiz için çocuk bile yapmadık" demişti o programda.

*Vallahi onu da buldum buyrun izleyin.(interneti seviyorum).Bu arada başında da Fatoş Güney var,Yılmaz Güney'in eşi.
video

02:39'da düğün sahibi gibi geçen de Erol Evgin.Onun için de fazla söze gerek yok.Yeni nesil popçular onda birini örnek alabilse keşke..

Arkadaki masanın önünde duran pişmiş kelle de Engin Koç dallaması,o güzel atmosferde eğreti duran tek kişi.Yaşar Alptekin,Hac'dan zemzem getirip bir yıkasaydı şu adamı.

Şimdi bu videoyu izleyip sonra televizyonda "Ferhat Göçer'le biri Bana Gelsin" in tanıtımlarına denk gelmek ne de can sıkar."Eskiler bir başkaymış" demeyeceğim onu yeterince dedim de,şimdi çok kalitesiz yaşamıyor muyuz biz sizce de.
Neyse efendim fazla da konuşmayayım bu konular hakkında,yeterince şey söyledim zaten.Son olarak sevdiceğime armağan ediyorum bu şarkıyı..Siz de yapın zor vallahi böyle şarkı bulmak bu devirde.
Fılyam gitme sana muhtacım : )

*Bu arada şarkının videosunu hazırlayan seyyaltanerfuns'a teşekkürler."3 insan 3 öykü" videosunu da gugılda arattım sacitaslan.com diye bir siteden çıktı.Gazinocular kralının oğlu Sacit Aslan mı bu acep.Oysa izinsiz aldık diye vurdurtmasın topuğumuzdan.

Comments (2)

Ben yine de şanslı bi nesil olduğumuzu düşünmekteyim aslında, yani 80'lerin ortalarında doğanlar, çünkü hatırlıyorum da elime parfüm şişesi alıp evde misafirler varken TVyi kapatıp önünde Zeki Müren şarkılarını bağıra çağıra söylerdim...Animsamak güzeldi, teşekkürler...

Yılbaşı gecesi TRT 2'de göztermişlerdi sanırım bunu, ağzımız açık izlemiştik. Tüm ünlüler yanyana eğleniyordu, çok nostaljik ve çok güzel gerçekten.